Десет нови корабчета

БМФ прави най-голямата корпоративна инвестиция за тази година - влага 260 млн. долара

В случай че се интересувате къде е "България", то тя в момента пори водите някъде между Китай и Индия. Нова е. Произведена е в Китай. Струва малко под 30 млн. долара и се движи... с над 14 възела.

Да, "България" е кораб. И е един от четирите нови кораба на Параходство "Български морски флот", произведени наскоро в Китай. Заедно с другите три - "Родина", "Витоша" и "Странджа", компанията е инвестирала в тях 115 млн. долара. До края на годината дружеството смята да закупи още шест. Четири от тях ще бъдат построени отново в Китай, а другите два, които ще бъдат с по-малки размери – ще са българско производство. Изпълнител на поръчката ще е частната кораборемонтна компания "МТГ Делфин" във Варна, където се ремонтират корабите на БМФ. Така инвестициите, направени за тази година в десетте морски съда, ще са на обща стойност 260 млн. долара. Само за сравнение - това е колкото всички чужди инвестиции в България за първите четири месеца на 2010 г. или пък колкото оборота на фондовата борса за полугодието.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    money4nothing avatar :-|
    money4nothing
    • - 1
    • + 4

    излиза че приватизацията е успешна в случая

    Нередност?
  • 2
    aussie avatar :-|
    aussie
    • + 3

    Кой е новия собственик? Какво значи германо-български консорциум?

    Нередност?
  • 3
    geleto avatar :-P
    Гелето
    • - 4
    • + 3

    Защо имам адското усештане и онова специфично дразнене като чета статията, че ТИМ са от българската страна (а може и не само).

    Нередност?
  • 4
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 3
    • + 1

    До коментар [#3] от "Гелето":и какво като са ТИМ от българската стран? Да върнат корабите или какво?

    Нередност?
  • 5
    milom avatar :-|
    milom
    • + 3

    НЕ Са ТИМ-Домусчиев е друга комунистическа издънка-поровете се малко.

    Нередност?
  • 6
    troika avatar :-|
    troi
    • - 1

    Ако бяха ТИМ, нямаше ли да е по-лесно да вземат кредит от ЦКБ?

    Нередност?
  • 7
    kamendc avatar :-|
    Камен
    • + 3

    не виждам какво има с България тази фирма:
    - корабите са китайски
    - плават под малтийски флаг
    - правят рейсове в азия и латинска америка
    - моряците сигурно са филипинци и бангладешци, те се хващат да бачкат най-евтино
    - данъци в БГ не вярвам да плащат, със сигурност някъде по офшорките се правят трансферни цени

    само защото едно време фирмата се е казвала БМФ, не значи че вече е част от родната икономика. явно отдавна не е.

    Нередност?
  • 8
    zhvulchev avatar :-|
    zh Vulchev
    • + 2

    До коментар [#7] от "Камен":БМФ купуват и български кораби, но когато корабостроителницата във Варна не може да даде нужните кораби в определения срок- това са 8 кораба за една година!!!
    Плават под чужд флаг, защото под български не могат да използват корабът като гаранция за кредит, а и нашето законодателство е от 70-те (вече го промениха, но малко късно- след 20 години дебати)
    Правят рейсове в Азия и Америка- там където има търсене има и предлагане, когато в България няма търсене, защо да стоят тука??? Или държавата да ограничи корабите, които идват в българските пристанища.
    Моряците- все още повечето са българи, но и да станат филипинци- такъв е животът, не може да ограничаваш никого за работниците, които наема. Много българи плават на чужди кораби, трябва ли другите държави да ни ограниячът, или за българите може, но за другите не.
    Данъците- БМФ е регистрирана в България и си плаща данъците в България. Парите, които се плащат на държавата на флага са други такси, от които България имаше минимален приход и въпреки това не пожела да промени законодателството си през 90-те години, както направиха доста държави, които печелят милиони(да не кажа милярди), но да се надяваме, че с промените в законодателството българския флаг ще стане атрактивен и ще носи някакви приходи.
    За това кой е собственика- не мисля, че има значение, особено когато компанията се развива. Това, че е българин е само по-добре, защото печалбата няма да бъде изнасяна.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал