Интернет обединява
Големите уебгрупи в България се сдружават, за да налагат общи стандарти за онлайн реклама
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Пет от най-големите български интернет издатели - "Дарик уеб", "Дир.БГ", "Икономедиа" (издател на в."Капитал" и в. "Дневник"), "Инвестор.БГ" и "Нет Инфо.БГ" се обединиха през седмицата в браншово сдружение. Организацията се нарича Interactive Association Bulgaria и според създателите си покрива над 80% от пазара на онлайн реклама и над 90% от интернет аудиторията в страната.
За създаването на сдружение в българския онлайн сектор, подкрепено от най-големите компании, се говори отдавна, но досега опитите в тази посока не бяха 100% успешни. Например във функциониращата Българска уеб асоциация не членуват "Нет Инфо.БГ" (най-големият онлайн издател), както и неговия подгласник "Дир.БГ". Големият въпрос в момента е ще успее ли Interactive Association Bulgaria наистина да обедини пазара за общата полза.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
Хммм. Странно как българският пазар се държи на 90% от посочените групи, като делът на adwords и примерно Easytrader е бая голям и определено не е 10%. По принцип google последната година навлизат бая добре на пазара и познавам рекламодател с годишен бюджет над 60-70000 към тях и 10-20000 към всички други, примерно.
Ако ще давате в рекламно съобщение данни за пазарен дял, то би трябвало обективно да покажете данни на всички големи в бизнеса. Примерно пиратски сайт като Замунда генерира ОГРОМЕН трафик по-голям от abv.bg и vbox на НетИнфо, а си управлява сам рекламите. Не познавате ли пазара дотолкова, че да знаете тези неща?
Иначе пожелавам успех на начинанието, но нека е без гръмките думи.
към по-горе: + блоговете и форумите, самостоятелните сайтове и т.н.
Всъщност си 80% от пазара на онлайн реклама и 90% от аудиторията. Ще си позволя малко уточнение, че да не заблуждаваме читателите.
Съгласен съм, че въпросните 5 групи покриват 90% от БГ интернет аудиторията, но това далеч не означава че за всички останали БГ сайтове остават 10%, напротив, всички останали също покриват 90%.
Както се казва сумата надхвърля 100% тъй като потребителите посещават повече от 1 сайт месечно :)
Интересно е и едно от условията за членство в IAB - "Измежду най-важните критерии за присъединяване към асоциацията са използване на легално съдържание..."
Я да видим сега какво съдържание има в някой от сайтовете на учредителите:
Дали Vbox7 (собственост на Нетинфо) е с легално съдържание ?
Какви ли файлове се съхраняват по чекмеджетата на abv (също собственост на netinfo)?
Какви ли файлове се обменят чрез tranz.it (собсвеност на dir.bg) ?
...и т.н. и т.н.
Дир.бг не е на второ, а на поне 7-мо място в БГ интернет компаниите. Те са малко като Лили Иванова, само дето тя по-често вади нов албум, от колкото те нов сайт.
Картел.
Картел е думата, а не сдружение
Е, как така ще се обединяват, бе?
90% от аудиторията?! Какви са тия глупости? Колко процента от пазарния дял е това?
КЗК, КЗП, или на който там е в юрисдикцията, защо не са направили нищо по въпроса?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход