Nice, a!*

Киното в България все още не е успешен бизнес, но има сигнали, че ще стане

Високият (като за български филм) бюджет на "Мисия Лондон" се дължи и на привличането на международни актьори като Алън Форд.
Високият (като за български филм) бюджет на "Мисия Лондон" се дължи и на привличането на международни актьори като Алън Форд.    ©  SIA
Високият (като за български филм) бюджет на "Мисия Лондон" се дължи и на привличането на международни актьори като Алън Форд.
Високият (като за български филм) бюджет на "Мисия Лондон" се дължи и на привличането на международни актьори като Алън Форд.    ©  SIA

Французите имат хубава максима - "за вкусове не се спори". Затова за естетическите качества на филма "Мисия Лондон" в този текст няма да става дума. Ще се говори за бизнес и пари.

За начало - новият български филм дойде и счупи рекорд. Стана най-касовият местен кинопродукт за последните години. Само за три дни събра 355 хил. лв. приходи от билети. Което е повече от общо събраното от досегашния роден шампион "Дзифт" (с постижение от 256 хил. лв.). От екипа на "Мисия Лондон" дори се похвалиха, че през първия си уикенд са близо до резултата на рекордьора "Аватар", и дори са го били, ако се смятат зрителите към броя на екраните, на които е показан филмът.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


30 коментара
  • 1
    vivapopov avatar :-|
    Alexander The Great

    Гледах филма с трепет и съм щастлив, че за първи път от 20 години с кеф гледам наш филм. Браво! Филма (пък и книгата) са чудестни! Ще си го купя и на ДВД, когато излезе! Горд съм, че най-сетне има какво да покажем навън и да се хареса (надявам се) :-)!

  • 2
    dabeda avatar :-|
    Da be.. da..

    На когото не е ясно, Мисия Лондон е продължение на Алеко и Бай Ганю тръгва по ЕвропаТА. Забавно..
    Европейците всъщност сме много на ти със субтитрите... Въпросът е да има мрежа, чрез която да се разпространяват. Аз например, предпочитам испанските сапунки, но няма кой да ги преведе...
    А всяка страна има сума като зонафилми

  • 3
    gyorev avatar :-|
    Емил Гьорев

    Аз съм в Англия, но с нетърпение очаквам да го пуснат и тук или поне да мога да си купя ДВД-то :) Сигурен съм че ще се смея с глас

  • 4
    kokorbashiyata avatar :-|
    kokorbashiyata

    Аз съм впечатлен от мартенговата и рекламна стратегия на филма. Определено продуцентите успяха да съсредоточат вниманието на всички върху тях. Искрено се надявам да пожънат успех и това да мотивира и други големи компании да инвестират в българското кино. Що се отнася до самия филм аз също го гледах, но честно казано не бях очарован. Димитър Митовски очевидно е добър продуцент, но като режисьор и част от сценарния екип не мисля, че се е справил. Филма е не много успешна имитация на модерния британски стил на Гай Ричи от края на 90те и началото на новото хилядолетие (който вече се поизтърка) с вплетени елементи от българската действителност. За съжаление според мен и в двата елемента филмът не е убедителен, т.е. далеч е като сюжет и действия от най-добрите образци - „Гепи“ и „Две димящи дула“ и в същото време не разнищва до край бай ганьовския манталитет, като накрая определено цари хаос в действието и сюжетните линии вместо логически да се обединят по-скоро се изгубиха в хаоса. Иска ми се обаче да отлича Любо Нейков, който въпреки не особено разнообразните си реплики успява дори само с присъствието си да разсмее всички. Искрено се надявам в повече комедии да се появява. Юлиян Вергов също се справя доста добре, както и Ани Пападополу. Голяма част от останалите актьори за съжаление, по мое скромно мнение, бяха твърде еднообразни и скучни, а кастинга за някои от ролите очевидно е чисто комерсиална цел.
    В заключение ми се иска да кажа, че определено българското кино е във възход, доказателство за това са великолепните: „Дзифт“, „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде“ и „Източн пиеси“, а „Мисия Лондон“ се появява в точният момент, за да покаже, че след като го има качеството има вече и успешен бизнес модел за финансиране. Надявам се да успее, за да даде шанс за още по-качествено българско кино!

