Другите се свиват, те растат

Аутсорсинг секторът в България печели от кризата

Ако за почти всички браншове думата оптимизация в последната година означаваше съкращения на разходи, то за повечето аутсорсинг компании в България нейният смисъл беше друг - повече бизнес. При тях се запази тенденцията на растеж – повечето фирми удвоиха бизнеса си, появиха се нови клиенти, увеличи се броят на служителите, разшири се обхватът на предлаганите дейности.

България, изглежда, се наложи като добра дестинация на световния аутсорсинг пазар. И настоящето, и бъдещето изглеждат почти добре. Наетите кадри в сектора са нараснали значително през миналата година, според данни на индустрията. Търсенето на хора е факт и днес, а при нарастващата безработица служители се намират по-лесно, което може да бъде добро основание за замразяване на разходите за работни заплати. Фирмите за аутсорсинг бяха и един от малкото активни играчи при сключването на сделки за наем на недвижими имоти през 2009 г., като имотният бранш продължава да разчита на растежа им, за да запълни празните си офис сгради. Предизвикателството пред центровете за обслужване на клиенти сега е да разнообразят услугите си така, че да устоят на нарасналата нужда на големите компании да изнесат някои дейности или да прехвърлят конкретни проекти в по-евтини държави.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал