

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Да си играеш с оперативните програми на Европейския съюз, като провеждаш съмнителни търгове за милиони, отдавна излезе извън пределите на дразнещото. Министерството на транспорта и подопечното му дружество Национална компания "Железопътна инфраструктура" обаче опитаха. При това за най-големия обявяван търг в България през последните години. Срещу над 400 млн. лева трябваше да бъде рехабилитирана жп линията Пловдив - Бургас. Но няма, поне в рамките на вече проведения търг.
Спирането на процедурата дойде (както в много случаи досега) от Брюксел. Европейската комисия видя нередности в състезанието и в състава на комисията, която прави избора на победител в търга. И дори се зае с кадровата политика в дружеството и поиска отстраняването на ръководни лица.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
8 коментара
Гледам -А.
Пак гледам - пак А.
И си викам -А-ааа!
Десислава Георгиева = Главболгарстрой
Не може Главболгарстрой да строи всичко в тази държава! От поредната бетонирана квартална градинка, през поредния Супер-Хипер-Мега курорт, до магистрали и ЖП линии! Къде е края на алчността и корупцията?!?
Европа? Европата! Европата не дава пари на чужди. Особенно в криза. Дава само на себе си. Дори и в криза. За това, необходимо е да станем щат. Щат на Гърция.
Що се отнася за Десито, то Б.Б. лично да отнесе лобиралият я!
Има съмнения също , че са отваряни тайно от комисията цените и на другите участници и това е определило дисквалификацията на 5-те европейски фирми. Наистина се споделя между запознати и възмутени от грубата манипулация, че е имало поне две по-ниски оферти от обявените и то в рамките на бюджета на МТ. Но подобна практика в НКЖИ не е новост и би било интересно ако при разследването и със съгласието на участниците разбира се, се отворят всички оферти. Това е то публичност на цените и подалите оферти логично не биха имали против. Но как ли ще се гърчат клетите мушмуроци от комисията. Това са старите неграмотни и послушни кадри от години ( а новите са видно корумпирани ) които дори не си правят труда да разглеждат офертите а само чакат сигнал от " горе-министерството ". Или от новата /стара общинска звезда Орлин Алексиев председател на УС на НКЖИ - лице силно оплескано с рекетьорски похвати. Време е за смени ако все пак искаме да има железница в България.
Абе Плвнелиев как може да прави честни процедури и да сключва изгодни договори за магистралите, а тук чиновниците не могат?
Бойко да ги маха наред и да възложи на Плевнелиев и екипа му да се заемат и с тоя ресор!
Девойката като гледам е оправна. Да очакваме подобни новини в някоя друга държавна структура
Брюкселските зелки съвсем го удариха през просото, почнаха да ни управляват "дистанционно".......
Или най им е удобно парите на ЕС за техните си фирми, нали.....
Да ама Не......
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.