Сайтовете ще се броят наесен

Борбата за надмощие между двете онлайн метрики навлиза в решителната си фаза

За какво давам парите си? По време на криза този въпрос става жизненоважен. Когато става дума за интернет реклама, отговорът обикновено е свързан с обективните проучвания на онлайн аудиториите. За да са склонни клиентите да дават парите си за онлайн маркетинг, въпросните изследвания трябва да се правят по ясни, прозрачни и стандартизирани критерии.

В България такива проучвания се извършват от две специализирани агенции - Gemius и Nielsen Online. Доскоро обаче те "картографираха" две обособени парчета от българския интернет и съответно не включваха в анализите си по един от големите играчи на интернет пазара у нас. Напоследък обаче все повече интернет групи предпочитат да присъстват и в двете метрики. Означава ли това, че скоро една от тях ще се наложи като по-ефективна и използвана?


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
18 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-P
    Един луд
    • - 1
    • + 6

    Българинът трябва да си смени чипа и да осъзнае, че интернет рекламата е доста мощно и полезно средство, но не в ганьовския му вариант :) Аз лично познавам три-четири магазина с наистина уникални стоки, чиито собственици обаче предпочитат да си кютат само с клиентелата в София, да не влагат грам средства за сайтовете си и поне някакво подобие на интернет магазин да направят, да едва след това да очакваме и да се рекламират?! Да, да бе...

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    Cardinal Richelieu
    • - 4
    • + 6

    Нещо много дразни този термин "пийпълметрия" - звучи като транскрибиран от латиница на кирилица, само дето май на английски май никой практически не го ползва. Отидете на сайта на Нилсен - не вярвам да го намерите. Имате ли представа кой го е въвел в употреба и поради що ни го набиват в главите за щяло и нещяло?

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
    • - 2
    • + 8

    Знаейки как работи по принцип Ноема, мога със затворени очи да се доверя на Гемиус като по-точни. Не е важно само какви неща предлагаш, но и хората, които работят. А в Ноема и не малко други агенции качествените служители или от давна са напуснали поради ниското заплащане, което им дават или са претрупани от работа, защото агенцията не иска да си наеме служители (по-ефтино е да наемеш един, който да работи за 3-ма и да плащаш 1 заплата). Така, че следващия път клиентите могат да си зададът един въпрос: дали дадена агенция ще им предложи качество, като служителите й работят по 15 часа на ден 7 дена в седмицата?

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    Наблюдател

    Макс, MAX, Maxim, Максим... ;)
    Все същите стари "обекти" в нови кревати..

    Нередност?
  • 6
    cipisec avatar :-|
    cipisec
    • - 1
    • + 3

    Към автора: цитата " "Ноема" от своя страна ще предлага подобни услуги от септември." е грешен; Нилсън може и да предлага, но Ноема - не :)
    Към Кардинал Ришельо и =-(в период) - ако Нилсън и КомСкор не са имена за измерване на аудитория - не знам кой е...

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    йое
    • - 13
    • + 15

    Не знам, аз отскоро (година някъде) следя главно дневник и капитал за новини и анализи. Като плюсове отчитам и уважавам факта, че са безплатни (за потребителя), както и това, че има система за оценяване на коментарите. Като много сериозен минус виждам определена политическа насоченост (особено изразена в последно време), която някак не подхожда на сериозен новинарски сайт.

    Просто новинарските медии трябва поне да се стремят да са обективни. Нищо против симпатизантите на синята коалиция, Мартин Димитров и Иван Костов, но дир.бг/дарик, при всичките им кусури, поне казват новините каквито са, без (кой знае какви) политически съзнателни/подсъзнателни внушения.

    Мнението ми има само за цел да помогне на сайта. Защото в тоя бизнес нещата се случват много бързо и според мен е въпрос на време и дир.бг и дарик и другите да си ръчнат една системка за оценка на коментарите. И тогава политическата насоченост на дневник/капитал ще стане сериозно бреме.

    Естествено, много потребители може би (даже вероятно) няма да са съгласни с мен. При все това, съвсем реално възнамерявам в най-скоро време да се прехвърля към друг сайт ако не спре това промиване на мозъци.

    Само за справка, случайно избрана, една от последните статии на капитал:
    http://www.capital.bg/show.php?storyid=757387

    Заглавието: "Мнозинството на баба Горка"
    Буквално лъха на огромно недоволсво от това че Бойко Борисов не е навит да си легне комфортно със сините, да друсне една коалицийка с Мартин, да даде 2-3 министерски поста (колко му е) на сините и България е "спасена".

    Края:
    Следваща страница >> "Офертата на Бойко Борисов"

    Само погледнете кавичките и ще разберете за какво иде реч. Тея кавички казват повече от 1 печатна страница. Защо оферта е в кавички? Та това си е напълно реално, сериозно предложение. Тея кавички сякаш изразяват някакво недоволство, някаква ирония и зле прикривано разочарование.

    И така е с много статии на сайта.
    Най-вероятно никой няма да прочете тоя коментар и това е ОК за мен. Все пак не живеем в Иран, има огромно количество други медии/сайтове/вестници... ...
    Това е хубавото на демокрацията, всеки има право на мнение ;)

    Нередност?
  • 8
    minavasht avatar :-P
    Минаващ
    • - 1
    • + 4

    Четейки статията, човек ще се помисли че Урчин няма почва у нас.

    Как мислите, една рекламна агенция на кой би вярвала - на местни "играчи", които официално са в топли отношения с един или друг контент провайдър или на неутрална 3-та страна?

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    vaskoni
    • - 3
    • + 6

    до йое (7)

    Не мога да разбера защо под една много интересна и със специализирана насоченост статия трябва да се вкарат отново политически коментари! Аз също чета онлайн изданията на Икономедия "Дневник" и "Капитал". Нормално и неизбежно е всяка новинарска групировка да има своите политически и икономически "пристрастия", но ми се струва, че това в най-малка степен може да се каже тези издания, защото всичко е много интелигентно и ненатрапващо се направено. Също така, ако четеш внимателно, ще откриеш и различните лични пристрастия на отделните автори. Но, ако го нямаше това, новините трябваше и щяха да бъдат просто един бюлетин на изброени събития без никакъв коментар (не съм сигурен дали няма тогава пък да прозреш пристрастие в начина им на подреждане например :).
    Дебатите, които се водят под статиите на "Капитал" и "Дневник" показват, че те провокират и мисленето, и чувствата на читателите. Може би си повлиян от тъмносинята "дружина", която оказва натиск във форумното поле, но това е нещо друго, а и тя среща сериозен отпор...
    Не мога да се съглася, йое, и с конкретното ти тълкуване на кавичките на "Офертата на Бойко Борисов". Ти или си спрял до тях и не си отворил следващата страница, или се опитваш да заблудиш аудиторията. На следващата страница:
    http://www.capital.bg/show.php?storyid=757387&sp=1#storystart
    няма никакви кавички и като културен човек предполагам може да приемеш, че при цитиране на заглавие не е лошо да се поставят кавички, каквото вероятно е и направено. Трябва да ти кажа, че примерно в първото израчение на втората страница: "Офертата на Бойко Борисов меко казано, изненада съпредседателите на "Синята коалиция" Мартин Димитров и Иван Костов, които се надяваха да им бъде предложено коалиционно споразумение за съвместно участие в управлението и най-малко две министерски кресла в новия кабинет.", за мен може пък да лъха много фина ирония именно към претенциите на СК. Въпрос на интерпретация!

    Както виждаш, йое, някой е прочел твоя коментар и наистина това е хубавото на демокрацията - правото на мнение и на избор! Аз пък оставам тук, защото освен информация "Капитал" и "Дневник" за мен са и забавление...

    Извинявам се за дългия пост, който си е направо офтопик!

    Статията е интересна и поставя проблеми, които трябва да намерят решението си в най-близко време! Поздравления на авторката!

    Гласувах за рейтинга на тази статия с оранжевия бутон над заглавието. Можете да го направите и вие...

    Нередност?
  • 10
    the_core avatar :-?
    The Core

    Темата е интересна и същевременно всичко писано е доста повърхностно и силно едностранчиво. Какво имам пред вид:
    ...."Измерването на онлайн аудиторията (като демография, брой импресии, време за ползване на сайт и т.н.) е важно за онлайн бизнеса най-малкото защото приходите от реклама са основният източник на пари"....
    А дали това "съдържателно измерване" взема пред вид доколко "таргет групата" ВЪОБЩЕ има настроение и желание да гледа рекламите?
    И по-нататък - ако въобще ги гледа (или вижда?) доколко ги взема на сериозно? По "нашите земи" има примери на драконовски глупости , но никой май не си взема поука...
    Тези дни излезе следизборен анализ че партиите например са можели да минат с около 10% от рекламите. Т.е. - похарчили са 9 ПЪТИ повече от нужното (и разумното). Предполагам че положението е подобно с всички останали сфери на рекламния пазар.
    Най-главният проблем е че броят на "играчите" на този пазар расте квадратично с рекламните бюджети на фирмите но няма нищо общо с пазара - грубо казано това е един перманентен процес на изнасилване на пазара и потребителите.
    Резултат - при електронните медии - смяна на програмата по време на реклама, в Интернет - елементарни филтри, който отсяват святкащите и примигващи досадници по страниците.
    Попитайте един шофьор, пристигащ в София или Бургас например колко от над 1000-та билборда по пътя са го впечатлили и би пробвал продукта? Обзалагам се че отговорите ще се колебаят между 0 и 1.
    И като обобщение - смисълът на рекламата е доста повече от "адресиране (заливане, засипване) на таргет групата с голямо количество качествени послания"... Дори и да са качествени, това винаги води до ДОСАДА!

    Нередност?
  • 11
    Avatar :-|
    ds
    • - 3
    • + 2

    глупости на таркалета

    единственият "брояч" на който рекламодателите имат доверие е Гугъл аналитикс.

    Всички други целят изкривяване на данните в полза на големите играчи (платци).

    Нередност?
Нов коментар