По-бавно, но по-евтино
Куриерите отчитат 20% спад на пратките, а клиентите се насочват към по-евтините услуги


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Заглавието на един филм твърдеше, че пощальоните винаги звънят по два пъти. Покрай световната икономическа криза обаче вече го правят по-рядко. Просто пазарът на куриерски услуги се сви - за първото тримесечие на 2009 г. изпратените пратки в България са с 20-30 процента по-малко от тези година по-рано, сочат данните на бранша. Показателен за тенденциите е и спадът на друг аналогичен пазар - транспортния. Там намалението на превозените обеми е дори още по-голямо - 30-40 процента. Очакванията на куриерския бизнес са до края на годината в най-добрия случай да се запазят сегашните нива на търсене на услугата им.
Фирмите отчитат и промени в услугите, които се търсят. Клиентите се насочват към по-бавните доставки, които обаче струват по-евтино. От друга страна, кризата води и до разработване на все по-различни маркетингови стратегии и нови пазарни ниши.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Така е аз предпо4итам БГ ПО6ТИ - по-евтините услуги ,за сметка на бързината,а освен това не са толкова бавни :)
То тук проблемът не е в колетите за родата. Обикновените хора отдавна си ползват основно пощите. Куриерите се ползват основно за пренос на стоки- компютри, части, дрехи, които се продават в по-малки обеми, а често се заявяват ден за ден. Спад от 20-30% на пратките означава, че търговията в страната умира. При транспортния бранш е малко по-различно. Там товарите намаляха значително и от умирането на строителството, което беше огромен клиент с всичките си свързани дейности- търговия с метали, мебели и т.н. Тенденциите в спедицията отразяват кризата много по-добре от стъкмистиката на НСИ. Най-малкото се превозват и стоки за черния и сивия сектор. Да не говорим, че в България статистиката се преправя в полза на управляващите...
По данните за спедицията реалният спад в икономиката е м/у 20-30 и 40%, което е много близко до реалната ситуация. Според официалните очаквания се говори за спад от 1-2 до 3-4%/последните прогнози за спад на БВП/ въпреки спадналите приходи от ДДС и акцизи с над 20-30%/Пак добър индикатор за светлата икономика./.
Куриерите сами са си виновни. Защото години подред вдигат цените за доставка, а сега когато паднаха бензин и прочее, цената си седи същата. Не може доставка на 100 гр. от София за София с наложен платеж да излиза по 7-8-9 лв., а същото нещо от СОфия за Пловдив да го таксуват на 5-6 лв. Да ме извиняват г-да куриерите, ама това си е направо отказваща цена. Да си намалят цените, пък тогава да реват на умряло!
Не използвайте куриерска служба ТНТ!!!!! За първи път поръчвам услуга от тях и се случиха 100 грешки, и в крайне сметка вместо за два дни, стоката пристигна за 7!!!!!!!!!!!!!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.