С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 23 юли 2010, 12:52, 5852 прочитания

Парти зона

Големите курорти трайно се налагат с имиджа на младежки дестинации

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Те са шумни, весели, русоляви, движат се на групи, местят се от бар на бар. Имат строго начертана програма за посещение на нощните заведения, подредена още преди да дойдат тук. Те пият от залез слънце до сутринта, после лягат да спят, стават по някое време следобед и пак започват купона.

Ако отидете в Слънчев бряг сега, ще ги видите. Това са новите типични туристи в големите черноморски курорти. Застроените морски комплекси постепенно се разделят с имиджа си на семейни дестинации и се превръщат в младежки. Тази тенденцията започна преди години, но вече промени профила на туристите през лятото. И ако преди време "младежкият туризъм" беше тема табу и на него се гледаше с половин око, сега тези места се рекламират именно като курорти, в които купонът не свършва. Такъв имидж се налага от сайтовете в интернет, чужди телевизии снимат репортажи от партита по Черноморието и привличат нови почитатели.


Това е естественото развитие на българския масов морски продукт. Когато едно място се застрои с хиляди сгради и между тях няма нищо друго освен барове и дискотеки, то естествено се превръща в парти зона. Още повече когато в нея може да се намери евтин алкохол, много музика и лесно достъпни удоволствия.

Само за младежи

Младежите купонджии, които търсят евтиния алкохол и заведенията по морето, идват от поне пет-шест години в България. Само че сега преобладават, казват представители на туристическия бизнес. Има туроператори, които са специализирани конкретно в този вид туризъм. Големите компании като TUI или Thomas Cook пък имат подразделения за младежки пътувания.



"Младежите нарастват като процент в програмите на повечето туроператори. Тук идват не само германци и англичани, но и скандинавци, а от тази година и от Израел. Броят им непрекъснато расте", коментира Богдан Христов от компанията - представител на TUI в България. Според него вече може да се говори за около 30 на сто от всички чужди туристи в морските курорти.

"Профилът на туристите изцяло се промени. Тук вече идват младежите, които изместиха възрастните посетители. Семействата с деца също намаляха. Разходете се из басейните на хотелите и ще видите, че е пълно с младежи", каза Венцислав Танчев, който е представител на германския Altours за България. Той разказа, че и в Слънчев бряг, и в Златни пясъци вече се обособяват зони с хотели само за младежи. В тях не се настаняват друг вид туристи, за да не си пречат взаимно.
Един такъв комплекс е "Посейдон" в Слънчев бряг. Неговият управител Галин Тенев разказа, че работи с младежки програми от три години. Гостите са на възраст между 18 и 28 години и идват с една-единствена цел - да се забавляват. Това почти винаги е свързано и с консумацията на алкохол, а оттам - и с конфликти.

Само че според Тенев, ситуацията лесно може да бъде овладяна. В неговия комплекс например винаги има представител на туроператора, който носи отговорността за гостите. "Ако още в началото се каже ясно, че и тук има правила и те трябва да се спазват, проблемите са рядкост. Ако не, нарушителите си тръгват", каза Тенев.

Промяната в профила на туристите води след себе си и промяна в самия продукт. Специализирането на хотелите е само едната посока. Правят се повече дискотеки и се организират специални партита. Венцислав Танчев разказа, че наскоро в Златни пясъци е имало голямо плажно парти с международни диджеи. То е било снимано от германската RTL. Почти като в Ибиса.

Естествено другият повод да идват екипи на западни телевизии е, когато полицията арестува някой изпаднал в алкохолен делириум турист или настъпи някъде масово меле между местни хора и чужденци.

Туроператорите и хотелиерите започват да предлагат такива услуги, които са търсени от младите клиенти. Такъв пример е "закуска по всяко време". За разлика от обикновените хотели, в които се закусва до 9 или до 10 сутринта, в младежките това може да се случи през целия ден. Тоест, ако се събудят в 12 на обяд, пак могат да се нахранят.

Последствията

Според представители на бизнеса тенденцията ще расте през следващите години. Туроператорите отсега планират по-големи младежки контингенти за другото лято. Ефектът има две измерения.

Синонимът на младежкия туризъм е алкохолен. А там, където има алкохол, има и конфликти, стрес, полиция. Това е лошата страна на този профил. Затова следва въпросът какво мотивира хотелиерите и туроператорите да се специализират в младежките преживявания.

На първо място това е осигуряването на заетост на базата. Когато един хотел пусне оферта, той може да се запълни до дни, обясни Тенев. Младежите пътуват на групи и записват голям брой стаи. За сравнение, при семейните или другите видове туристи продаването на леглата става далеч по-бавно.

Младите хора харчат. Те идват с определен бюджет и го изразходват на сто процента. Докато другите туристи са пестеливи и се стараят да не излизат от бюджета за all inclusive. Младежите хвърлят пари извън хотела, по барове, ресторанти, дискотеки.

Пазарът е огромен и има потенциала да расте. Това означава, че и хотелите, и туроператорите могат да разчитат на повече приходи в бъдеще. Ето още една причина хотелите да са отворени за този тип гости, особено в период на криза и свръхпредлагане.

Не на последно място, туроператорите, специализирани в младежки пътувания, често предплащат запазените легла, с което гарантират свежи средства за собствениците на комплексите.

Има и още една причина - туристите на 18-20 години нямат никакви претенции към качеството на обслужване. Сервитьорите не трябва да са с папионки, дори може да не се усмихват - често срещана характеристика в обслужването в България.

Не непременно лошо

Комбинацията от застроени курорти, масовото отваряне на барове и дискотеки, евтиния алкохол (на фона на западноевропейските и скандинавските цени), непретенциозния сервиз доведоха до естественото профилиране на големите курорти. Но тенденцията има и негативни последствия - отдалечаваме се от имиджа на луксозна дестинация, място за почивка на семейства, богата природа и култура. Хаотичната инвеститорска свръхинициативност роди именно този резултат.

При свършен факт може да се потърси и положителната страна на тази ситуация. По света има места за излежаване на безкрайни самотни плажове, има и такива, на които шумните забавления не свършват до сутринта. Плажът на Слънчев бряг е пренаселен, затова е по-лесно да се наложи като истинска парти зона. И тя генерира приходи. Пример: Ибиса.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на всички компании в България през 2018 г. нарастват до 360 млрд. лв. Приходите на всички компании в България през 2018 г. нарастват до 360 млрд. лв.

По данни на НАП печалбата на дружествата се увеличава с 2.7%. Класацията на "Капитал" на най-големите компании също показва силен ръст в оборотите с 9%, но по-слаби печалби

16 юни 2019, 1175 прочитания

Как компаниите се справят с изменението на климата Как компаниите се справят с изменението на климата

Предприетите действия варират от пълно отричане на проблема, през неохотно ангажиране до смели амбиции

16 юни 2019, 670 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Повече твои магазини

"Максима" купува седем магазина на "Калея"

Несподелената любов на Fiat Chrysler

Сливането на Fiat Chrysler и Renault не се случи, а причините за това са няколко

Изборите: Технология на подчинението

Резервът от зависими гласове, който ГЕРБ и ДПС си осигуряват в малките населени места и ромските махали, може да превърне всеки вот в свирен мач

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Sweet Dreams (Are Made Of This)

Ани Ленъкс изненада почитателите си с изложба-автопортрет

Пътят към голотата

Изложба с актова фотография на Георги Ст. Георгиев от началото на ХХ век