Любимецът на Уолстрийт

Даниел Акерсън
Даниел Акерсън    ©  Bloomberg
Даниел Акерсън
Даниел Акерсън    ©  Bloomberg

Седем години в най-елитния фонд за дялови инвестиции във Вашингтон и диплома за военноморски офицер. Този професионален опит на Даниъл Акерсън може и да не се хареса на традиционалистите в Детройт, тъй като в кръвта му "не тече гориво" и не е известен в сърцето на американската автомобилна столица. Повечето му подчинени дори не знаят как точно да произнасят фамилията му. Досега е бил изпълнителен директор на три други компании, но нито една от тях не се е занимавала с машиностроене. Последното му работно място е в един от най-големите фондове за дялови инвестиции - Carlyle, където беше управляващ директор. Единственият му допир с GM досега е присъствието в борда на директорите през последната година, където беше назначен от държавата. Въпреки това някои анализатори смятат, че опитът му извън индустрията може да се окаже полезен. "Има много добри връзки във финансовия сектор, което ще е плюс преди листването на борсата", казва пред USA Today Джоузеф Филипи, директор на Auto Trends Consulting. На първо време основната задача пред Акерсън ще бъде да убеди Уолстрийт, че акциите на GM са добра инвестиция. Бившият морски офицер е бил финансов директор на телекома MCI Communications Corporation, където става известен, като намалява задълженията на групата и подобрява кредитния й рейтинг. Акерсън е четвъртият изпълнителен директор на GM от май 2009 г. и всеки се пита точно колко ще издържи на поста. Компанията се нуждае от лидер, който не е готов да си тръгне по всяко време. Според източници, цитирани от медии, 61-годишният Акерсън не е временно решение, тъй като през последните месеци е бил подготвян от предшественика си Едуард Уитакър и активно е участвал във взимането на решения.От Голямата тройка в Детройт - Ford, GM и Chrysler, единствено изпълнителният директор на последната идва от автоиндустрията - Серджо Маркионе. Останалите двама - Акерсън и Алан Мълали, във Ford са гости в сектора. Коя философия ще се окаже по-успешна и добра за компаниите?


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал