Сок, два, три, продадено

"ВМ финанс груп" купува "Флорина"

Васил Мирчев, собственик на "ВМ финанс груп"
Васил Мирчев, собственик на "ВМ финанс груп"
Васил Мирчев, собственик на "ВМ финанс груп"    ©  АСЕН ТОНЕВ
Васил Мирчев, собственик на "ВМ финанс груп"    ©  АСЕН ТОНЕВ

Сайтът на "ВМ финанс груп" още не е обновен. В списъка с фирмите, сред които са дистрибутор, списание, детска градина на английски език, телекомуникационен оператор, скоро ще се присъедини и компания за сокове. "ВМ финанс груп" ще придобие 100% от българския производител на сокове "Флорина". Съобщението за бъдещата сделка е пуснато до Комисията за защита на конкуренцията, която трябва да одобри сливането. Информацията беше потвърдена пред "Капитал" от мениджърите на купувача.

Дотук добре. Това звучи като обикновена новина за сделка, но с нея се дава отговорът на един дълго поставян въпрос: какво ще се случи със соковете "Флорина", след като компанията изпадна в тежка ликвидна криза през последните месеци и натрупа големи дългове.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ykolevski avatar :-P
    ЯК
    • + 12

    БРАВО ВМ!
    Успех!!!

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 2
    • + 25

    Браво на фирма ВМ за дръзкия ход! Успех в делото и нека тези 200 работници да запазят дълго време своя хляб. Сега половината сокове на рафта са австрийски, румънски, сръбски, унгарски и полски. Щом возят стоката от 500 или 1500 километра и пак правят печалба, колко повече може да се печели ако същата модерна фабрика е пред вратата ти?

    Нередност?
  • 3
    dragozow avatar :-|
    dragozow
    • + 16

    Българските сокове трябва да са доста по-евтини от конкурентите. В противен случай все повече вносни сокове ще виждаме по рафтовете.

    Нередност?
  • 4
    stenk avatar :-|
    Stanimir Kosev
    • + 8

    Винаги съм милил , че Флорина са гръцки сокове.
    Нямаше ли именно такива навремето по корекомите ?

    Queens мисля ги купиха унгарци.

    Нередност?
  • 5
    kalin_m avatar :-|
    kalin_m
    • - 1
    • + 5

    "На второ място сред негативите е големият капацитет на производство, който сега се използва на съвсем малък процент. За да се натовари, би трябвало да се потърсят нови пазари. А в период на криза това ще изисква допълнителни усилия. Друга слаба страна на българската фирма за сокове е силният конкурент, който среща тук - Cappy на "Кока Кола". За да го пребори, "Флорина" трябва да вложи сериозни средства и в маркетинг."
    Егати словоблудството! Незползвания капацитет е първия негатив, всичко останало е производно. А ние, читателите се досещаме, че в реката тече вода и водата е мокра.

    Нередност?
  • 6
    nogica avatar :-|
    nogica
    • - 1
    • + 1

    това сега е задача по маркетинг и реклама за да убедиш бг потребителя да избере тебе

    Нередност?
  • 7
    boriaz avatar :-P
    Boriaz
    • + 4

    На пазара в днешни дни се пробива с високо качество и ниски цени. Разбира се, високото качество не е възможно да е в ниската ценова група дълго време (иначе щяхме да пием само Пфанер и т. н.) , поради което интересно би било да разберем дали ВМ груп ще наблегнат на ниските цени с относително добро качестви или на високо качество на относително добри цени? Всичко друго е дъра-бъра!

    До коментар [#6] от "nogica":

    Българският потребител толкова често е лъган с "дупета", соя, палмово масло и т. н. че лично според мене каквато и рекламна кампания и каквито и промоции да измисли една фирма ако не е добре позиционирана по векотора цена-качество няма никакъв шанс за развитие. Когато вляза в магазина и реша да си купя натурален сок автоматино се запътвам към вносните. Редките случаи, в които си поръчвам сок в заведение (по презумция са български брандове) оставам не особено доволен от качеството. За това съм издигнал плакат "Да живее Кока-кола!" и колкото и да ме убеждават във вредата на газираните напитки и полезноста на натуралните сокове небцето ми ми казва нещо съвсем друго. Така че ако ще правят рекламна кампания е добре преди това да си оправят качеството. А качестото се оправя със специалисти по хранително-вкусовата промишленост. Чак след като си разрешат производствените проблемни се започват тези кампании. Иначе някой ако си мисли, че ще започна да пия изведнъж натурални сокове Флорина защото е дал пари на рекламни къщи и ПР-и а ми продава старите бълвочи- еми не е познал.

    Нередност?
  • 8
    cneakep avatar :-|
    Спеакер
    • - 1
    • + 9

    Капи са с много лоши вкусови качества, а монополизират пазара, бидейки продукт на Кока-Кола.

    Не мога да разбера по каква причина в много от средните и по-малки заведения сервират само Капи. Ако има договор с условие да не се предлагат други марки това не е ли за КЗК?!

    Нередност?
  • 9
    aussie avatar :-P
    aussie
    • + 8

    До коментар [#8] от "Спеакер":

    Много ясно. Понеже им го доставят заедно с кока колата. За флорина трябва да се зарежда допълнително. И не може да използва хладилните витрини на кока кола, което също е за КЗК :)

    Нередност?
  • 10
    tansel avatar :-|
    tansel

    Да твърдиш,че Капи е с много лоши вкусови качества е все едно да твърдиш,че Кока-Кола е напитката с най-лош вкус.Купувам Капи и Кока-Кола само заради вкуса.Въпреки че и двата продукта са плод на химията и имат много вредни съставки са с превъзходен вкус.Флорина също е химически продукт,но с много лош вкус.Що се отнася до дистрибуцията фирма Авенди е дистрибутор номер-2 в БГ и внася и дистрибутира над 70 световно-известни марки.Кока-Кола България не може да се мери в това отношение.Проблемът е другаде и той ясно е посочен в статията.За да продаваш какъвто и да е продукт е необходимо да плащаш входни такси на всеки супермаркет,а за това са необходими много пари,сиреч инвестиции за разширение на пазара.По време на криза и спадащи продажби това е риск,който малко хора биха предприели.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал