Криле на желанието
Водещите самолетни производители вече се усмихват след няколко големи поръчки
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Големите летни авиоизложения винаги показват най-добре какво е точното състояние на самолетостроенето. Водещите производители чакат с нетърпение двата авиационни панаира в Париж и Фарнбъроу до Лондон (които се редуват през една година), когато представят най-новите си продукти и получават най-големите поръчки. През 2009 г. настроението в сектора беше минорно, тъй като продажбите на нови самолети достигнаха буквално санитарния минимум. Но през тази година оптимизмът в сектора явно се завръща, след като на изложението във Фарнбъроу гигантите Airbus и Boeing получиха няколко големи поръчки.
Boeing показа хитовия си самолет 787 Dreamliner, но той не беше най-интересен за наблюдателите, а поръчаните 30 машини 777-300ER на обща стойност 9.1 млрд. долара от превозвача Emirates Airlines. Отделно лизинговата компания на General Electric - GE Capital Aviation Services (GECAS), направи заявка за 40 самолета 737-800 на каталожна цена за 3 млрд. долара. Големият конкурент Airbus също не се оплакваше и продаде 51 самолета A320 на Air Lease Corporation за 4.4 млрд. долара, 11 A330-300 на руския национален превозвач "Аэрофлот", а GECAS купи и 60 A320. Общо за първите три дни от изложението стойността на поръчаните самолети достигна 28 млрд. долара, далеч от рекорда през 2008 г. от 88.7 млрд. долара, но значително над 7 млрд. долара в Париж през миналата година.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Браво на бразилците и на канадците! Пазара има нужда от повече конкуренция! Успех и на Сухой и техния Суперджет
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.