На бавен ход след рекордните скорости

Производителите на коли в Централна Европа борят кризата с евтини модели

Skoda за пореден път е най-голямата автомобилна компания в Централна Европа <br />
Skoda за пореден път е най-голямата автомобилна компания в Централна Европа <br />
Skoda за пореден път е най-голямата автомобилна компания в Централна Европа <br />    ©  reuters
Skoda за пореден път е най-голямата автомобилна компания в Централна Европа <br />    ©  reuters

За никого не е тайна, че глобалният автомобилен сектор е сред най-пострадалите от икономическата криза. Намалялото кредитиране и свитите разходи на потребители и компании рязко ограничиха покупките на нови автомобили в цял свят. Индустрията беше разтърсена из основи, а легендарни марки бяха на ръба на окончателното си закриване. Централна Европа не остана встрани от всеобщата паника.

Автомобилните компании са основна част от регионалната икономика и имат значително влияние върху Брутния вътрешен продукт и трудовите пазари в много от страните. Гиганти като Volkswagen, Audi, Fiat и др. имат заводи в Централна Европа, а някои местни компании като Skoda и Dacia са собственост на чужди производители. През последните години растежът на продажбите на нови коли беше изключителен, но с навлизането на кризата в региона пазарът се сви значително. Ударени бяха не само компаниите производители и вносители, но и доставчиците на части и материали.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове