Гола вода
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Гола вода

Срещу скромната сума от 50 евро получавате своя електронен магазин, намиращ се на сайта<br>на компанията

Гола вода

Aquabionica предлага съмнителни лечебни продукти, гарнирани със съмнителни възможности за бърза печалба

Яна Бодурова
9033 прочитания

Срещу скромната сума от 50 евро получавате своя електронен магазин, намиращ се на сайта<br>на компанията

© Капитал


Философският камък съществува. Той носи успех, лекува от акне, през херпес и болки в кръста до високо кръвно, укрепва защитните сили на организма и подобрява тонуса. А, да. Помага и при хронична безпаричност.

За тези и други магически свойства на бионичната вода научихме по време на една от презентациите на австрийската компания Aquabionica, които от няколко месеца се провеждат всеки вторник в столичния хотел "Централ". За сбирките научихме от предишен посетител, който не беше сигурен от коя страна на тънката граница между мрежов маркетинг и обикновена пирамида се е озовал.

В клуба на водопомазаните

Преди презентацията на Aquabionica бяхме предупредени, че за да си там, трябва да бъдеш поканен от някой вече активен дистрибутор на компанията. Оказа се обаче, че това не е задължително, и макар че няколко пъти преди началото ни питаха кой ни е довел, не ни изгониха, след като обяснихме, че човекът, който ни е разказал за събитието, не е в залата и не е дистрибутор. Предполагаме, че за това помогна и фактът, че премълчахме, че работим в "Капитал".

По време на презентацията се оказа, че от близо 30-те души в залата повече от десет вече са активни дистрибутори на компанията, които имат роля в програмата. Другата основна група бяха хора, отзовали се на обява за "добре платена работа в сферата на продажбите". Съобщението е било публикувано от една от дистрибуторките, която преди началото на презентацията се представи като Елица Пенева от вестник "Позвънете" и помоли хората, с които е разговаряла, да вдигнат ръка, за да може да запише имената им.

Същинското представяне започна с разяснение на "магическата сила на водата" и как тя ръководи жизнени процеси в човешкото тяло. Така най-надеждният и естествен начин за противодействие на дадена болест е възстановяването на структурата на водата вътре в организма. Последва обяснение за способността на водата да съхранява информация и как в продължение на двадесет години учени от различни страни са провеждали изследвания във връзка с водата, а резултат от тях е създаването на BIONIC WATER.

Водещата обясни, че това е изворна вода, която първо се замразява на минус 137 градуса, после се структурира чрез минерали и скъпоценни камъни и накрая се обработва посредством нанотехнологии. Така и не разбрахме как точно става това, нито как водата се освобождава от вредните информации в нея и къде отиват те после. Разбрахме обаче, че една от дистрибуторките, която беше поканена на сцената, е успяла да излекува херпеса си след две напръсквания с един от бионичните продукти. Разбрахме и че една от колежките й, която също беше поканена да сподели впечатленията си, има малко куче, което често хапе децата й (докато си играело) и тя лекува раните със структурираната вода на Aquabionica. И така още доста време.

Продуктът от ново поколение, бизнесът също

Всъщност разказът за продуктите беше само въведението и програмата продължи с представяне на единственото по-уникално нещо от тях. Бизнес планът на компанията, която най-сетне позволява на хората да сбъднат истинските си мечти. Срещу съответната цена обаче. В случая тя беше еднократна такса от 50 евро и покупка на поне един от продуктите на компанията, чиято промоционална цена в момента е 31 евро. С първоначалната такса пък всъщност плащате "вашия нов онлайн офис и магазин, които получавате на онлайн платформата (бел. авт. - сайта) на Aquabionica. Там в реално време може да следите как вървят доставките и какво правят "клончетата под вас".

Така срещу инвестиция от 81 евро минимум, може да изкарвате пари. Ако успеете да намерите поне един нов дистрибутор, поне веднъж на 4 месеца. Вие ставате "спонсор" на човека, който сте довели, и при първата му поръчка (която е задължителна) ще получите 50% от стойността й. С всяка следваща негова поръчка вие получавате процент от стойността й, като размерът му зависи от това вие самите колко сте поръчали. Тоест колкото повече продукти купувате, толкова по-голям процент от покупките на хората, които сте довели получавате. Хубаво е и поддистрибуторите ви да са повече, защото след един момент (честно казано, не ни стана много ясно кога) ще можете да получавате и Life Style Bonus - 500 евро всеки месец, плюс 25% от чековете на дистрибуторите от вашето първо поколение, както и 8% от всички чекове над 100 евро на дистрибуторите, доведени от хората, които вие сте присъединили. С него като вече развил се търговец ще може да инвестирате в имиджа си и така да развиете още по-добре мрежата.

