Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

Краят на играта

Гръцката верига Public се оттегля от пазара пет месеца след като отвори първия си магазин

Директорът на Public и Multirama Аристотелис Фотилас разказа, че навлизането на веригата се подготвяло много преди кризата да започне
Директорът на Public и Multirama Аристотелис Фотилас разказа, че навлизането на веригата се подготвяло много преди кризата да започне
Директорът на Public и Multirama Аристотелис Фотилас разказа, че навлизането на веригата се подготвяло много преди кризата да започне    ©  Цветелина Ангелова
Директорът на Public и Multirama Аристотелис Фотилас разказа, че навлизането на веригата се подготвяло много преди кризата да започне    ©  Цветелина Ангелова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Не беше първоаприлска шега. В този ден Facebook остана с един потребител по-малко, когато веригата Public закри профила си и над 1600 последователи изгубиха връзката с нея.

Гръцката компания с интересната концепция да продава техника, книги, игри и музика на едно място и която отвори първия си магазин в България едва преди пет месеца, взе трудното решение да преустанови бизнеса си. Обектът й във Варна, който беше открит през есента на миналата година, вече няма да работи. Компанията се отказва и от наемните договори, които беше сключила за нови места за магазини. По-голямата част от персонала ще бъде освободен. Това е една типична история, родена по време на криза и приключила именно заради нея.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ron avatar :-|
    Ronald
    • + 6

    Гърците копират разни формати от САЩ.
    И се получава нормалното, някъде копията работят, някъде не.
    Всеки пазар е уникален.Европа не е Америка.
    Разрастването на компании в Европа е много трудно начинание,поради наличието на много разнородни и малки пазари.
    Тук трябва да се наблегне на формати съобразени с типичните културно-исторически особености на населението в тези географски ширини.
    Всички успешни разраствания на компании България, като МЕТРО например, са изисквали доста време и грешки, жизнено необходими за приспособяването на дадения формат в БГ условията.
    Оттеглянето на ПУБЛИК от БГ е по скоро свързано с Гръцката криза, отколкото с БГ потребителите.
    Пък и Варна, едва ли е представителната извадка за БГ-културата на потребление, за да се правят там пилотни проекти.

    Нередност?
  • 2
    user_1 avatar :-|
    user_1
    • + 5

    До коментар [#1] от "Ronald":

    Като гледам не само мястото но и времето са сбъркали, когато са открили първия си магазин. Не съм запознат с времето необходимо за набавянето на лицензи, място и набиране на персонал но можеха да използват хората си в България за да отворят магазин преди 2-3 години , когато кредитната експанзия поощряваше подобни покупки.

    Нередност?
  • 3
    wds23355772 avatar :-?
    wds23355772
    • + 8

    Истината е, че магазина предлагаше твърде много безплатни неща, за да тръгнеш да купуваш от него :) Все пак концепцията е супер, но за съжаление стоките вътре просто си бяха от по-висок клас. Естествено имаше лаптопи и за 1000лв. но 60% бяха Сони и Епъл които стартират от 2+ хиляди. При GSM-ите също заложиха на скъпи модели. Изобщо надцениха Варна като град с хора с пари. Всеки тук иска да купува изгодно и в кризата която ни удари сериозно малко хора се замислят за имиджови стоки. Изобщо аз не виждам друг град където подобен магазин би имал успех освен София, но разходите биха били твърде големи ако имаш само 1 или 2 магазина в сравнение с 10.

    Нередност?
  • 4
    goldbug avatar :-|
    goldbug
    • + 2

    Без връзка с предходното, нека ако някой от Паблик чете форума:
    готов съм да купя повечето дискове на Поркюпайн трий, един бокссет на Шостакович и Ромео и Жулиета на Прокофиев на цената, която беше в магазина. Също така и една страхотна История на естествения отбор на Дарвин - нея също. Съвсем сериозно, ако нещата ви са още някъде из Варна - адресът ми е [email protected].
    Иначе, за електрониките и книжарницата ви не зная, но музикалната част беше много добра.

    Нередност?
  • 5
    nogica avatar :-|
    nogica
    • + 4

    това е неизбежно повечето магазини за техника, трябва да свикват със свиващия се пазар, не само заради кризата ,а и поради засищането от такъв тип стоки не всеки си сменя фотоапарата или нещо друго през два месеца

    Нередност?
  • 6
    charlyb avatar :-|
    charlyb

    Звучи крайно изненадващо, че Мултирама е по-успешеният проект. Видимо, там посещенията са почти нулеви за разлика от тези, които бяха в Public.

    Нередност?
  • 7
    kamendc avatar :-|
    Камен
    • + 1

    Не съм от Варна и не съм бил в този магазин, но едва ли може подобна концепция да е успешна. Като дават да се пробва всичко - отиваш, пробваш без пари, след това пускаш една мета-търсачка от къщи и си поръчваш онлайн същия модел техника, откъдето е най-евтино.

    Нередност?
Нов коментар