Ръжда в "Надин"

Заради спаднали пазари и големи заеми компанията за скрап има нов мениджмънт и вероятно нов собственик

Кризата измете от площадките на &bdquo;Надин&ldquo; огромните количества скрап и две трети от служителите й.<br />
Кризата измете от площадките на &bdquo;Надин&ldquo; огромните количества скрап и две трети от служителите й.<br />
Кризата измете от площадките на &bdquo;Надин&ldquo; огромните количества скрап и две трети от служителите й.<br />    ©  Надежда Чипева
Кризата измете от площадките на &bdquo;Надин&ldquo; огромните количества скрап и две трети от служителите й.<br />    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Строен парк от Audi A8, BMW i Mercedes красеше до неотдавна входа на сградата в Нови Искър на "Надин", дългогодишния национален лидер в изкупуването на скрап и вторични суровини с общо 60 хиляди фирми конкуренти. Рекламите на "Надин" бяха по първите страници на вестниците, а компанията финансираше футболния клуб "Локомотив Мездра" в А група. Площадките и построеният със социалистически размах завод за преработка на отпадъци бяха оборудвани с последния крясък на техниката, като капацитетът им стигаше за стари коли и скрап от целия Балкански полуостров. Фирмата беше сред топ 5 данъкоплатци на годината с впечатляващи консолидирани приходи от 333 млн. лв. през 2007 г.

През миналата година обаче собствениците обявиха, че ще се откажат от футболния клуб, защото "са загубили 50-60 млн. евро заради кризата". Дали световният срив на пазара на метали, неразумните инвестиции или комбинацията от двете са причина за залеза на един от големите в бизнеса със скрап е въпрос, който вълнува всички в сектора от края на 2008 г., когато единият от основателите - Здравко Минчев, се оттегли от управлението й, а слуховете приписваха изключително тежко финасово състояние на фирмите от групата. Според неконсолидирания отчет на най-голямата фирма в групата, "Надин-метал", към края на 2007 г. задълженията й са били 106 млн. лв. От няколко месеца в основните компании от групата вече има нови управители, а източник от фирмата потвърди пред "Капитал", че тече продажба на "Надин", без да посочи подробности за причината или за купувача.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    сръбско участие
    • - 3
    • + 3

    и тук май, като и в банката :)

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    Пенсионер
    • - 3
    • + 13

    Предлагам да им помогнем малко: кметът на София да им дари всички ръждясали трошки на трупчета от улиците, които си оспорват титлата "символ на София" в конкуренция с бездомните кучета.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    56
    • - 4
    • + 21

    Когато карахте тунингови модели коли не ревяхте ,бяхте "Баш Бизнесмени" ! , сега този сектор е "ЕТАЛОН" за родния пишман бизнес модел респ. бизнесмени !!! лето 2001-2009

    Всяка прилика с лица и събития е .... основателна .

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    Независим
    • - 3
    • + 19

    Прилича ми на опело. По скоро на леене на крокодилски сълзи. Иначе в статията става ясно от къде са парите - от еко таксите на джевдет. Освен това свършиха и крадените пари от завода в Елисейна, той отдавна спря и тези същите чакали го опоскаха до последно. Така, че да не плачкат толкова много. Да дръпнат по една кока, ако им е останала от доброто време докато бяха в трансфера и. Иначе през тези пунктове минаваше само крадено.
    Смятам, че така е по-добре за всички.

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    WIP
    • - 2
    • + 33

    Всички Бг фирми се стремят към мнопол или картел просто защото собствениците знаят, че не биха могли да се справят в условия на конкуренция, особено с по-интелигнетна от тях конкуренция.

    Нередност?
  • 6
    joro01 avatar :-|
    joro01
    • + 13

    Напишете повече за домусчиев, за брат му, за биовет:)

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    7
    • - 1
    • + 13

    А на кого е Трансинс? на ТИМмммм! Скоро цялата държава ще е тяхна!

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    от бранша
    • + 13


    Всички горе са прави, като още много много щрихи могат да бъдат добавени. Най-тъжното е следното изречение, което подчертавам е ОТЧАСТИ ВЯРНО.
    "Иначе през тези пунктове минаваше само крадено"

    Най-тъжно е, защото в не чак толкова по развитите страни от ЦИЕ /а да не говорим зда Западна Европа/ съотношението амортизационен лом към естествен производствен отпадък, които са двата вида метален скрап по принцип, в България продължава да бъде някъде от порядъка на 90:10 или най-много 85:15. Което означава, за тези които не са в нещата, че скрапа все още продължава да се генерира в голямата си част от остаряло оборудване, което се реже, гори и т.н., /като част се краде/ вместо от работещи производители на метални съоръжения, инсталации, машини и т.н., които да генерират естествен производствен отпадък.
    Представете си само що за промишленост сме имали......
    Да бяхме само 20% запазили........

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    гост
    • + 4

    Трансинс не е част от ТИМ

    Нередност?
  • 10
    Avatar :-(
    отворко
    • - 1
    • + 5

    За справка на не просветените,ако не беше НАДИН ,не знам кой щеше да спе на времето Талуил така ,че отрасъла сега щеше да бъде в чужди ръце!

    Нередност?
Нов коментар