Новият брой: Накъде след вота
Close

Китайският късмет на Volvo

Шведската марка беше спасена от малката Geely

Западни производители се оплакват от приликите на колите на Geely с техни модели
Западни производители се оплакват от приликите на колите на Geely с техни модели
Западни производители се оплакват от приликите на колите на Geely с техни модели    ©  reuters
Западни производители се оплакват от приликите на колите на Geely с техни модели    ©  reuters

"Колата не е нищо повече от четири гуми, двигател, шаси и канапе." Tези думи на китайския магнат Ли Шифу ясно очертават вижданията му за автомобилното производство. Затова въпросът как тази философия ще намери допирни точки с идеите и концепциите на Volvo - марка, считана за една от луксозните и сигурни в света на автомобилите, остава направо китайска загадка.

Доскоро малцина извън Китай бяха чували нещо за Ли Шифу и компанията му Geely. Само допреди 12 години групата от провинция Джъдзян произвеждаше части за хладилници. Тогава амбициозният Ли навлезе първо на пазара на мотоциклети, а после и на малки, евтини и не особено качествени автомобили. Въпреки че продажбите на Geely за миналата година достигнаха впечатляващите 330 000, тя все още остава едва на 12-о място в родината си, а основните й чуждестранни пазари са Венецуела, Иран и Алжир.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nemur100 avatar :-?
    [email protected]
    • + 7

    Основната концепция на марката Волво е, че техният автомобил е символ на сигурност, безопаност и качество. Любопитен съм, как новият китайски собственик ще покрие тази имиджова концепция, с която да удовлетвори пазара или ще раздели производството за различните пазари с различни модели.

    Нередност?
  • 2
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 5
    • + 1

    Китайците имат пари, добре регулирана икономика и млад пазар за коли като добавят и част от качествата на Волво, те ти Success за нула време.....

    Нередност?
  • 3
    t_ avatar :-|
    t_
    • + 1

    Само да започнат да продават ВолВо на собствения си пазар и би трябвало да са успешни. Поне като за начало. И планът за изграждане на завод в Китай говори за такова намерение.

    Нередност?
  • 4
    aussie avatar :-|
    aussie

    Лично за мен Волво вече е умряло като алтернатива за купуване на нова кола. Поне в следващите 15 години.
    Колкото до сделката си мисля че целта е точно както казва коментар #3. Като добавят една волво емблема на колите си но без подобренията които биха ги приравнили на истинското волво ниво и те ти огромни продажби в Китай пък и не само.
    Чак след като натрупат огромен капитал биха могли да си позволят и цената за качество и сигурност но поне няма да е на мой гръб :)
    Има и друг вариант тип Хамър, а Форд както и ГМ не са глупаци.

    Нередност?
  • 5
    bo_angels avatar :-|
    bo_angels

    От 15 години насам иконите на качество, надеждност и дълголетие в автомобилостроенето започнаха съвсем умишлено да произвеждат коли с ограничен живот - нали трябва да продават и в следващите години... а и от резервните части и сервизно обслужване май се печели повече...
    Явно шведите не искат това да се върши и от тяхно име, но пазара го налага - затова ще си измият ръцете с китайците... Очаквайте от последните добри коли по познатите стандарти на Volvo, но вече не очаквайте да изкарат на пътя 30 или 50 години в зависимост от поддръжката.
    Ако искате автомобил който да карате всеки ден и да оставите в наследство на внуците - намерете си поддържан Mercedes до '95та(W126 или W124), още по-добре Jaguar до '97ма (XJ40, XJ81 или XJ6(X300), най-добре Saab до '97ма (9000)... или който и да е от досегащните модели на Volvo... по отношение на експлоатационния живот на серийните автомобили те ще отстъпят последни - 13-15 години след основните си опоненти!!!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал