Азиатско Volvo? Защо не...

Ford избра китайски холдинг за купувач на губещото си шведско поделение

Китайските компании вече успешно купуват европейски автомобилни марки.<br />
Китайските компании вече успешно купуват европейски автомобилни марки.<br />
Китайските компании вече успешно купуват европейски автомобилни марки.<br />    ©  Bloomberg
Китайските компании вече успешно купуват европейски автомобилни марки.<br />    ©  Bloomberg

Volvo, сглобено от китайски производител. Само допреди няколко години подобен израз би звучал като оксиморон. И в момента той предизвиква насмешка, но съвсем скоро е на път да се превърне в реалност, която оттук нататък едва ли би изненадала някого. По всяка вероятност Volvo ще оглави статистиката на западните автомобилни марки, станали собственост на китайски компании.

Ford Motor определя частният китайски холдинг Zhejiang Geely Holding Group за предпочитан купувач на нейното губещо шведско поделение Volvo, стана ясно в сряда. Ford и Geely не разкриха за каква цена преговарят, но според медиите тя е от порядъка на 2 млрд. долара - далеч под сумата от 6.45 млрд. долара, която Ford плати за Volvo през 1999 г. Не е определен и краен срок за приключването сделката, но ако все пак Geely купи Volvo, това би била най-голямата задгранична инвестиция на китайска автомобилна компания.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Пешеходец
    • - 1
    • + 3

    Проблемът на Волво от много години е, че колите им са проектирани добре и са здрави и надежни. В резултат, хората си купуват Волво, и вместо след 5-10 години да го изоставят понеже се е скапало (както става с мнозинството автомобили на други марки) продължават да го карат докато стане на 20 години. От това Волво е на загуба, защото колите им се продават по-малко ... вместо да продадат на един човек 2-3 коли за 20 години, те му продават само една.

    Тъжна история. И сега, вместо всички коли да са като Волво, Волво ще станат като всички коли и ще си изгубят доброто име.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-P
    Чайна
    • + 2

    Сега, когато ние китайците започнем производство, ще се купувате по 5 за 20 години на 1/3 цена.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    А
    • + 1

    Китай идва, не е изненада.
    За Волво твърде възможно това да е добра сделка, китайците ще инвестират усилено в нови модели и технологии, инак не биха дали на вятъра няколко милиарда, за да ги купят.

    Нередност?
  • 4
    aristotel7 avatar :-P
    aristotel7
    • + 1

    Населението на КИТАЙ през 2008 година е 1 360 445 010 души, което я прави най-голямата в света.
    Населението на ЯПОНИЯ е 127,433,494 милиона жители

    ПО ЦИТИРАНИТЕ данни по-долу не виждам голяма радост за КИТАЙСКИТЕ ПОКЛОННИЦИ - ЗАЩО ЛИ ???
    Защото население от 1 милярд и блицо 500 милионна произвежда толкова КОЛКОТО 127 милиона японци. ТЕ ТОВА Е КОМУНИЗЪМ. :-)))

    До края на 2011 г., брутният вътрешен продукт (БВП), произвеждан от Китай, ще задмине нивото, регистрирано от Япония, превръщайки се във втората по големина световна икономика. Такава е прогнозата на специалисти, цитирани от Асошиейтед прес, според които само силната йена може да отложи това събитие, но не и до го предотврати.
    По официални данни на Световната банка за изминалата година номиналният БВП на Япония се равнява на 4.924 трлн. долара, докато Китай отчита растеж до 4.402 трлн. долара. Според специалисти тази разлика бързо ще бъде стопена. Кризата успя да намали растежа на китайската икономика, но въпреки свиването Пекин отчете ръст на БВП през най-слабия си от години период на развитие от 6.1% през първото тримесечие.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал