Терминал "Х"
"България ер" има амбиции да наеме дългосрочно стария терминал на Летище София


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Ако има българска компания, която може да се похвали с успешни придобивки в сферата на авиацията, то това е публичният холдинг "Химимпорт". През 2006 г. той прекръсти дъщерното си дружество "Балкан хемус груп", чрез което приватизира "Хемус ер" през 2003 г., на "Бългериън авиейшън груп" (БАГ) и започна да го оформя като секторен подхолдинг. В началото на 2007 г. , БАГ спечели търга за националния превозвач "България ер". През пролетта на 2008 г. влезе официално в концесията на морските летища във Варна и Бургас. Холдингът изкупи акциите на "Молет", която държеше 40% от концесията, докато останалите 60% са собственост на немския летищен опаратор Fraport. Досега за 2009 г. новата покупка "Химимпорт" е "Ер Бан" - въздушният превозвач на ДЗИ, в чийто парк влизат предимно хеликоптери за медицинска помощ.
Изглежда, след тези придобивки групата вече се чувства натясно сбутана между конкурентите на новия терминал на столичната аерогара. Поне за това говори предложението на "България ер" към летище София да вземе под наем за срок от 15–20 години стария терминал, който сега се ползва от нискотарифните компании. "Предложението е за ползване на целия Терминал 1 или под формата на дългосрочен наем, или наем срещу инвестиции, но в никакъв случай не и концесия", обяснява Александър Керезов, прокурист на БАГ и зам.-председател на управителния съвет на "Химимпорт". По думите му терминалът към момента се нуждае от доста сериозни инвестиции и ако се избере вторият вариант, те би трябвало да се приспадат от наема.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове