На ти си колите, дай си ми парфюмите

Вносители започнаха масово да сменят дистрибуторите си

С навлизането на големите търговски вериги и разширяването на тяхната мрежа, някои от дистрибуторите ще стават излишни
С навлизането на големите търговски вериги и разширяването на тяхната мрежа, някои от дистрибуторите ще стават излишни
С навлизането на големите търговски вериги и разширяването на тяхната мрежа, някои от дистрибуторите ще стават излишни    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
С навлизането на големите търговски вериги и разширяването на тяхната мрежа, някои от дистрибуторите ще стават излишни    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Фактури, заявки за стока и призиви за плащане - това е традиционната кореспонденция между вносителите на бързооборотни стоки и магазините. От няколко месеца тя се обогати и с друг вид писма със следното съдържание: "Тъй като компанията ни преструктурира бизнеса си, фирмата Х вече няма да е наш дистрибутор. Тя ще бъде заменена с фирма Y".

Поне пет големи компании, които от години са на българския пазар и имат известни марки за храни, напитки и козметика, изпратиха такива съобщения на партньорите си. Сред тях са фирми като "Байерсдорф България" (Nivea и Eucerin), "Лореал", шоколадовите изделия Ferrero, кафето "Елит" и др. Всяка една от тях има своите причини и нерешени проблеми, за да се стигне до разваляне на дългогодишни договори. Любопитното е, че се случва по едно и също време, като за основен катализатор на тази тенденция се смята кризата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 24

    Това развитие оборва всички нашенски мъдрости, които издигат в култ търговийката като единствен начин за гарантирано заботатяване, а "кОпането" (разбирай: занаят, фабрика, минно дело, селско стопанство) като занимание, обречено на непременна загуба. Всъщност се оказва, че за лесната работа има достатъчно кандидати, които да ти я вземат от ръцете. За копането - доста по-малко. И това което е писала Зорница "Фирмите ще имат нужда не от дистрибутор, а от логистичен партньор, който просто да взема, да пакетира, да облепя и да транспортира стоката." също ми се струва съмнително. След като кашонът веднъж е влязъл в тяхната база, едва ли ще викнат друг да го развозва от там насетне с баничарката, вместо да го метнат при другата стока в собствения си камион. Пък да разфасоваш и облепяш, това те прави не "логистичен партньор", а най-много такелажник 7-ми разряд.

    Нередност?
Нов коментар