Бели нощи в Пловдив
Kaufland и Carrefour сблъскаха цените си за втори път при откриването на нови магазини


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Kaufland приветства новия си конкурент като намалява цените". Конкурентът, разбира се, е Carrefour, който отваря в този момент първия си магазин в Пловдив и втори в България. Германската верига Kaufland го чака с нетърпение.
Съревнованието между две вериги за храни никога не е изглеждало по-цветно от тези дни в Пловдив. Стремежът и на двете компании е да демонстрират колко е изгодно да се пазарува в магазините им и какви невъзможно ниски цени имат.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
И какво е това кисело мляко за 9 стотинки?!!!!Сигурно е кисело , но дали е мляко?....
Не е проблем да го продаваш на загуба с цел реклама и за сметка на други стоки, чиито цени са ОК.
Споко, човече, всичко е до време. В Бургас имаше пак такова мляко(никога не го опитах), банани по левче и май общо взето това бяха убийствено ниските цени. Специално в Карфур доста често, да не кажа постоянно, има промоции в брошурата, обаче едно хладилниче с 50 бр от промоцията определено значи, че промоция няма. Просто е писано в брошурката, а като отидеш в магазина промоцийката я няма. Единствено можеш да се доредиш до салами на промоция, но там зависимостта цена/качество определено я има. При Кауфланд пък месата определено са по - скъпи, там наблягат на "постоянно ниски цени" - каквото и да значи това.
В заключение - при отварянето цените бяха ужасно ниски. Буквално 2 месеца след това цените си бяха същите и това е. Да му мислят малките магазини, че поизчезнаха, а се оказа, че както големите магазини влязоха с ниски цени, така сега си имат надценки, които уж не бяха характерни за хранителни стоки, а конкуренцията е просто една идея, поне при големите търговци на хранителни стоки на дребно...
Специално за киселото мляко, което коментирахте - наскоро случайно разбрах от вътрешен източник за един от големите производители на кисело мляко - ще се изразя така - който е с френски корени - съотношението на прясно към сухо украинско мляко при производството е горе-долу 1:5, при детските и плодови варианти още по-голямо
да работят на загуба ли, възможно е и твърде вероятно, но съществува и още една възможност, а именно кауфланд и керфур да принуждават своите доставчици/партньори/произ водители да пускат промоционални оферти като така им осигуряват мястото на съответния щанд....
малките магазини ли, че да са му мислили когато му е било времето да завоюват своето място на пазара, вярно е че може би 5000 от тях ще фалират а може би и 10000, и е вярно сигурно че повечето от тях укриват данъци и т.н. но в нашата така наречена пазарна икономика все още потребителя е този който решава какво да купи и от къде, и честно да ви кажа предпочитам 10000 да фалират но поне 8млн души да получат правото да пазаруват по-евтино
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.