Кой се страхува от Flash

Бъдещето на онлайн-видеото скара технологичните компании Apple и Adobe

Най-големите сайтове като YouTube вече експериментират с алтернативи на Flash, която в момента има доминантна позиция на пазара.
Най-големите сайтове като YouTube вече експериментират с алтернативи на Flash, която в момента има доминантна позиция на пазара.
Най-големите сайтове като YouTube вече експериментират с алтернативи на Flash, която в момента има доминантна позиция на пазара.    ©  Bloomberg
Най-големите сайтове като YouTube вече експериментират с алтернативи на Flash, която в момента има доминантна позиция на пазара.    ©  Bloomberg

Позициите

Apple:

"По всички стандарти Flash е затворена система"

Microsoft:

"Бъдещето на мрежата е в HTML5"

Adobe:

"Продължаваме да работим, за да предложим Flash на другите участници в мобилната екосистема"

Eдва ли можем да си представим интернет без Flash - така, както ни е трудно да си представим онлайн търсенето без Google. По данни на Adobe – компанията, която притежава правата върху технологията, Flash се използва от 99% от персоналните компютри по света. На нея е базирано и около 75% от видеосъдържанието в мрежата (на сайтове като YouTube например). Стандартът е особено популярен и за разработката на онлайн игри, както и за реклама. Въпреки широкото разпространение на Flash обаче срещу формата се надига вълна от недоволство – и на компании, и на потребители. Залогът в набиращата скорост битка обаче е достатъчно голям - бизнесът с онлайн видеосъдържание.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове