Любимецът на Уолстрийт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Любимецът на Уолстрийт

Даниел Акерсън

Любимецът на Уолстрийт

Константин Николов
2675 прочитания

Даниел Акерсън

© Bloomberg


Седем години в най-елитния фонд за дялови инвестиции във Вашингтон и диплома за военноморски офицер. Този професионален опит на Даниъл Акерсън може и да не се хареса на традиционалистите в Детройт, тъй като в кръвта му "не тече гориво" и не е известен в сърцето на американската автомобилна столица. Повечето му подчинени дори не знаят как точно да произнасят фамилията му. Досега е бил изпълнителен директор на три други компании, но нито една от тях не се е занимавала с машиностроене. Последното му работно място е в един от най-големите фондове за дялови инвестиции - Carlyle, където беше управляващ директор. Единственият му допир с GM досега е присъствието в борда на директорите през последната година, където беше назначен от държавата. Въпреки това някои анализатори смятат, че опитът му извън индустрията може да се окаже полезен. "Има много добри връзки във финансовия сектор, което ще е плюс преди листването на борсата", казва пред USA Today Джоузеф Филипи, директор на Auto Trends Consulting. На първо време основната задача пред Акерсън ще бъде да убеди Уолстрийт, че акциите на GM са добра инвестиция. Бившият морски офицер е бил финансов директор на телекома MCI Communications Corporation, където става известен, като намалява задълженията на групата и подобрява кредитния й рейтинг. Акерсън е четвъртият изпълнителен директор на GM от май 2009 г. и всеки се пита точно колко ще издържи на поста. Компанията се нуждае от лидер, който не е готов да си тръгне по всяко време. Според източници, цитирани от медии, 61-годишният Акерсън не е временно решение, тъй като през последните месеци е бил подготвян от предшественика си Едуард Уитакър и активно е участвал във взимането на решения.От Голямата тройка в Детройт - Ford, GM и Chrysler, единствено изпълнителният директор на последната идва от автоиндустрията - Серджо Маркионе. Останалите двама - Акерсън и Алан Мълали, във Ford са гости в сектора. Коя философия ще се окаже по-успешна и добра за компаниите?

Седем години в най-елитния фонд за дялови инвестиции във Вашингтон и диплома за военноморски офицер. Този професионален опит на Даниъл Акерсън може и да не се хареса на традиционалистите в Детройт, тъй като в кръвта му "не тече гориво" и не е известен в сърцето на американската автомобилна столица. Повечето му подчинени дори не знаят как точно да произнасят фамилията му. Досега е бил изпълнителен директор на три други компании, но нито една от тях не се е занимавала с машиностроене. Последното му работно място е в един от най-големите фондове за дялови инвестиции - Carlyle, където беше управляващ директор. Единственият му допир с GM досега е присъствието в борда на директорите през последната година, където беше назначен от държавата. Въпреки това някои анализатори смятат, че опитът му извън индустрията може да се окаже полезен. "Има много добри връзки във финансовия сектор, което ще е плюс преди листването на борсата", казва пред USA Today Джоузеф Филипи, директор на Auto Trends Consulting. На първо време основната задача пред Акерсън ще бъде да убеди Уолстрийт, че акциите на GM са добра инвестиция. Бившият морски офицер е бил финансов директор на телекома MCI Communications Corporation, където става известен, като намалява задълженията на групата и подобрява кредитния й рейтинг. Акерсън е четвъртият изпълнителен директор на GM от май 2009 г. и всеки се пита точно колко ще издържи на поста. Компанията се нуждае от лидер, който не е готов да си тръгне по всяко време. Според източници, цитирани от медии, 61-годишният Акерсън не е временно решение, тъй като през последните месеци е бил подготвян от предшественика си Едуард Уитакър и активно е участвал във взимането на решения.От Голямата тройка в Детройт - Ford, GM и Chrysler, единствено изпълнителният директор на последната идва от автоиндустрията - Серджо Маркионе. Останалите двама - Акерсън и Алан Мълали, във Ford са гости в сектора. Коя философия ще се окаже по-успешна и добра за компаниите?


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    mapto avatar :-|
    mapto

    Може да е комунистическо наследство, но винаги ми звучи притеснително когато човек с военна подготовка се окаже изненадващо способен да намира пари. А за стандартитие на Уолстрийт такива изненади имат особено големи размери.
    А, че за такива съмнения има почва при нас на изток, може да се види от този текст:
    „Бившият офицер от ФСБ Кирил Канабов казва, че агенти на службата са инсталирани във всяко министерство и във всяка фирма, а нито едно важно решение в държавата не се взима без благословията на някогашните кагебейци.“
    http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5946345,00.html?maca=bul-bulgarisches_webportal-2165-xml-dirbg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK