С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 23 апр 2010, 13:00, 7481 прочитания

"Мисия Реклама"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Мисия Лондон" е истинско дефиле на брандове. Почти като холивудските продукции като поредицата за Джеймс Бонд или "Сексът и градът", в които марките са естествена част от съдържанието на филма. Героите в новия български филм пият бира "Загорка", ядат в KFC, летят с Bulgaria Air и пушат цигари "King's".

Според продуцента и режисьор на продукцията Димитър Митовски обаче във филма няма "продуктово позициониране" (от английското "product placement"). Тоест не са продавани "кадри" на компаниите, решили да подкрепят филма като спонсори. "Съдържанието на филма изискваше да имаме най-популярните български марки в duty free shop-а в посолството. За целта проучихме пазара". Така Митовски обяснява подбора на брандовете, които присъстват във филма. От компаниите пък не дават данни с колко пари са подкрепили "Мисия Лондон". Този маркетингов инструмент със сигурност ще влезе в следващия проект на Митовски, добавя продуцентът.


Една от първите фирми, към която екипът на филма решава да се обърне за финансова подкрепа, но чак след като филмът е заснет, е Zagorka Heineken. След като гледат филма, от компанията решават да се включат в проекта поради няколко причини. Най-важната е дългосрочната стратегия на марката да присъства в нетрадиционни канали като киното. Маркетинг мениджърът на компанията Дончо Хаджиев определя партньорските си взаимоотношения с продуцентите на "Мисия Лондон" като "win-win стратегия". Но подчертава, че внимателно трябва да се прецени балансът в позиционирането на марката, така че да не дразни публиката и да не се влиза в противоречие с етичните норми на търговска комуникация.

"Мисия Лондон" е една съвременна българска продукция, която ние подкрепихме под формата на предоставяне на самолетни билети, нужни за реализацията на проекта", обясниха от авиокомпанията Bulgaria Air и добавиха, че асоциацията им с хитов филм е полезна за тях. "Всички знаем, че Лондон е и място, на което пребивава голяма българска диаспора. Трафикът между Лондон и София е традиционно висок и британската столица е важна дестинация не само за нас, но и в световен мащаб", коментираха още те.

Потърсихме за коментар и цигарената компания "King's Tobacco", чиято марка цигари "King's" е една от най-често появяващите се на екрана във филма. Оттам обаче отрекоха да имат каквито и да било договорни отношения с продуцентите на "Мисия Лондон", включително и финансова помощ за създаването на филма. "Не съм запознат със съдържанието на филма, не мога да коментирам дали продукти на "King's Tobacco" присъстват и как присъстват в "Мисия Лондон", отговори пред "Капитал" маркетинг мениджърът на компанията Милен Щерев. Той допълни, че към момента не са получавали предложения за подкрепа на филми. "Нямам идея в какво точно би се изразявала една наша евентуална помощ", каза още Щерев.



Продуцентите на "Мисия Лондон" също отрекоха, че имат търговски взаимоотношения с производителите на "King's" и мотивираха избора си на марка цигари с популярността й напоследък. Според данните на самите цигарени компании обаче King не е най-продаваната българска марка цигари, а се нарежда на второ място след Victory на "Булгартабак".

Българските продуценти виждат голямо бъдеще в "продуктовото позициониране" като алтернативна форма на финансиране, но признават, че е много важно да се уцели балансът, така че да не дразни публиката. Матей Константинов и Илиян Джевелеков от "Мирамар филм", които стоят зад успеха на "Дзифт", казват, че също търсят такъв тип подкрепа от компании за новия си проект "Love.net". "Едно от важните неща е да успееш да представиш продукта дискретно и в същото време да защитиш интереса на компанията, която те е подкрепила", обясняват те и продължават: "Ако не се прави умно, ако няма баланс между вижданията на сценариста, режисьора и продуцентите, има риск да дразни ужасно. Винаги има страх да не прекалим."

От коментарите и на продуцентите, и на компаниите е видно, че "продуктовото позициониране" все още е територия, по която те ходят предпазливо и тепърва проучват възможностите да го използват. Така, както киноиндустрията в развитите държави го прави от години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Какви са тенденциите в електронната търговия и кои са възможните нови бизнес модели
  • Електронната търговия и новият регламент на ЕС за геоблокирането
  • Как да постигнем най-доброто от физическите и електронни магазини
  • Как да превърнем разбирането и обратната връзка на потребителите в действителна визия за цифровото развитие на компанията
  • Дигитални трансформации
  • Тенденции при мобилните плащания
  • Технологии в търговията на дребно / Електронна търговия и изкуствен интелект
  • Иновации и ефективност в доставките и логистиката
  • Успешни стратегии за електронна търговия на българския пазар

Ранна регистрация до 22 март

Прочетете и това

Великобритания започва обучения за разпознаване на екстремисти в компаниите Великобритания започва обучения за разпознаване на екстремисти в компаниите

Програмата Prevent ще обхване фирми като McDonald's, Tesco и River Island

23 мар 2019, 98 прочитания

Растеж след буря Растеж след буря

Основаната в България софтуерна фирма "Станга" отбелязва впечатляващ ръст на оборота от близо 30%, след по-ранен срив

22 мар 2019, 2385 прочитания

24 часа 7 дни

22 мар 2019, 4231 прочитания

22 мар 2019, 2422 прочитания

22 мар 2019, 2031 прочитания

22 мар 2019, 1995 прочитания

22 мар 2019, 1754 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Оптимизъм на ниска предавка

Резултатите на автопроизводителите се подобряват, но докога

Уикенд в Матера

Бързо и лесно пътуване до древното градче, което заедно с Пловдив споделя титлата Европейска столица на културата 2019

Голямата катастрофа на Boeing

Двата паднали самолета Boeing 737 Мах нанесоха сериозен репутационен и финансов удар върху компанията

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Уикенд в Матера

Бързо и лесно пътуване до древното градче, което заедно с Пловдив споделя титлата Европейска столица на културата 2019

Сто години красота

Богата образователна програма ще отбележи стогодишнината от създаването на Баухаус

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 12

Капитал

Брой 12 // 23.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.03.2019 Прочетете