В парка на Radisson
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

В парка на Radisson

Този хотел скоро ще бъде част от Park Inn

В парка на Radisson

Новата хотелска верига Park Inn ще управлява Greenville в София

Зорница Маркова
9148 прочитания

Този хотел скоро ще бъде част от Park Inn

© Надежда Чипева


Истинска цветна история. Той е зелен, те - сини, а тя - шарена.

Софийският хотел Greenville, който е собственост на гръцкия инвестиционен фонд Bluehouse Capital, ще бъде управляван от международната верига Park Inn by Radisson. За последната е характерно, че цветовете са в центъра на концепцията й - логото й е шарено, стаите също, а дизайнът на хотелите й изглежда свеж и весел.

Greenville ще е първият Park Inn в София и с това веригата става поредната международна, която влиза на българския пазар. От няколко седмици мениджърите й подбират екипа, който ще работи в хотела, а през седмицата собственикът на марката - Rezidor Hotel Group, съобщи официално, че поема нов обект в София.

Зелено плюс синьо

Четиризвездният Greenville съществува от няколко години. Той беше построен през 2005 г. от Fairplay International. По-късно комплексът беше продаден на гръцкия инвестиционен фонд Bluehouse Capital, а Fairplay продължи да го управлява. Сега мениджмънтът ще бъде поет от международната верига и през следващите седмици старият екип трябва да предаде работата на новия.

Park Inn, която заедно с Radisson Blu е част от групата Rezidor, от дълго време търсеше път към българския пазар. Търсенето е съвпаднало с намерението на гръцкия инвестиционен фонд да намери международно управление и марка за хотела си в София. "Хотелиерската компания вече има богат опит в България. Като част от международна верига, Greenville ще има добавена стойност, която ще увеличи представянето на прoдукта на българския и на международния пазар", коментира мениджърът на Bluehouse Capital Джордж Пентидис пред "Капитал".

При подобни партньорства има две основни форми на сътрудничество - на франчайз или чрез мениджърски договор. При Greenville действа втората схема. Веригата осигурява екипа, който ще управлява комплекса. Ангажиментът на собственика на хотела е свързан с плащания към веригата - една част са фиксирани и предварително договорени такси, а другата - като процент от приходите.

Опитът показва, че до подобни партньорства се стига след дълги месеци, а дори и години на преговори и проучване. Наскоро например беше подписан договорът за влизане на една от подверигите на Hilton в София и до него се стигна след две години разговори.

В случая с Park Inn обаче решението е взето бързо. Първите кореспонденции са от пролетта на тази година и няколко месеца след това вече има подписан договор за управление. До края на септември пък трябва да бъдат направени всички промени, така че хотелът да заработи под международното лого.

"Понякога нещата се случват бързо. Като видиш подходящата възможност, не бива да я изпускаш", коментира новият директор на хотела в София и първи представител на Park Inn в България Кристиян Дангел. Той самият е научил, че ще пътува за България десетина дни преди да пристигането си.

"Хотелът до голяма степен пасва на стандартите на веригата и лесно ще бъде пригоден към концепцията й", казва Дангел.

Четири цвята

Въпреки че е част от една и съща група с Radisson Blu и в логото й ще бъде записано Park Inn by Radisson, има някои съществени разлики между двете вериги. Докато Radisson Blu се позиционира в най-високия клас хотели и се води по-луксозна марка, Park Inn заема средния сегмент. Цветното лого кореспондира с концепцията - свежи хотели с модерен, младежки дизайн и достатъчно услуги, които да задоволят нуждите на един бизнес гост или турист, дошъл да посети града през уикенда. Обикновено ценовите нива са с 10-20% по-ниски от тези в Radisson Blu, но всичко зависи от отделния пазар, уточнява Дангел.

Към тази концепция ще бъде адаптиран и Greenville. Като начало Greenville ще отпадне от името и хотелът ще бъде прекръстен на Park Inn Sofia. Ще има промяна в обзавеждането и декорацията, така че да съвпаднат със стандарта на международната марка. Подготвя се и промяна на менюто и въвеждане на допълнителни услуги.

Комплексът има 77 стаи, които се използват като хотелски, и 36 апартамента, които се отдават под наем на дългосрочни клиенти. С влизането на новата верига собственикът се ангажира да предостави сто стаи и апартаменти, които да работят като хотел. Останалите 13 най-вероятно ще продължат да се дават под наем за по-дълъг период от време.

