Японските мускетари в Ямбол
Производителят на автомобилни кабелни инсталации Yazaki ще утрои оборота си през 2009 г. и търси още служители


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Един за всички, всички за един". Този мускетарски девиз посреща посетителите във фоайето на завода за автомобилни кабелни системи на японския концерн Yazaki в Ямбол. Изборът на този слоган не е случаен, като се има предвид миксът от националности тук - японският концерн се ръководи от германски мениджър и произвежда кабели за френски коли с български служители.
Два часа след обяд в понеделник - на паркинга пред лъскавата нова сграда са спрели 5-6 автобуса. Докарали са втората смяна служители в производствения цех, докато първата се изнася бавно към превозните средства. За по-малко от две години от старта на дейността си в града Yazaki назначи над 2500 души. И сега пуска обяви за нови кадри от Ямбол, Сливен, Елхово и целия регион. Според административния директор Румен Гърдев минималната стартова заплата в завода е 350 лева, като концернът осигурява на служителите си безплатен обяд и транспорт.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
35 коментара
Натам трябва да се ориентираме - Япония и Китай.
Всичко звучи прекрасно. Дано и в бъдеще да има много такива проекти на чужди (пожелателно европейски, или азиатски) корпорации в България. Представям си колко повече големи компании щеше да има ако правителството имаше по нормален и човешки подход към чуждестранните инвеститори (за справка: под нечовешки имам превдид случаи като този в Челопечене или този на СКФ в Сопот).
Дано скоро видим и масово произвеждан бг автомобил (пък било то и по китайски лиценз).
Малей, тия ако рекат с тия 2800 служители като нищо могат да направят депутатин некой японец. Беше се чуло преди време, че се заселили две-три японки семейства по ямболските села.
350 лв. работна заплата...тия са новите чорбаджии. Вие майтап ли си правите? Германеца с фамилия Абрахам...
Патриот, ако знаеш колко си прав...
Моя близка ми разказваше за този завод преди година и нещо, само че тогава заплатите дето са давали били по 300 лева. И се чудели защо трудно намират работници.
А ако се зачетем в статията: "...Мениджърът предвижда оборотът на компанията да се повиши от 18 млн. евро през 2008 г. на 53 млн. евро през настоящата. "
Опс, 194 % увеличение на оборота -КАПИТАЛ защо автора не е попитал мениджъра с колко смятат да увеличат заплатите? Или ще направят още 300 души нямащи избор поради кризата - роби? България е част от ЕС не от Индия или Африка - при тези заплати кога ще ги стигнем - в някой друг живот ли?
ПС Автора може и да не помни , но мнозина от нас си спомнят кинопрегледите преди филма, които ни прожектораха в киносалоните по времето на соца. Те звучаха по същия начин-ще постигнем бля-бля-бля, социалистическото производство ..., петилетката в съкратени срокове... и т.н. Точно така звучите и вие . Ама и аз защо ли се възмущавам, просто много сбърках, че не емигрирах от тази измислена страна докато още можех.
Стига си ревал,
Ano hito wa waapurobaka desu yo. Tabun "neko" o kaku koto ga dekimasen.
350 лв е стартовата заплата. мои приятели работят там и вземат доста повече. а като имаш предвид, че 80% от работещите там са с основно и по-ниско образование - тогава каква заплата да вземат??? средната в Ямбол е 280 лв. и повечето хора ту - "в провинцията", не вземат пожече от 400-500 лв. ... така е анонимни разбирателю, може да провериш ако не жярваш
Извинявай какво означава това доста повече.
Ами едно е ясно, може би скоро трябва да се премине към административно определяне на заплащането. Който оцелей оцелей.
Другия момент е че много хора нямат образование, т.е те така или иначе ще се принудят да ражботят за малко пари!
За заплата 350 лв е малко. Да добавим 40 лв за храна и транспорт. Абе пак си е малко. След 3-5 години работа може би 450 лв.??? Това ми напомя за завода на Acer в който бях на посещение. Там дори имаше и спални помещения :(. Това си е чисто робство. А тия хора имат и деца с 350 лв как се гледа дете ??? Пък после децата ни слушали чалга и били прости. Ами с 350 лв толкова, това е най-евтино и достъпно. Абе превръщаме се на Мексико и Индия и това е много жалко.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.