Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 мар 2010, 17:44, 6366 прочитания

Tommy Hilfiger в един портфейл с Calvin Klein

Гигантът в продажбите на облекла Phillips-Van Heusen купува американската марка за близо 3 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската модна марка Tommy Hilfiger се връща към американските си корени и вече ще дели място в портфейла на конгломерата Phillips-Van Heusen, в който греят и звездни марки като Calvin Klein, IZOD, ARROW. В понеделник Phillips-Van Heusen обяви на сайта си, че ще купи Tommy Hilfiger в сделка на стойност близо 3 млрд. долара (2.2 млрд. евро).

Досегашният собственик, британският фонд за дялови инвестиции Apax Partners, ще получи 1.92 млрд. евро в брой и още 276 млн. евро под формата на ценни книжа на Phillips-Van Heusen. За да финансира сделката и да рефинансира някои от предишните си задължения, американският гигант ще използва 3.05 млрд. долара дълг.


Phillips-Van Heusen изчислява, че сделката ще увеличи печалбата на акция с 20-25 цента през настоящата финансова година и с още 75 цента до 1 долар през следващата финансова година, която приключва на 29 февруари 2012 г. След обединението, което Phillips-Van Heusen се надява да приключи през второто тримесечие на 2010 г., икономиите от сделката ще достигнат 40 млн. долара на година.

"Tommy Hilfiger се вписва във всички наши критерии за придобиване на активи - силна марка, добро управление, висока рентабилност, незабавен ефект върху печалбата и акцент върху международното разрастване на бизнеса", заяви изпълнителният директор на Phillips-Van Heusen Емануел Чирико.

Всъщност целта на сделката е Phillips-Van Heusen да заздрави позициите си на пазарите, където Tommy Hilfiger има силно присъствие - Европа и Азия. Въпреки че Tommy Hilfiger е известна като американска марка, две трети от бизнеса й е съсредоточен в Европа, а централата й е в Амстердам.



След сделката основателят на компанията Томи Хилфигер ще остане главен дизайнер и визионер на емблематичната за младите американци от 90-те години марка, а Фред Геринг ще продължи да бъде изпълнителен директор на Tommy Hilfiger. Той ще оглави международната дейност на Phillips-Van Heusen и ще влезе в борда на директорите на американската компания.

Tommy Hilfiger е създадена през 1985 г. от нюйоркския моден дизайнер Томи Хилфигер, който още като гимназист отваря първия си бутик за мъжка мода. Десет години по-късно, през 1996 г., компанията навлиза и в света на дамската мода, където дублира успеха си. Хилфигер има претенциите да е един от малкото дизайнери на мъжки дрехи, който се радва на успех и в категорията на дамските облекла.

В началото на 90-те облеклата на Tommy Hilfiger се популяризират и от рап зведздите. Широките джинси и провисналите тениски години наред диктуват модата на улицата. Но в края на 90-те марката става жертва на непостоянството на модата и променливостта на вкусовете.

През 2006 г. западащата вече американска компания е купена от британския фонд Apax Partners за 1.6 млрд. долара. Под новото ръководство тя се свива допълнително, като основната цел е да си върне имиджа на предпочитана марка от младите американски аристократи. Фондът имаше планове за листване на компанията на борсата, които обаче не се осъществиха. Модната марка дори наема като дизайнер френския футболист Тиери Анри. За нейн голям успех се смята и сключения през 2007 г. договор сключва с Macy's, който дава на веригата магазини изключителни права за продажба на облеклата на Хилфигер.

Пазарите посрещнаха с одобрение сделката между Phillips-Van Heusen и Tommy Hilfiger. Агенция Reuters коментира, че тя показва, че със стабилизарането на пазарите фондовете за дялови инвестиции вече са готови да излязат от секторите, в които са се настанили в годините на икономически подем. В случая Apax Partners дори реализира добра печалба - продажбата е на цена четири пъти и половина първоначалната си инвестиция в Tommy Hilfiger.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40 4 Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40

След ясно тълкувание на приетите от Народното събрание текстове правителството ще измени постановлението си за помощта

7 апр 2020, 4572 прочитания

С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите 4 С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите

Търговците смятат предложението за непазарно, ще изисква време и инвестиции, няма да има ефект и обслужва интересите на сивия сектор

7 апр 2020, 2886 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Преоценен лукс

Бутици за маркови стоки вече започнаха да затварят

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10