Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 23 апр 2010, 13:00, 7941 прочитания

"Мисия Реклама"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Мисия Лондон" е истинско дефиле на брандове. Почти като холивудските продукции като поредицата за Джеймс Бонд или "Сексът и градът", в които марките са естествена част от съдържанието на филма. Героите в новия български филм пият бира "Загорка", ядат в KFC, летят с Bulgaria Air и пушат цигари "King's".

Според продуцента и режисьор на продукцията Димитър Митовски обаче във филма няма "продуктово позициониране" (от английското "product placement"). Тоест не са продавани "кадри" на компаниите, решили да подкрепят филма като спонсори. "Съдържанието на филма изискваше да имаме най-популярните български марки в duty free shop-а в посолството. За целта проучихме пазара". Така Митовски обяснява подбора на брандовете, които присъстват във филма. От компаниите пък не дават данни с колко пари са подкрепили "Мисия Лондон". Този маркетингов инструмент със сигурност ще влезе в следващия проект на Митовски, добавя продуцентът.


Една от първите фирми, към която екипът на филма решава да се обърне за финансова подкрепа, но чак след като филмът е заснет, е Zagorka Heineken. След като гледат филма, от компанията решават да се включат в проекта поради няколко причини. Най-важната е дългосрочната стратегия на марката да присъства в нетрадиционни канали като киното. Маркетинг мениджърът на компанията Дончо Хаджиев определя партньорските си взаимоотношения с продуцентите на "Мисия Лондон" като "win-win стратегия". Но подчертава, че внимателно трябва да се прецени балансът в позиционирането на марката, така че да не дразни публиката и да не се влиза в противоречие с етичните норми на търговска комуникация.

"Мисия Лондон" е една съвременна българска продукция, която ние подкрепихме под формата на предоставяне на самолетни билети, нужни за реализацията на проекта", обясниха от авиокомпанията Bulgaria Air и добавиха, че асоциацията им с хитов филм е полезна за тях. "Всички знаем, че Лондон е и място, на което пребивава голяма българска диаспора. Трафикът между Лондон и София е традиционно висок и британската столица е важна дестинация не само за нас, но и в световен мащаб", коментираха още те.

Потърсихме за коментар и цигарената компания "King's Tobacco", чиято марка цигари "King's" е една от най-често появяващите се на екрана във филма. Оттам обаче отрекоха да имат каквито и да било договорни отношения с продуцентите на "Мисия Лондон", включително и финансова помощ за създаването на филма. "Не съм запознат със съдържанието на филма, не мога да коментирам дали продукти на "King's Tobacco" присъстват и как присъстват в "Мисия Лондон", отговори пред "Капитал" маркетинг мениджърът на компанията Милен Щерев. Той допълни, че към момента не са получавали предложения за подкрепа на филми. "Нямам идея в какво точно би се изразявала една наша евентуална помощ", каза още Щерев.



Продуцентите на "Мисия Лондон" също отрекоха, че имат търговски взаимоотношения с производителите на "King's" и мотивираха избора си на марка цигари с популярността й напоследък. Според данните на самите цигарени компании обаче King не е най-продаваната българска марка цигари, а се нарежда на второ място след Victory на "Булгартабак".

Българските продуценти виждат голямо бъдеще в "продуктовото позициониране" като алтернативна форма на финансиране, но признават, че е много важно да се уцели балансът, така че да не дразни публиката. Матей Константинов и Илиян Джевелеков от "Мирамар филм", които стоят зад успеха на "Дзифт", казват, че също търсят такъв тип подкрепа от компании за новия си проект "Love.net". "Едно от важните неща е да успееш да представиш продукта дискретно и в същото време да защитиш интереса на компанията, която те е подкрепила", обясняват те и продължават: "Ако не се прави умно, ако няма баланс между вижданията на сценариста, режисьора и продуцентите, има риск да дразни ужасно. Винаги има страх да не прекалим."

От коментарите и на продуцентите, и на компаниите е видно, че "продуктовото позициониране" все още е територия, по която те ходят предпазливо и тепърва проучват възможностите да го използват. Така, както киноиндустрията в развитите държави го прави от години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата

"Карол Капитал Мениджмънт" със специален инвестиционен план, съобразен с днешните високи нива на несигурност

2 апр 2020, 569 прочитания

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 728 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Оптимизъм на ниска предавка

Резултатите на автопроизводителите се подобряват, но докога

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10