Очаква се всички промени да бъдат завършени до есента.

Розово или не съвсем

Кристиян Дангел е убеден, че хотелът има потенциал да се развие и да бъде успешен в няколко ниши. Комплексът (в близост до "София ленд" и болница "Токуда") е обграден от бизнес сгради, в които има офиси на десетки български и международни компании. Затова опитите ще са насочени да се привлекат тези фирми като клиенти, техните партньори и представители, които пътуват до България за няколко дни. Друг потенциал са всички хора, които работят в района. Те се нуждаят от подходящи места за хранене и за спорт, които един хотел би могъл да им предостави, казва новият мениджър. Очакванията са около 70% от приходите да идват от нощувки, а останалите - от допълнителни услуги и хранене.

В средносрочен план Дангел е убеден, че комплексът може да привлича и туристи, които посещават София за уикенд пътувания. Въпреки че засега градският туризъм е слабо развит в София и столицата е далеч по-малко атрактивна от други градове като Прага или Будапеща, постепенно и тук се появяват туристически групи, които разглеждат града от любопитство.

Тепърва предстои да се прави бюджетирането и да се поставят целите за следващата година. Дангел ще се стреми да осигури 55 - 60% заетост на комплекса. Той не можа да посочи колко е в момента, но каза: "Със сигурност доста по-малко."

Бизнесът на Park Inn може да получи още една подкрепа - наличието на друг хотел от групата на Rezidor в града означава, че двата комплекса ще станат по-конкурентни при преговарянето с партньори и доставчици. Освен това, ако даден клиент прецени офертата на по-луксозния хотел за непосилна, може да му се направи предложение за настаняване в по-достъпния, обясняват представителите на веригата. Възможността за по-гъвкави оферти става по-голяма.

Park Inn стъпва на пазар, в който конкуренцията е голяма, строят се още нови хотели, някои международни вериги разширяват бизнеса си. През последните месеци бяха открити два обекта - "Берлин парк" в Бояна, Best Western Thracia Hotel в центъра на града. Строи се нов луксозен хотел на "Народно събрание", друг до летището. В същото време пазарът пада. Приходите от туристически такси за миналата година са намалели с 15% спрямо предходната, което би трябвало да означава, че и нощувките са били по-малко. С 6% са намалели постъпленията и за първото полугодие на 2010 г. Представители на хотелиерския бизнес потвърждават тази тенденция, обяснението за която е най-вече кризата. Затова всяко ново начинание в хотелиерския бизнес изглежда рисково.

Засега едва ли може да се очаква, че Rezidor ще продължи експанзията си в София. Усилията за момента са насочени към разработването на Park Inn. От него ще зависи дали веригата ще расте към другите градове. "Проучваме и следим всички възможности", казва Кристиян Дангел.

Park Inn

Park Inn управлява над 100 хотела по света, позиционирани в средния сегмент. "Ние се концентрираме върху нещата, които наистина имат значение: удобни легла, безупречно чисти стаи, услуга с усмивка", е самоопределението на мениджърите на веригата.

Веригата е част от Rezidor Hotel Group, която е собственик и на марките Radisson Blu, Regent, Park Inn и Country Inns&Suites в Европа, Африка и Близкия изток. През 2006 г. Rezidor беше листвана на борсата в Стокхолм, а най-големият акционер в нея е Carlson Companies. 

Истинска цветна история. Той е зелен, те - сини, а тя - шарена.

Софийският хотел Greenville, който е собственост на гръцкия инвестиционен фонд Bluehouse Capital, ще бъде управляван от международната верига Park Inn by Radisson. За последната е характерно, че цветовете са в центъра на концепцията й - логото й е шарено, стаите също, а дизайнът на хотелите й изглежда свеж и весел.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 4
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    И, къде е новината??? ....

  • 5
    kbderror avatar :-|
    kbderror

    До коментар [#4] от "boby1945":

    Няма новина, има коректно отразяване на дадена сделка.
    Дали Кайбълтел и Евроком направиха Близуу, или Лукойл преговаря да купи част от Петрол или Билла ше купи част от еди коя си компания е едно и също според мен.
    Дано някои от тея вериги влезе и по морето (не че има много възможности, но ве пак), че ми писна от простотията в обслужването .... и не само.

    Статията ми допада.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK