С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 23 апр 2010, 13:00, 7230 прочитания

"Мисия Реклама"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

And Action*

Западните и българските кинопродуценти искат данъчни преференции, но няма причини да ги получат

15 юли 2011

Голямото кинопробуждане

Българските филми се отвориха към публиката, но ще запазят ли подема си

15 юли 2011

Nice, a!*

Киното в България все още не е успешен бизнес, но има сигнали, че ще стане

23 апр 2010
"Мисия Лондон" е истинско дефиле на брандове. Почти като холивудските продукции като поредицата за Джеймс Бонд или "Сексът и градът", в които марките са естествена част от съдържанието на филма. Героите в новия български филм пият бира "Загорка", ядат в KFC, летят с Bulgaria Air и пушат цигари "King's".

Според продуцента и режисьор на продукцията Димитър Митовски обаче във филма няма "продуктово позициониране" (от английското "product placement"). Тоест не са продавани "кадри" на компаниите, решили да подкрепят филма като спонсори. "Съдържанието на филма изискваше да имаме най-популярните български марки в duty free shop-а в посолството. За целта проучихме пазара". Така Митовски обяснява подбора на брандовете, които присъстват във филма. От компаниите пък не дават данни с колко пари са подкрепили "Мисия Лондон". Този маркетингов инструмент със сигурност ще влезе в следващия проект на Митовски, добавя продуцентът.

Една от първите фирми, към която екипът на филма решава да се обърне за финансова подкрепа, но чак след като филмът е заснет, е Zagorka Heineken. След като гледат филма, от компанията решават да се включат в проекта поради няколко причини. Най-важната е дългосрочната стратегия на марката да присъства в нетрадиционни канали като киното. Маркетинг мениджърът на компанията Дончо Хаджиев определя партньорските си взаимоотношения с продуцентите на "Мисия Лондон" като "win-win стратегия". Но подчертава, че внимателно трябва да се прецени балансът в позиционирането на марката, така че да не дразни публиката и да не се влиза в противоречие с етичните норми на търговска комуникация.

"Мисия Лондон" е една съвременна българска продукция, която ние подкрепихме под формата на предоставяне на самолетни билети, нужни за реализацията на проекта", обясниха от авиокомпанията Bulgaria Air и добавиха, че асоциацията им с хитов филм е полезна за тях. "Всички знаем, че Лондон е и място, на което пребивава голяма българска диаспора. Трафикът между Лондон и София е традиционно висок и британската столица е важна дестинация не само за нас, но и в световен мащаб", коментираха още те.

Потърсихме за коментар и цигарената компания "King's Tobacco", чиято марка цигари "King's" е една от най-често появяващите се на екрана във филма. Оттам обаче отрекоха да имат каквито и да било договорни отношения с продуцентите на "Мисия Лондон", включително и финансова помощ за създаването на филма. "Не съм запознат със съдържанието на филма, не мога да коментирам дали продукти на "King's Tobacco" присъстват и как присъстват в "Мисия Лондон", отговори пред "Капитал" маркетинг мениджърът на компанията Милен Щерев. Той допълни, че към момента не са получавали предложения за подкрепа на филми. "Нямам идея в какво точно би се изразявала една наша евентуална помощ", каза още Щерев.



Продуцентите на "Мисия Лондон" също отрекоха, че имат търговски взаимоотношения с производителите на "King's" и мотивираха избора си на марка цигари с популярността й напоследък. Според данните на самите цигарени компании обаче King не е най-продаваната българска марка цигари, а се нарежда на второ място след Victory на "Булгартабак".

Българските продуценти виждат голямо бъдеще в "продуктовото позициониране" като алтернативна форма на финансиране, но признават, че е много важно да се уцели балансът, така че да не дразни публиката. Матей Константинов и Илиян Джевелеков от "Мирамар филм", които стоят зад успеха на "Дзифт", казват, че също търсят такъв тип подкрепа от компании за новия си проект "Love.net". "Едно от важните неща е да успееш да представиш продукта дискретно и в същото време да защитиш интереса на компанията, която те е подкрепила", обясняват те и продължават: "Ако не се прави умно, ако няма баланс между вижданията на сценариста, режисьора и продуцентите, има риск да дразни ужасно. Винаги има страх да не прекалим."

От коментарите и на продуцентите, и на компаниите е видно, че "продуктовото позициониране" все още е територия, по която те ходят предпазливо и тепърва проучват възможностите да го използват. Така, както киноиндустрията в развитите държави го прави от години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Лекторите на Retail in Detail: Яни Драгов Лекторите на Retail in Detail: Яни Драгов

Собственикът на най-голямата българска компания за биохрани "Смарт органик" ще говори за тенденциите, особеностите и възможностите в сегмента

23 окт 2018, 1 прочитания

И съосновател на Oculus напуска Facebook И съосновател на Oculus напуска Facebook

Брендан Ирайб последва създателите на Instagram

23 окт 2018, 459 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Оптимизъм на ниска предавка

Резултатите на автопроизводителите се подобряват, но докога

Тихата здравна реформа

Докато обещава диалог за нов модел, здравното министерство прокарва драстични мерки за промяна в сектора

Бризът на промяната в БСП

Критиките в партията срещу Корнелия Нинова стават по-шумни, но засега не заплашват поста на лидерката

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Йордан Дъбов

Тази есен кафе брандът Dabov отбелязва 10-годишнината си

Ново място: Simple

Менюто съдържа вече отдавна превърналите се в световна класика италиански специалитети

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 20.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Правителството увеличaва разходите си с над 5.8 млрд. лв. догодина, ръст на приходите от летния туризъм, пет български фирми на лондонската борса

Емисия

DAILY @7AM // 23.10.2018 Прочетете