Новият брой:
Скъпото спасяване на Силициевата долина

Къде потъват йените

България иска предоговаряне на японския заем за морските пристанища

Пристанище Бургас не може да плаща вноските по стария си заем с японската банка
Пристанище Бургас не може да плаща вноските по стария си заем с японската банка
Пристанище Бургас не може да плаща вноските по стария си заем с японската банка    ©  Мирослав Златев
Пристанище Бургас не може да плаща вноските по стария си заем с японската банка    ©  Мирослав Златев
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Тегленето на заеми не е занимание за всеки. Сложността идва оттам, че трябва да се съобразят една дузина "досадни подробности" като това дали ще можете да го изплащате или пък в каква степен имате нужда от това, за което теглите парите.

Това, разбира се, е в кръга на шегата. Не и за Министерството на транспорта и пристанищните му дружества обаче, които в момента умуват как да променят ангажиментите си към Японската банка за международно сътрудничество, от която преди две години вземат кредит. През 2008 г. държавата подписва договор за заем с японската финансова институция за около 37 млрд. японски йени (или около 226 млн. евро по тогавашен курс). С парите трябва да бъдат изградени контейнерни терминали в двете морски пристанища Варна и Бургас. Заемът е ратифициран от Народното събрание в края на 2008 г. и вече тече 7-годишният гратисен период, като връщането на парите трябва да започне през 2015 г. Дотук добре.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 4
    • + 1

    Проблемът не е в "..липсата на стратегия и частни инвеститори в сектора..." проблемът е че няма товари и както изглежда, няма и да има.....
    "Отпадането" на Кремиковци от товарооборота на пристанище Бургас е добър пример за това.....
    При Тато България изнасяше и внасяше стоки и суровини, ама то беше цоциализЪм, сега сме капитализЪм и "изнасяме и внасяме" туристически услуги, а те не се нуждаят от пристанище Бургас и летище Сарафово им стига....
    ----------------------------------
    А японските кредити са евтини (вижте лихвата и гратисният период, ще има да ги чакате от частният инвеститор), жалко че пак не им намериха "мястото", както при Елисейна преди 15 години....... е то акъл, за кое по напред....

    Нередност?
Нов коментар