В добрия център на кризата
Бизнесът на българските компании за аутсорсинг расте. Бъдещето му е в консолидацията


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Бизнесът расте! Това словосъчетание може да бъде казано за малко сектори в кризисните времена. Важи обаче за аутсорсинга на услуги. И най-вече за контакт центровете.
Още преди няколко години западни компании откриха, че в страната има достатъчно млади хора, знаещи чужди езици и готови да работят за по-малко пари от връстниците си в ЕС. Не споменаваме думата кол-центрове, а контакт центрове, тъй като този тип фирми обслужват своите клиенти по няколко канала - чат, телефонен разговор и т.н. А потребителите на такива услуги обичайно са от транспортния и туристически сектор, телекоми, производители на софтуер, търговия на дребно, медии, финансови институции, фирми за коли под наем и т.н.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Андриане, занимаваш ни с бизнес, дето върви надолу. Това, че в България тенденцията е обратна е показателно за това какво 'върви' тук (а именно това дето не върви 'там).
ying
Алтернативен поглед към феномена на адрес: http://www.slideshare.net/paulroemer/crm-dead-or-d
Отношението към служителите в подобни аутсорс компании е робовладелско. И не толкова за заплащането говоря. От три до пет пъти седмично ти казват "Не ти плащам, за да мислиш/имаш мнение/даваш съвети...". Показателите са изцяло количествени и не дай Боже да си на позиция, където количественият принцип не може да се приложи при оценката на труда ти!
Обикновено цари хаос, защото целият бизнес се основава на "лабораторни опити" и проба-грешка, но всички тези фирми си позволяват подобен род поведение, защото времето инвестирано в поредната "проба-грешка" се компенсира от това, което носи евтината работна ръка междувременно.
За съжаление, обаче, наистина за голямо мое съжаление, все още тези фирми са относително по-доброто работно място от гледна точка на някакви правила, отколкото това, което предлага масовият БГ работодател като условия на труд. Особено БГ фирми извън големите градове!
поредните феодали, на които все им се струва, че плащат прекалено много на персонала, от който иначе се очаква да работи като негрите на памуковите плантации - до откак, за предпочитане без почивки. С две думи - много поздрави на майките ви от мен, хахаха
Факт е,че именно тези фирми дават шанс на студенти от провинцията да живеят като бели хора.Друг е въпроса,че образованието им страда от тая работа,но такава ни е държавицата...
Има много примери, които могат да оборят статията. Междудругото ЕОС още ли съществуват? Носи се мълва, че управителката им се лекува - нещо с нервите и е изгонила доста от клиентите си.
Някой ще ми каже ли?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.