Новият брой: Пътят към Шенген
Close

С кризата сме приятели

Какви нови стратегии използват компаниите, за да продават успешно

Някои от централните артерии на София могат да бъдат наречените &quot;Улиците на процентите&quot;<br />
Някои от централните артерии на София могат да бъдат наречените &quot;Улиците на процентите&quot;<br />
Някои от централните артерии на София могат да бъдат наречените &quot;Улиците на процентите&quot;<br />    ©  Надежда Чипева
Някои от централните артерии на София могат да бъдат наречените &quot;Улиците на процентите&quot;<br />    ©  Надежда Чипева

 В разгара на Виденовата криза през 1996 г. софийският KFC изневери на глобалната си стратегия и пусна единствено на българския пазар сандвича Бонбургер.

Той беше по-малък по грамаж от традиционните Зингер и Филе Бургер, но и по-евтин. Целта естествено беше да се привлекат клиентите. Маркетинговото решение имаше успех по времето на невижданата криза и Бонбургер-ът се превърна в най-продавания продукт на KFC.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
22 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Уорън Бъфет
    • - 3
    • + 8

    Значи да си даваме всичките пари за реклама - е няма как да стане!

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    мисля си
    • - 2
    • + 30

    Има и нещо хубаво в тази криза.И аз имах разни залитания към марки, но сега се осъзнах определено.Повече луди пари само заради едно етикетче не бих давала дори и всичко да се оправи.И май съм много по-щастлива сега.Странно!А иначе за момента в България търговците се оплакват, но нищо не правят.Не намаляват цените, не предлагат бонуси.Или казано иначе-определено не са приятели с кризата.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Мислиш си :)
    • - 4
    • + 4

    Към кои марки се беше насочила преди като фаворити? Не ми казвай само "Зара" и "Манго" :-)

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    да криза е
    • + 9

    Кофти е, че понякога евтиното накрая ти излиза скъпо...така, че внимателно трябва да се преценява от какво и как да се пести.

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    Скъпо vs. евтино
    • - 2
    • + 3

    Ати те Зара и Манго не спадат към най-марковите. И определено Зара /за Манго не съм сигурен/ може да си купиш на доста по-ниска цена от повечето боклуци на Илиенци. Разбира се в разгара на намаленията. Но не Зара в България, а Зара и подобни магазини в Гърция. Защото цените нямат общо. Там намаленията са реални. Пример - Celio в Солун - Панталон 35 EUR, Celio в Mall Sofia - същият панталон - 120 лв. По едно и също време. И в двата магазина имаше обявено намаление. А относно качеството на Зара и Манго - определено си струва парите. Често пазарувам от тези и други подобни марки. 90% от нещата, които съм купил си заслужават парите. До сега 1-2 неща са показали някакъв дефект. Купувал съм неща и на Calvin Klein - определено качествени, но също избеляват и се деформират като всички останали. Прецених, че разликата не си струва парите.

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    klecho
    • - 1
    • + 6

    До #5: Въпроса въобще не е дали качеството на Зара и Манго си струва парите, ами дали тяхната продукция следва да се оредели като "маркова". Просто защото те произвеждат в най-масовия сектор, за потребителите с най-ниски доходи. Аз миналия месец си купих на намаление в Зара дънки за 5,99€. За сравнение, дънките на Levi´s никога не могат да се купят за по-малко от 50€, на Diesel за по-малко от 80-90€, на Армани от 120€, на Версаче от 180-200€ и т.н.

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    blago4estiwia
    • - 1
    • + 5

    аз гледам да си купувам GAP-и то от чужбина. цените са в пъти по евтини от БГ-най-скъпата страна. а иначе всяка втора употреба е по-добра от илиенци. а и от витошка (където живея)

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    срещу Продавачите
    • + 1

    Онзи ден минавам по един централен булевард в София - и гледам разлепени плакати на тема "Излъганите" - Защита на потребителя" представено от българският комисар в Европейската Комисия, някакви други организации, форуми и т.н....
    Тази "политика" по защита на потребителя е най-глупавото нещо, което въобще някога съм чувал! Резил за икономическата мисъл!
    Защо не се направи следното:
    1) всеки търговски обект (на стоки или услуги- всякакви: банкови, посреднически, битови и т.н.) да разполага с и със Дирекция "Оплаквания".

    Където сигналът от потърпевшия клиент-жертва спрямо някой "некоректен" Продавач/Продавачка на услуги или стоки (както и да се наричат сега - консултанти, посредници, агенти, асистенти и куп др. глупости, и каквито и дипломи да имат) да бъде приет. И съответно "некоректният продавач" да си получи заслужената санкция! а клиентът - ще остане много доволен от цялостното обслужване, което ще даде положителни резултати за "търговския обект". Много ще скочат продажбите! Уважаеми предприемачи от всякакъв характер!

    Няма да има нужда да се знаят и пишат и превеждат някакви директиви и спецификации и др. документи за крайните "продукти" от ЕС! С които не е възможно да бъдеш в час! Ще се спестят толкова Разходи!!! Нещо като въвеждане на ИСО по надеждността на обслужване на клиентите/закупуването на стоки! (а не по качеството на производствения процес!- който си е проблем на фирмата, не на клиента и гражданското общество!) Като ги задължат да имат по едни такъв център за оплаквания упълномощен да санкционира - няма адвокати, съдилища, процедури, време, курсове за обучение на Продавачите и Продавачките "как да продават в криза", или "оценка на персонала" - само излишни разходи за работодателя относно квалификацията....

    Как може икономическата мисъл да бъде толкова неефективна!?

    Плюс това, че Продавачите нарушават човешките права на клиентите/гражданите като не им дават възможност да предявят оплакване!!! Защото това е фирмена политика!
    (Или току-виж някой създаде асоциация - като центровете за помощ на бити, малтретирани и т.н.) За нарушените права за оплакване на "Мениджърите" - въобще не искам да добавям.... то се подразбира....
    Пък направо мозъците ни промиха с това, колко ни били защитени правата! Колко "Европейски" сме били не знам какво си ... Кой знае колко народ заплати взима за тези неща.... Какво е това разхищение - хич не ми е ясно.... Щото голяма глупост! Пък даже и форум/някакъв дебат за това се организира! И как може да бъдеш "Комисар" на подобна глупост - хич пък не разбирам!?
    Като стане това дето го написах - тогава ще сме много и така и по-по-най- най..... "Европейски"! Защото едни "Продавачи" на каквото и да било - са си просто Продавачи....

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    Подвидове Махленски истории....

    Някакви "махленски" истории от най-долнопробен вид - са тия Продавачи.... под най-различна форма.....
    И "обученията" - дето са се набутали разни "Маркетингови" фирми, "Оценки на пероснали", Медиини маркетинги (и политически, разбира се) истории и всичките им там подобни.... "Аман" и дай боже "Амин" за тия махленски, некадърници и истории ....

    Нередност?
  • 10
    Avatar :-|
    Харвард загубил 10 милиарда от кризата
    • - 4
    • + 5

    Икономика на мисълта!
    Университетът Харвард (в САЩ- ако някой се чуди ) фалирал с 10 млд! (долара ли евро ли - не помня точно) "Мисълта" на Харвард фалирала - "набутали" се със всичкия си акъл!
    Де факто - Икономиката на Мисълта на Маркс срещу Икономиката на акъла на Харвард. Ама вестник Капитал в България - не ги разправя тия неща ..... И другите медии също.... Слава богу, че не съм завършил Харвард!

    Нередност?
Нов коментар