Пътниците на Ryanair да се явят в Пловдив

Ирландската нискотарифна авиокомпания скоро може да лети до втория по големина български град

Ще се видят ли самолетите на Ryanair на пловдивското летище<br />
Ще се видят ли самолетите на Ryanair на пловдивското летище<br />
Ще се видят ли самолетите на Ryanair на пловдивското летище<br />    ©  bloomberg
Ще се видят ли самолетите на Ryanair на пловдивското летище<br />    ©  bloomberg

Въпреки че лети "на килограм" до над 150 дестинации в цяла Европа, нискотарифната авиокомпания Ryanair е много взискателна в избора си на летища. Те трябва да отговарят на редица условия, най-важното от които е да не са скъпи. Именно тази е една от основните причини най-големият "евтин" превозвач в света досега да не присъства на българския пазар. Всичко може да се промени с инициативата на няколко общини от Пловдивския регион. Общините Хисаря, Асеновград и Родопи решиха да обединят усилията си, за да привлекат повече туристи чрез разработването на летището край Пловдив.

Държавата завърши през миналата година огромен пътнически терминал във втория най-голям български град. Тя инвестира над 40 млн. лв., но съоръжението в момента стои празно. До април постоянна линия дотам имаше единствено руската S7 от Сибир, която ще поднови полетите си от септември месец. Летището не може да развива и товарни полети, тъй като няма карго терминал. Така единствената възможност остават пътническите полети, и то от нискотарифни авиопревозвачи, тъй като традиционните имат линии до не толкова далечната София. За да привлече интереса на по-големи играчи като Ryanair, правителството намали наполовина таксите на летище Пловдив от 1 май тази година до 1 май 2012 г. Така летищните такси в Пловдив са на половината на тези в София, а таксата за обработка на пътник е 3 пъти по-малка.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    blago4estiwia avatar :-|
    blago4estiwia
    • - 1
    • + 12

    А дано...........

    Нередност?
  • 2
    dnevniklive avatar :-|
    dnevniklive
    • - 13
    • + 9

    Ryanair не са чак толкова евтини. При билет от 0.01 се плаща над 30 евро и ви стоварват на летище, което е на 2 часа път от голям град. Там съответно давате още 30 евро за автобус, а като бонус е (не)туристическата обиколка и загубеното време. Разликата с Wizzair и други компании е огромна.

    Нередност?
  • 3
    stenk avatar :-|
    Stanimir Kosev
    • - 3
    • + 14

    До # 2
    Напротив ако четеш внимателно ще платиш почти толкова колкото пише . За полетите , които не са на промоция има 5 евро такса за онлайн чекиране и 5 евро такса за плащане с кредитна/дебитна карта или общо стават 10 евро на полет.
    Ако обаче е на промоция обикновенно няма такса за онлайн чекиране , а такива промоции има непрекъснато.

    Само летищата в Стокхолм и Осло са на два часа път и струват около 30 евро с автобус..
    Би ли посочил поне още едно толкова отдалечено и скъпо ?
    Бове например е на 100 км. от Париж , но до града билетчето е 13 евро , а и Уиз също кацат там.
    Само Изиджет кацат на Де Гол...
    Подобно и за Барселона/Хирона и Брюксел/шарлероа ( до където летят и Уиз)
    Единствено в Рим и Барселона Уиз кацат на основни летища , а навсякъде другаде кацат на летищата на които каца и Райън...

    Друг е въпроса , че да сравняваш летище Плодив с летище Хирона е безумна глупост . Хирона (зходен пункт за Барселона и безкрайните плажове на Коста Брава , а Пловдив може да е само зимна точка на англичаните към ски курортите. Да се мисли , че може да стане културна дестинация от такъв мащаб е несъстоятелно.

    Нередност?
  • 4
    pag avatar :-P
    pag
    • - 1
    • + 22

    До коментар [#3] от "stenk":

    Представа си нямаш на колко хора от централна и източна България им е писнало да се мъкнат до София за всеки полет.

    Нередност?
  • 5
    aussie avatar :-|
    aussie
    • + 9

    До коментар [#4] от "pag":

    Напълно съгласен с това което казваш.
    И още нещо - за всеки влак (самолет) си има пътници :)
    Колкото повече в посока Бг толкова по-добре. Наистина 8 мил. пътнико поток надали ще имаме общо за страната скоро но поне усилието си заслужава поздравления.

    Нередност?
  • 6
    vstoyanov avatar :-|
    vstoyanov
    • + 8

    райън ер по принцип се отразява добре на разни приятни, но не толкова популярни места като пловдив - има маса хора, които ще отидат до там само защото е евтино и ще изхарчат пари.
    а пък и хората от региона ще могат да се видят с роднини на запад и да видят свят почти без пари.
    райън ер е екстра :)

    Нередност?
  • 7
    pesheff avatar :-?
    Пешката
    • + 6

    ТОва е мн добра стъпка в правилна посока! Пловдив може да е летището на югоизточна България-писнало ми е да се мъкна до София за всеки полет

    Също така - Пловдив има бъдеще и като логистичен център-трябва да има и карго терминал на летището и връзки със жп и авто транспорт. Защо да не се изгради индустриална зона около летището и да се наблегне на високите технологий и био земеделието? Нали в това ни е силата?

    Нередност?
  • 8
    chyene avatar :-P
    chyene
    • - 8
    • + 3

    Май е време да се направи ревизия вече и уточни кой в наши дни е втория по големина град в България - Пловдив или Варна, защото за първия не съм много сигурен.

    Нередност?
  • 9
    shok84 avatar :-|
    shok84
    • + 4

    До коментар [#8] от "chyene":

    Ами то има,това,че не си обърнал внимание си е за твоя сметка :}.Пловдив е по-голям с около 30 хил. по последни изследвания......

    Нередност?
  • 10
    kroko avatar :-|
    kroko
    • - 2
    • + 1

    Много яка новина, дано да стане... райън са култови, понякога наистина можеш да се пречакаш с лоу кост и се поема някакъв риск... но пък какво да говорим за цената... аз съм готов да рискувам и да платя 3 пъти по-малко, т.е да пътувам до три различни места с лоу-кост за същите пари. Дано да стане работата и в София, въпреки че ме съмнява държавата да свали и там таксите. От друга страна, чак пък да се субсидира компанията от общински бюждети ми идва малко в повече...

    Нередност?
Нов коментар