  • 5
    norm avatar :-|
    Dimitar Velkov

    OFF TOPIC* **

    Когато тея хора спрат да се опитват да правят великия БЪЛГАРСКИ филм и се опитат да направят просто добър филм с простичка история, която не е за прехода, българския народ, а просто за главните герои и техните конфликти, тогава ще имаме нещо. Добрата история трябва да може да бъде пренесена навсякъде. Спрете с тоя пишман патриотизъм. Опитайте се да напишете герои, които да изглеждат истински, за да могат зрителите да се идентифицират с тях и да им симпатизират.Направете го откорвенно. Направете ги хора, после ги вкарвайте в тези прекрасни типично български клишета, които "да се харесат. Ако са написани реалистично и откровенно, ще се харесат, колкото и да не приличат на някой от прекрасните цветисти персонажи от Актьорската вечер на дългуча..или как му беше името на другото.
    Не е задължително историята ви да включва мутри, наркотици, проститутки, комунисти и т.н. Разбирам, че това е социалната реалност в момента, обаче има и други измерения, в които може да гледате. Един човек не е само народност.
    Гледайте "Момчето си отива". Въпреки, че филма носи до голяма степен духа на времето, в което е направен, има в сърцето си много простичка концепция за съзряването и младостта и бунта и любовта и бла бла бла, които са разказани много просто и често. Оркестър без име, Топло - тези филми ни харесват, защото ни пука за героите им, защото са написани и изиграни искрено и органично. Не е нужно да се стремите да вкарвате "лафчета" в сценария". Ако е написан добре и предизвиква емоционална реакция, диалогът няма нужда от целенасочено писане на catchphrases, защото публиката сама ще избере именно силно написаните моменти и ще започне да ги цитира. "Е са си е** майката" е жалко, евитно, просто и долно и настина си е ебало майката.
    До публиката: Знам че много ви се иска да има хубав български филм и затова сте склонни да не изисквате толкова много от тях. Сега хванете програмата за тази седмица. Гарантирам ви, че има 4 други филма, които си струва да гледате повече от този. Това, че е български и че е популярен не означава, че е качествен. Вдигнете критериите си за да ги вдигнат и тея.

    * - не съм чел горната статия. просто тролвам. изнервен съм от живота си и вентилирам в интернет. съдете ме.

    **-не съм гледал филма и не искам. знам. знам.

  • 6
    com_marques avatar :-|
    Comandante Marques

    аз е много вероятно да го гледам първо на пиратско копие, а като се прибера в България да си купя и ДВД-то и да отида и на кино - толкова добри отзиви за филм рядко съм чувал :)

  • 7
    jivkodimitrov avatar :-|
    Димитров

    До коментар [#5] от "norm":

    Коментарът ти ме изкефи. Наистина си прав - нужна е истинска и човешка история. Специално тази история има данни. Не съм гледал филма, защото искам да дочета книгата преди това. Но според мен, тази история има и наднационални измерения. Дали са уловени във филма? В началото на годината бях в Берлин, където книгата беше на бестселърските щандове във всички книжарници, но под друго заглавие. За мен, другото й заглавие беше подходящо, защото беше избягало от акцента върху българското посолство. В крайна сметка - бай Ганьовци има навсякъде по света - и на запад, да не говорим на изток. И на север и на юг - дал Бог.

    Но да се върнем на парите - нали сравняваме с Аватар. Средно, приходите в бокс офис класациите са около 1/3 от родния пазар, съответно 2/3 от останалия свят. При Аватар около 1/4 са от родния пазар, а приблизително 3/4 от продажби зад граница. Добре, Мисия Лондон е българска продукция и това има значение и за нас, и за останалия свят. Но за да приемем този филм за финансов успех, трябва действително да очакваме от него да направи три пъти повече приходи зад граница, отколкото в България. Особено като вземем предвид размера на нашия пазар. В крайна сметка, защо да субсидираме културата, ако тя не носи положителен имидж за страната ни в чужбина?

  • 8
    norm avatar :-|
    Dimitar Velkov

    А? Целта на културата НЕ е да носи добър имидж на страната-производител. Тя е за личното удовлетворение на създателите и публиката. Казвайки това, имайте предвид разликата между изкуство(култура) и забавление. Този филм е второто.

    Що се отнася до бюджета и боксофиса на филма. Практиката на запад е да се лъже за първото, а понеже тук нямаме обективни данни за второто, предполагам и за него. Много ще ми е интересно да видя на колко чужди екрани ще го пуснат и колко хора ще отидат да го гледат. Аз залагам на "не много".

  • 9
    fleur avatar :-|
    Гери Б

    Все още не съм гледала филма,но при първа възможност ще го направя.Аз съм във Франция и гледах " Източни пиеси" на киното,зарадвах се като видях интереса на хората.Нека развититето на българското кино продължава,имаме този потенциал и трябва да му се обърне внимание.Успех на филма и дойде времето да покажем,че българското кино съществува и има успехи! Късмет!

  • 10
    stanislav_yankov avatar :-|
    Станислав Янков

    http://polit-analizi.blogspot.com/2010/04/blog-post_23.html

    Хубаво! Дано да отбележим още подобни родни рекорди! Само дето, рано или късно това ще доведе до изтичане на родни таланти към Холивуд... Ама, по-добре с теч таланти, отколкото въобще без възможност да възникнат такива!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход