Новият брой:
Служебната президентска република

Metro за големи

Компанията залага на професионални клиенти, които ще привлича със собствени марки

Емилиян Абаджиев, генерален директор на Metro за България
Емилиян Абаджиев, генерален директор на Metro за България
Емилиян Абаджиев, генерален директор на Metro за България    ©  Юлия Лазарова
Емилиян Абаджиев, генерален директор на Metro за България    ©  Юлия Лазарова
Metro Cash&Carry е първата международна търговска верига, която стъпи в България преди повече от десет години. В момента има 11 магазина и планове да строи нови. Според последните обявени резултати за търговията в България през 2008 г. компанията беше на първо място по продажби от стоки (с приходи от 970 млн. лв. по данни на ICAP). Резултатите за миналата година ще покажат дали компанията запазва водещата си позиция.

В международен план групата бележи успех - през 2009 г. вече излезе на трето място, задминавайки Tesco. Преди Metro са френската Carrefour и американската Wal-Mart.

Тежко присъствие от мениджъри в черни костюми - членовете на борда на директорите, регионалния представител за Централна и Източна Европа, търговци от различни отдели, маркетинг мениджърът. Една от малките зали на столичния "Грандхотел София" събра поне една дузина български и чужди директори на Metro Cash&Carry, за които очевидно това, което имаха да кажат, е важно. Доказват го няколко факта - първо, Metro рядко дава пресконференции от този тип - с журналисти в зала със столове, които да седнат и да слушат (обикновено им показва нещо из магазините). Второ - присъствието на директори чужденци беше забележително. И трето - тази пресконференция е нещо като част от турнето на търговската група, което започна в края на миналата година в централата в Германия, а сега явно е дошъл ред и на България. Сценарият на всички тези събития е един - да се представят


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Клиент
    • - 1
    • + 10

    Искам да споделя моето наблюдение над марките на Метро.При посещение се загледах в сок праскова 250 мл в опаковка по 3.На горния рафт стоеше тройка от същия сок на Флорина. При зачитане на етикета установих , че и двата сока са произведени от Флорина и имат един и същи състав с малката разлика , че на Флорина съдържа минимум 25 % плодов концентрат , а този на Аро мин.12 % т.е наполовина.И сега идва най-интересното - цената. Флорина - 2,15 лв за 3*250 мл. , Аро - 1,89 лв за три броя т.е за 26 ст по-малко получаваш два пъти по-малко плодов концентрат. Не ми се изчислява каква ще е цената на Аро ако съдържа 25 % концентрат , но е очевидно , че е доста по-скъпо да си купиш фирмената марка вместо на друг производител.Тази логика се запазва и при много други продукти.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    Аналитик
    • - 4

    До коментар [#1] от "Клиент":В цената на един продукт , освен съдържанието се включва и опаковката. Логично и възможно е ,в случая, разликата в съдържанието между АРО и ФЛОРИНА да не е предполага 50% разлика в крайната цена , при положение че става дума за еднаква по вид и обем опаковка.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Аналитик
    • - 2

    До коментар [#1] от "Клиент":В цената на един продукт , освен съдържанието се включва и опаковката. Логично и възможно е ,в случая, разликата в съдържанието между АРО и ФЛОРИНА да не е предполага 50% разлика в крайната цена , при положение че става дума за еднаква по вид и обем опаковка.

    Нередност?
  • Аз
    • + 5

    Много лошо говори за Капитал подобен евтин ПР - няма що, голяма новина, че метро иска да продава повече свои брандове, от които поечели повече ...
    Редакцията, нещо дърпате здраво, но назад

    Нередност?
Нов коментар