Гледайте на запис конференцията: "Банките и бизнесът"
Close

Не като по вода

Концесиите на пристанищата Видин и Лом затънаха в съдебни битки, но сега са близо до развръзка

Параходство "Българско речно плаване" е с най-големи шансове за спечелването на пристанище Видин
Параходство "Българско речно плаване" е с най-големи шансове за спечелването на пристанище Видин
Параходство "Българско речно плаване" е с най-големи шансове за спечелването на пристанище Видин    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Параходство "Българско речно плаване" е с най-големи шансове за спечелването на пристанище Видин    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Още от древността пристанищата са били сред най-ценните градове за всеки владетел. За тях са се водели кървави битки, а за богатствата им са се носили легенди. Интересът към водния транспорт с годините не изчезва - портовете остават привлекателни активи, но вече за бизнеса. Затова никак не е чудно, че процедурите по концесионирането на две от българските пристанища на Дунав са толкова интересни.

По-напред е процедурата за пристанище Видин. Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията трябва до няколко месеца да избере концесионера му за следващите 30 години. Пристанището, което е от национално значение, е разположено на два европейски коридора, което го прави още по-привлекателно за инвестиции.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    ха!
    • - 1
    • + 4

    За концесии (съвместно между МРРБ и МТИС) плачат:
    - АМ Хемус (в участъка София - В. Търново - Русе)
    - Летище Русе
    - Железопътни гари, които да станат по-приветливи
    - яхтени марини, които да привличат по-платежоспособни туристи

    Нередност?
Нов коментар