Ако ви звучи сложно, не се притеснявайте. Както презентаторите обясниха, и те не са разбирали напълно схемата в началото, важно е да запомните само, че колкото повече хора привлечете, толкова по-добре. На логичния ни въпрос все пак идеята не трябва ли да е да продаваме продукта и да печелим от отстъпката в цената, която компанията прави на дистрибуторите си, ни отговориха, че и това е вариант, но така печелим много по-малко и по-бавно. А по този начин лишаваме и приятелите и познатите си от възможността и те да печелят, а и да си купуват продукта на по-ниската цена за дистрибутори. Една от по-възрастните жени в залата дори шумно се възмути от въпроса ни, като коментира, че не може да си представи "що за хора ще искат да печелят от това, че продават по-скъпо на близките си".

Но това не е всичко. Най-хубавото е, че за пръв път такава мрежова компания идва в България веднага след основаването й, а не както обикновено става, след като вече са акумулирани възможностите за развитието й. Думите, разбира се, са на презентатори. Според посочената за едно от първите звена на мрежата на Aquabionica в България, Росица Димова, от този март, когато реално започва да съществува структурата тук, до момента има около 300 активни дистрибутори. Компанията пък стартира пет месеца по-рано с откриването на първия си офис във Виена. 

Тия дни по Коледа

Странно, но след края на презентацията само хората от екипа на "Капитал" попитаха как точно се сключва договорът с компанията, както и от кого да потърсим отговорност, ако имаме проблем с доставките или не получаваме обещаните бонуси. Разясниха ни, че договор не се подписва. Поне не и в класическия му вариант. Изчиташ условията, публикувани на сайта на компанията, натискаш бутона, че се съгласяваш с тях, и след като попълниш формуляра и преведеш сумата, договорът ти се активизира. Отделен въпрос е, че Aquabionica не е регистрирана като оператор на лични данни, тоест не може да иска да споделяш неща като номера на личната си карта.

Не трябвало да ни притеснява, че към момента компанията няма офис в България, нито пък официален представител, защото просто няма да има проблеми. Ако все пак нещо се случи, можеш да се обърнеш към "спонсора си". Тоест към човека, който те е довел. Може, разбира се, да изпратиш имейл до централата във Виена или да се обадиш на посочените там телефони. На нас ни отне два дни да се свържем с някой от централния офис, а това така и не стана чрез публикуваните телефонни номера. Всъщност ние бяхме открити от един от основателите на компанията и настоящ неин вицепрезидент Ойген Меркел. Той обясни, че е получил координатите ни от един от дилърите в България, с които сме говорили за компанията. Споделихме с него притесненията си, че структурата на компанията напомня пирамида, но той разясни, че целта им не е да печелят от таксите на нови дистрибутори, а от продажби на продуктите. На въпроса защо тогава има изискване на всеки четири месеца да привличаш поне един нов член, той отговори, че така компанията се предпазва от хора, които не правят нищо за развитието й, но не спират да получават комисиони от продажбите на тези под тях. Когато разказахме, че на презентациите на компанията се твърди коренно различно нещо, Меркел обясни, че компанията не носи отговорност за действията на дистрибуторите си.

По думите му съвсем скоро Aquabionica ще има и собствен офис в България. Това трябвало да стане някъде до края на лятото. Ако ли не, най-късно по Коледа. Сигурно познатите ви ще се зарадват на подарък - флаконче бионична и чаша студена вода.

Философският камък съществува. Той носи успех, лекува от акне, през херпес и болки в кръста до високо кръвно, укрепва защитните сили на организма и подобрява тонуса. А, да. Помага и при хронична безпаричност.

За тези и други магически свойства на бионичната вода научихме по време на една от презентациите на австрийската компания Aquabionica, които от няколко месеца се провеждат всеки вторник в столичния хотел "Централ". За сбирките научихме от предишен посетител, който не беше сигурен от коя страна на тънката граница между мрежов маркетинг и обикновена пирамида се е озовал.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

15 коментара
  • 1
    melinafiori avatar :-|
    Maria Doneva

    Това е стандартна схема за мрежов маркетинг, в която по приницип няма нищо лошо. В България има вече доста такива фирми, които продават качествени продукти и от които много хора печелят стабилен допълнителен доход, при някои е даже по-голям от основния. Това, че авторите на материала, не са много наясно със схемата, не означава, че тя е порочна или пирамидална. Не познавам тази фирма, за първи път чувам за нея, но правилно структурираната вода наистина помага. Малко скъпичко ми звучат продуктите, даже и с приспадането на 30 % стандартна отстъпка за дистрибутори (това е обичайната отстъпка при повечето фирми, които работят в системата на мултилевъл маркетинга).

  • 2
    plamen_randjev avatar :-|
    plamen.randjev

    Смятам, че ако човек е толкова алчен и глупав да се върже на подобна ОТКРОВЕНА лъжа, той заслужава да си изгуби парите. Естествено, че е пирамида и естествено, че всеки ще даде по 180 евро и после ще се чуди как ще ги избие от "дистрибуторите" под него. Единственото интересно нещо в цялата схема е дали си плащат данъците и защо НАП спи? Иначе явно този "безнес" модел е популярен, напоследък често ме канят на презентации, дето ще променят живота ми...

  • 3
    tsoncho avatar :-|
    ЦОНЕ

    Да си призная, оптах се да поразгледам сайта им, но нищо неразбрах! Или аз съм пропуснал много от часовете по химия и физика или незнам:) Едва ли много хора в България ще разберат за какво точно става дума и ще им се хванат на въдицата!

  • 4
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    До коментар [#3] от "tsoncho":не е важно да разбираш или да ти става ясно, важно е да изкихаш едни мангизи, по принцип при капитализЪма паретата на будалите отиват чрез "осмоза" при умневците, които знаят какво да правят с тях.. било чрез борсата, било чрез пирамиди, било чрез "Мода", що не и чрез бионична вода, потърпи малко и бионична ракия ще открием, която лекува и тези болести дето ги няма.... :-))

  • 5
    girl avatar :-P
    Irina

    Веднага ви давам рецепта за вода със подобни качества; пълните една бутилка със вода и я замразявате ,така че 60-70% от количеството да замръзне –така се отделят вредните съставки на водата. Оставяте само леда и му пускате класическа музика докато се размразява–така зареждате водата с високо– положителни вибрации, пускате вътре няколко златни и сребърни предмета(бижута или монети)–така си осигурявате йони на благородни метали и поставяте бутилката на пряка слънчева светлина,а за по чувствителните може и на лунна, с което я зареждате със слънчева и лунна енергия,след което я занасяте на попа да я освети и така приготвената вода може да ползвате за всякакви благороди цели.Промишленото производство и маркетинг,оставям на вас....

  • 6
    ras16377431 avatar :-|
    ras16377431

    До коментар [#5] от "girl":

    Също така е важно да говорите на водата думи като "обичам те" "добро" "благодаря", за да я помпате с положителна енергия. Ако сте зарибени, можете дори да я изведете на вечеря и да пробвате да правите любов с нея. Само не свършвайте в нея, че силно понижава пазарната й стойност.

  • 7
    girl avatar :-|
    Irina

    до кометар/ 6/от„ градинко“
    Всъщност зависи, говори се ,че въпросната субстанция е безценна като; 1)компонент при производство на козметични кремове
    2)осъществявяне магически ритуали
    3)лечение при фертилитет,(безплодие)
    Така че ,дайте да завъртим бизнес !

  • 8
    profy avatar :-P
    profy

    До коментар [#5] от "girl":

    Хахаха .. супер си!

    Мога само да добавя, че си абравила да я въртим в пералнята, за да се отделят в следствие на центробежните сили всички неутринота заседнали в нея.

  • 9
    birdman avatar :-|
    birdman

    Това изключително ми прилича на пирамидата на Понци .... един световно признат метод на измама .

  • 10
    zxc123 avatar :-?
    Недоумяващ

    До коментар [#2] :Защо само НАП?! Къде е Здравно министерство и огромния брой комисии, агенции, подагенции и т.н. към тях?! На Капитал бих предложил да посетят "семинар" /облъчване за "шарани"/ на фирма ВЕММА, на който абсолютно легално се предлагат витамини и енергийни напитки без лиценз и разрешителни /отново без офис и представител в БГ/ срещу "скромната" сума от 150,00лв. "на порция" и чрез описаната по-горе пирамидална структура за "неизбежно" забогатяване....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK