На бавен ход след рекордните скорости
Производителите на коли в Централна Европа борят кризата с евтини модели


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
За никого не е тайна, че глобалният автомобилен сектор е сред най-пострадалите от икономическата криза. Намалялото кредитиране и свитите разходи на потребители и компании рязко ограничиха покупките на нови автомобили в цял свят. Индустрията беше разтърсена из основи, а легендарни марки бяха на ръба на окончателното си закриване. Централна Европа не остана встрани от всеобщата паника.
Автомобилните компании са основна част от регионалната икономика и имат значително влияние върху Брутния вътрешен продукт и трудовите пазари в много от страните. Гиганти като Volkswagen, Audi, Fiat и др. имат заводи в Централна Европа, а някои местни компании като Skoda и Dacia са собственост на чужди производители. През последните години растежът на продажбите на нови коли беше изключителен, но с навлизането на кризата в региона пазарът се сви значително. Ударени бяха не само компаниите производители и вносители, но и доставчиците на части и материали.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове