Четеш ти, печели и сайтът

Порталите за спортни новини привличат рекламодатели и инвеститори с лоялна аудитория

Българските сайтове за спортни новини привличат 37% по-често стажанти, отколкото средното ниво за интернет. Данните са от проучване на Gemius, събрало отговорите на аудиторията на интернет през юли, и те са показателни за развитието на този прохождащ сектор. Към края на 2008 г. почти 2.4 млн. българи влизат в интернет, увеличение с почти 200 хил. за една година по данни на InternetWorldStats. Над трийсетте български спортни сайта се посещават предимно от млади хора с перспективна кариера. Въпреки това повечето интернет специалисти смятат, че пренасищане няма, защото качествените сайтове с уникално съдържание са малко.

Пазарът (ще) расте и обяснението е просто. В последните години в България навлизат все повече онлайн букмейкъри, чиито маркетингови стратегии се насочват именно към подобна аудитория. А очакванията за все повече рекламни приходи в спортните сайтове засилват и инвеститорския интерес към тях.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    plamenj avatar :-|
    alderweireld
    • + 2

    Без Sportni, Topsport и Sport1 класацията просто не е достоверна...

    Интересно е, че много от тези сайтове нямат журналисти, а просто преписват от другите и от спортните вестници. Така се ражда лавина от слухове, особено по остта Левски - ЦСКА, а за да разбере спортният фен дали една "новина" е истинска му се налага да прави тройно сравнение с Gong, Novsport и Sportni ;-)

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    George
    • + 3

    smeshna statia :) Pishete za Sportni saitove a ste otdelili nai mnogo vnimanie na Sporta.bg i Winner.bg. Smeshni ste. Vlezte v Alexa.com, sravnete vsichkite sportni saitove i vijte koi nakude se dviji i kak. Sportal.bg prosto e trudno da se sravni s koito i da e , taka che, pravilno, za nego ne pishete. Te prosto sa v druga klasacia :)
    a otnosno dnevnik.bg/sport - ama molia vi se, ne stavaite smeshni :) tova ne sum chuval niakoi da go chete :)

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Anton
    • + 2

    "Подобен сценарий дава увереност на MSKey Group, собственик на сходно наречения сайт sportal.bg" ????
    abe vie vuobshte znaete li kakvo pishete i kakvo pokazvate na klasireneto po-gore?
    Koi vijdate tam s nad 5 mil. 11 puti po golqm ot sporta.bg,
    ? za kakuv "podoben szenarii za uverenost i shodstvo" vuobshte stava vupros ? :)))

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    Iva

    hahahhahah , zabavliavam se s takiva pisania. Avtora, vzemi info ot Sportal.bg ot Gong.bg, vse pak sa nai posestavanite.iavno praviat nesto interesno za da se chetat. Ti citiras nekvi amatiori. Ot tiah li da se uchim, te li da ni vpechatliat?

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    Peter

    Plamen, i trite saita sa dosta slabi po otnoshenia na trafik. Tyxo.bg ste ti pokaje gore dolu kude sa.

    Нередност?
  • 6
    plamenj avatar :-|
    alderweireld
    • + 1

    Peter, ами точно според Тyxo (доколко може да му се вярва е друга работа) и трите са около Gol, трети според класацията в статията...

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    Peter
    • - 1

    Plamen, taka e. Imai predvid che Gemius otchita SAMO trafic v BG i susto taka otchita znachitelno po malko ot tova koeto pokazva Google Analytics (i Tyxo). Taka che tova koeto pokazva Tyxo, v Gemius ste e oste po malko. Abe, ne sa ot golemite , tva imam v predvid :)

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    Misho
    • - 1

    Sportal.bg ! - ima li smisul da se komentira

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-?
    misho_lev
    • + 2

    Момчета, спортал имат по над 30-40 новини от БТА на ден. И те преписват здраво...

    Нередност?
  • 10
    Avatar :-|
    Данъчен
    • + 1

    Аз пък се забавлявам на момента с цифрите от 500 млн. оборот на он-лаян операторите. Тази цифра беше за 2007 г.!!!!!!!!! ГДБОП прогнозираше 1 млрд. лв. оборот за 2008 г.! А сега сме 2009 г. И не по-високия оборот е толкова решаващ за повечето реклама в интернет на он-лайн операторите в случая, а това, че не внасят 10% данък върху целия оборот. Т.е. при оборот 500 млн. лв. за 2007 г., държавата е загубила 50 млн. лв. данък от тях. И ако приемем, че тогава това бяха около 5 он-лан оператора, съвсем бакалската излиза, че всеки от тях си е спестил 10 млн. лв. Ами че това са бюджетите за реклама на Еврофутбол, БСТ и Държавната лотария заедно!

    Нередност?
Нов коментар