Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 3 юли 2009, 13:40, 3929 прочитания

Не е толкова лошо да си телеком

Новият изпълнтелен директор на "Мобилтел" Андреас Майерхофер ще налага много, но по-тесни услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бизнесът беше горещ. Инвестираха се много пари, правеха се още повече, пазарът растеше от само себе си, компаниите разполагаха със сериозни рекламни бюджети, участваха в различни социални каузи, а развитието на технологиите правеше бъдещето да изглежда още по-розово.

Сега обаче времената са други. От една страна, потребителите непрекъснато искат намаление на цените. От друга страна, регулаторът под натиск от Брюксел настоява за по-ниски цени. Естествено инвеститорите търсят възвращаемост на парите си, а трябва да се финансира и технологичното развитие. Никой няма право на грешка, защото изостане ли, конкуренцията ще го отвее. На пръв поглед изглежда, че да си телекомуникационна компания вече не е никак лесно.


Всъщност не е толкова лошо да си телеком, убеден е Андреас Майерхофер, който от 1 юли е новият изп. директор на "Мобилтел". Предишният мениджър Йозеф Винацер напуска компанията след четири години начело.

Смяна на върха

За причините за смяната има две версии - официална и неофициална. Първата гласи, че след седем години извън Австрия Винацер е предпочел да се върне в родината, още повече че договорът му е изтичал в края на юни. Според по-конспиративната теория обаче той се е прицелил в позицията изп. директор на Telekom Austria Group (TAG), собственикът на "Мобилтел". През март 2009 г. напусна най-висшият мениджър на компанията - изпълнителният директор Борис Немшич, който отиде в руския оператор Vimpelcom. Според анализатори неговият наследник Анес Амертсрайтер, който между другото работи две години (2005 и 2006) като маркетинг директор на "Мобилтел", има силни търговски умения и ще се опита да се фокусира върху продажбите. Напусналият Винацер по-скоро е бил в близки отношения с Немшич и не е очаквал развитие в кариерата си при новия мениджмънт, твърдят някои източници от телеком средите.



По подобие на компанията майка, където Амертсрайтер е едновременно начело на мобилното и фиксираното звено на TAG в Австрия, в България Майерхофер ще съчетае новия си пост с досегашния си на маркетинг директор. Така телекомът реагира на занижените си очаквания за приходи. Според Ройтерс, при положение че постъпленията на цялата група за първото тримесечие падат с 5% на годишна база, понижението в България за същия период е 18% заради по-големия брой клиенти на евтини абонаментни планове. "Високият риск за обезценяване на българската валута и влошаващите се икономически условия в Сърбия (местният Vip mobile е собственост на TAG) поставят под опасност заложените постъпления на TAG", заявяват анализатори на Erste Bank и пред Austria Presse Agentur. Ситуацията едва ли ще се подобри, предвид че тази година ще има спад на цените на едро, зададен от Комисията за регулиране на съобщенията, и по-ниски ставки за роуминг, наложен от Европейската комисия.

Повече и по-тесни услуги

Телекомуникационният сектор в България не беше изненадан от назначението на Майерхофер. Говори се, че компанията майка го готви за главен мениджър от доста дълго време. Поглед към автобиографията на Майерхофер доказва това. Между 2004 и 2006 г. той ръководи маркетинговите операции на словенския Si.mobil (част от TAG), преди да бъде назначен на водещия пост в телекома. Пътят на Майерхофер в "Мобилтел" отново минава през две години като главен маркетинг мениджър, преди да поеме управлението на българската компания. В това време "Мобилтел" пусна много нови услуги и излезе от образа само на телеком оператор.

"Преди мениджърите бяха разглезени, защото всичко растеше нагоре като брой клиенти, изговорени минути и приходи", споделя  Майерхофер и допълва: "Сега трябва да се научим да работим при по-нисък ръст". "Затова ще налагаме много, но по-тесни услуги", разяснява той своята стратегия. Това са отделни микросегменти като видеонаблюдение, навигационни услуги и т.н. Една от новите надежди на "Мобилтел" е QUARTO - кабелна телевизия, доставяна през мрежите на LAN доставчици.

Майерхофер категорично не вярва в сериозен ръст в приходите от гласовата телефония. "Идеята е да компенсираме с приходи от пренос на данни и най-вече от доставяне на високоскоростен интернет през мобилен телефон. Ще продължаваме да инвестираме все повече в безжичния интернет", казва той. Другият коз на "Мобилтел" е бизнесът със стационарни телефони, на който операторът навлезе преди година. Компанията се надява, че наскоро въведената преносимост на стационарните номера ще разклати позициите на БТК на този пазар (98% дял). Най-вече в бизнес сегмента.

Така разказани, перспективите пред "Мобилтел" са много. Явно наистина не е толкова лошо да си телеком.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас

Зарядните станции за електромобили на компанията ще нараснат най-малко с 80

31 май 2020, 934 прочитания

ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми

Онлайн програмата покрива пет основни теми и цели да достигне до 10 хил. души

31 май 2020, 1145 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Рецепта за съживяване

Синдикът на "Кремиковци" написа план за оздравяване, който може и да не бъде приет

Още от Капитал
Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Със 750 млрд. евро срещу корона кризата

Брюксел предлага амбициозен план за възстановяване. Битката предстои

Ако това е чалга – аз съм "за"

Защо Мила Роберт е явление на попкултурната сцена в България

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10