По-бавно, но по-евтино

Куриерите отчитат 20% спад на пратките, а клиентите се насочват към по-евтините услуги

Отстъпките за редовните клиенти на куриерските компании стават още по-големи<br />
Отстъпките за редовните клиенти на куриерските компании стават още по-големи<br />
Отстъпките за редовните клиенти на куриерските компании стават още по-големи<br />    ©  ВАЛЕНТИНА ПЕТРОВА
Отстъпките за редовните клиенти на куриерските компании стават още по-големи<br />    ©  ВАЛЕНТИНА ПЕТРОВА

Заглавието на един филм твърдеше, че пощальоните винаги звънят по два пъти. Покрай световната икономическа криза обаче вече го правят по-рядко. Просто пазарът на куриерски услуги се сви - за първото тримесечие на 2009 г. изпратените пратки в България са с 20-30 процента по-малко от тези година по-рано, сочат данните на бранша. Показателен за тенденциите е и спадът на друг аналогичен пазар - транспортния. Там намалението на превозените обеми е дори още по-голямо - 30-40 процента. Очакванията на куриерския бизнес са до края на годината в най-добрия случай да се запазят сегашните нива на търсене на услугата им.

Фирмите отчитат и промени в услугите, които се търсят. Клиентите се насочват към по-бавните доставки, които обаче струват по-евтино. От друга страна, кризата води и до разработване на все по-различни маркетингови стратегии и нови пазарни ниши.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    anonimen
    • + 2

    Така е аз предпо4итам БГ ПО6ТИ - по-евтините услуги ,за сметка на бързината,а освен това не са толкова бавни :)

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    атанас
    • + 2

    То тук проблемът не е в колетите за родата. Обикновените хора отдавна си ползват основно пощите. Куриерите се ползват основно за пренос на стоки- компютри, части, дрехи, които се продават в по-малки обеми, а често се заявяват ден за ден. Спад от 20-30% на пратките означава, че търговията в страната умира. При транспортния бранш е малко по-различно. Там товарите намаляха значително и от умирането на строителството, което беше огромен клиент с всичките си свързани дейности- търговия с метали, мебели и т.н. Тенденциите в спедицията отразяват кризата много по-добре от стъкмистиката на НСИ. Най-малкото се превозват и стоки за черния и сивия сектор. Да не говорим, че в България статистиката се преправя в полза на управляващите...
    По данните за спедицията реалният спад в икономиката е м/у 20-30 и 40%, което е много близко до реалната ситуация. Според официалните очаквания се говори за спад от 1-2 до 3-4%/последните прогнози за спад на БВП/ въпреки спадналите приходи от ДДС и акцизи с над 20-30%/Пак добър индикатор за светлата икономика./.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    me

    Куриерите сами са си виновни. Защото години подред вдигат цените за доставка, а сега когато паднаха бензин и прочее, цената си седи същата. Не може доставка на 100 гр. от София за София с наложен платеж да излиза по 7-8-9 лв., а същото нещо от СОфия за Пловдив да го таксуват на 5-6 лв. Да ме извиняват г-да куриерите, ама това си е направо отказваща цена. Да си намалят цените, пък тогава да реват на умряло!

    Нередност?
  • bimba

    Не използвайте куриерска служба ТНТ!!!!! За първи път поръчвам услуга от тях и се случиха 100 грешки, и в крайне сметка вместо за два дни, стоката пристигна за 7!!!!!!!!!!!!!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал