Пред автоморгата
Барак Обама постави ултиматум на GM и Chrysler и фалитът става съвсем реална възможност


Маргарита Насева

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
След месеци поддържане на системи моделът на американската автомобилна промишленост влезе в реанимацията. Вече остават 60 дни - през това време два от Голямата тройка производители ще трябва да докажат, че могат да се справят с проблемите си. В противен случай правителството на САЩ ще изключи животоподдържащата машина, която налива долари в закъсалата индустрия и ще я изправи пред клиничната смърт на фалита.
В понеделник президентът на САЩ Барак Обама пое здраво юздите на мениджмънта на автомобилните гиганти General Motors и Chrysler. Той отхвърли представените през февруари планове за преструктурирането им и прибегна до приемлив компромис между фалита и наливането на още милиарди долари в едни губещи компании (през 2008 г. GM загуби 16.8 млрд. долара, а Chrysler - 8 млрд. долара). Той обяви, че правителството ще финансира GM още 60 дни, а Chrysler още 30 дни. В края на този период GM ще трябва да представи нов план за преструктуриране на дейността и разходите си, а Chrylser да си намери партньор. В противен случай и двете компании ги грози фалит. Това са условията, при които държавата ще отпусне исканите от GM и Chrysler помощи съответно 16.6 млрд. долара и 4 млрд. долара, които компаниите твърдят, че ще осигурят съществуването им.Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Само не разбрах кой е този Брака Обама от подзаглавието. Някой роднина на US- президента ли е?
Абе тия американски работници и профсъюзи, що не минат курс при нашите от Кремиковци. Не можело да се пилеят парите на данъкоплатците повече? Нещо което не е жизнеспособно, трябва да умре. Кой го каза това?
Ако се отстранят профсъюзите от американската автомобилната промишленост, тя може би ще получи някакъв шанс. Ако те останат да договарят условията с компаниите, пиши я бегала.
Оправих името на президента. Благодаря :)
Хе, най-важното не казват: като разделят ГМ на две, кои дългове в коя част ще отидат? И коя ще е тази банка, която ще се навие точно нейният кредит да остане в "лошото" ГМ, а не в "доброто"? То именно затова се водят с години битки при фалит на всяка по-голяма фирма. Накрая, разбира се, адвокатските и консултантските фирми обират най-голямата печалба, докато кредиторите, акционерите, и държавата се карат.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.