Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Милиард в релси

Фирмите се борят за скъпи поръчки за жп линията София - Бургас

Железопътните линии никога досега не са били любими на бизнеса, но тази година ще са безспорна звезда. Над един милиард лева ще бъдат разпределени между строителни компании, които ще обновят релсовия път между София и Бургас.

Ако изключим жп линията от Пловдив до Свиленград, досега работата в сектора се изчерпваше до текущи ремонти на скромни участъци от влаковите трасета. И бизнес за фирмите почти нямаше за разлика от пътищата, които от години предизвикват голямо вълнение сред строителите заради честите търгове. Каквито има и тази година - само за магистрала "Тракия" държавните поръчки ще са за около 600 млн. лева. Метрото в София също ще влее в строителния бизнес още средства (виж стр. 49). Така излизането от кризата поне на някои фирми изглежда напълно възможно.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
39 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Kредо
    • - 2
    • + 19

    Да бяха взели в тръжната комисия Велизар Стоилов, да ги събере и да им каже "Тук сме като при доктор и адвокат, за да има хлеб за всички". Опа, вече съжалих за цинизма си. Заради такива национални герои с мустаци градският транспорт в София още кара на икаруси и мерцедеси 8-ма употреба (все по-често във варианта изпразнени, а отпред да ги тегли авариен влекач)

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    Ора
    • + 62

    В Германия S-Bahn-ите могат да се движат със скорост 150км/ч (който не вярва ще му изпратя клипче как измервам скоростта с ГПС). Защо не го направим тоя железопътен транспорт модерен, така че да се пътува значително по-бързо с него, отколкото с кола? Защо отново строим с допотопни технологии? След 10 години ако дай боже всичко се развива добре тея 130 км/ч пак ще ни се видят малко. Жалко, много жалко! А имаме шанс майка му стара!

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Genau verdamt richtig
    • - 1
    • + 32

    До коментар [#2] от "Ора":

    Много правилно!
    И аз се питам защо направо не внедрят влакове стрели? Тогава до Бургас ще се стига за 2-2 1/2 часа. Още повече, че линията покрива Пловдив, Стара Заора, Ямбол. В северна България по аналогичен начин до Варна както и линия до Силистра през Русе.
    Пак сме 100 г. назад.

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    Някой
    • - 9
    • + 30

    Ами, братя, оправяйте се. Аз отивам в чужбина, защото тук мисленето е два хода назад вместо един напред. Няма как да настигнем Запада по начин на живот, ако първо не ги достигнем по начин на мислене.

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    Nobody
    • + 36

    В България не можем да произвеждаме железопътни релси и медни проводници поради изключително високата им технология на производство?
    Габърчета и кламери можем ли да произвеждаме или и тях трябва да внасяме?

    Нередност?
  • 6
    wds23355772 avatar :-?
    wds23355772
    • + 39

    Рехабилитацията на стари трасета е голяма глупост. Нужно е да се определеи минимум проектна скорост от поне 160км. и 2 коловоза като стандарт. Сега се получава така, че ще се дадат 360млн.лв. което е огромна сума за нашата страна само за да се подменят реслисте и да се възстанови проектната скорост на линията. Това е все едно вместо да построиш аутобан да преасвалтираш стария тесен път, за което платиш 60% от парите за магистрала!

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    Владо
    • + 20

    Линията да Благоевград е срам и резил за НКЖИ. Само един коловоз, влаковете се изчакват по спирките, от София до Благоевград - 3 часа. Срам и резил.

    Нередност?
  • roni.1965
    • + 20

    И нито дума за осигурителната техника по гарите. За съобщителната също. Техники, които са на по-вече от 50 години! Ще се ИЗЛИВАТ милиард и по-вече, а по отношение безопасността? Или през гарите ще се преминава с 25 км/ч? А когато съобщенията са прекъснати? Пак ли влаковете ще чакат, до като бъдат възстановени? Скороста е важна. Но по-важна е безопасността.

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    оме
    • - 3
    • + 3

    Макар всички да имат право, струва ми се #4 е най-близко до моето разбиране за нещата.

    Нередност?
  • 10
    Avatar :-|
    dddd
    • - 3
    • + 15

    мечтая си Дойче Бан да купи БДЖ и да оправи веднъж завинаги нещата. Много поле за изява ще имат. Който е пътувал из Германия с влак знае за какво говоря.

    Нередност?
Нов коментар