Подаръци ще има за BILLA от сърце
Търговската верига поиска от свои партньори еднократна подкрепа за десетгодишнината си


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Когато някой има рожден ден, прави парти за своя сметка и кани приятели. Подаръците са въпрос на жест и възпитание. Когато някоя голяма верига за храни има рожден ден, прави парти за чужда сметка и кани партньорите си да я платят. Пред този странен обичай на полузадължителни подаръци за корпоративни годишнини се изправиха доставчици на BILLA.
Неотдавна фирми, които продават в магазините на компанията, са получили писмо със следното съдържание: "Във връзка с предстоящия юбилей 10 години BILLA актуализирахме бюджета си и разчитаме на вашата подкрепа еднократно в размер на 5 хил. лв." Извън шеговития тон, че подобно ноу-хау би могло да се приложи от всеки, особено във време на криза, историята има две измерения. За голяма верига подобен подход е нормален. Конкурентите на BILLA също периодично изискват от доставчиците си "да ги подкрепят еднократно" за повечето свои инициативи - откриване на нов магазин, ремонт на стар, рожден ден... От гледна точка на доставчиците обаче подобен подарък не се дава на драго сърце. Особено когато самите те се сблъскват със спадащите си продажби.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
много е добра статията:-)))
доставчиците трябва групово да откажат, защото съгласието ги убива в дългосрочен план
ако дадат пари за рекламна кампания на Била, това прави Била по-силна, с по-голям пазарен дял. Така доставчиците продават все повече чрез била и все по-малко чрез други канали. За това след година била може да каже - дайте ми 10 хиляди лева и доставчиците ще трябва да дадат, защото са много зависими, с което разбира се ще станат все по-зависими.
производителите на храни, с изключение на няколко големи корпорации, са на ръба на оцеляването, докато веригите супермаркети въобще не работят с толкова малки маржове. всъщност по цялата верига на производството на храни супермаркетите са най-печеливши, заедно с няколкото корпорации тип нестле, но последните по-скоро трябва да броим като част от химическата индустрия, а не от хранителната.
за това доставчиците трябва чрез своите търговски огранизации да дадат отпор сега, докато не е станало късно и положението в бг не е стигнало това в западна европа. Все още голям дял се пада на малките магазини, доставчиците трябва да се стремят да се запази този съществен дял
Този вид на взаимоотношения, които създават големите вериги за хранителни стоки с доставчиците си, много напомня на 90-те години, когато застрахователните фирми предлагаха "предложение, на което не можеш да откажеш". Това не е ли съвремената форма на рекет?
Аз и без това почти не стъпвам в Билла, ама след тая сътатия съвсем ме отказват. Интересно ми е само едно- доставчиците вместо да реват защо не й спретнат и те едно "Еми няма да дадем!"? Просто е- не приемаш фактурата за 5 хил. лв. и никой не може да те задължи повече по нея!
Бориаз, на този етап доставчците са в шах, а може и мат, защото сумите за подарък на Билла отдавна са приспаднати от оборотите им. Такава е политиката на тези вериги.
А статията е неточна - от някои доставчици са удържани не по 5, а по 12 хил. лв.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.