Натисни цената
Оборотите на магазините падат, но секторът не е в опасност, сочи класация на Deloitte


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Как ли са се почувствали мениджърите на компания, която в една година има увеличение на оборота от над 50%, а на следващата - едва 7%. Или по-неприятното - при ръст на продажбите от над 25% през 2008 г., 12 месеца по-късно има спад от 6%? Очевидно не особено щастливи. И двата примера са с вериги магазини, които попадат в групата на най-големите търговци с потребителски стоки в класацията на Deloitte за Централна и Източна Европа. От нея ясно се вижда, че кризата не е подминала и този бизнес.
Търговията с бързооборотни и потребителски стоки се смята за един от стабилните бизнеси, които се запазват сравнително незасеганти от кризата. Логиката на това твърдение е, че каквото и да се случва, хората ще трябва да се хранят и съответно ще харчат пари в магазините. Това, което не се отчита, е, че при криза клиентите се опитват да намалят разходите си, т.е. има пренасочване на потреблението и на бизнеса. Очертават се две тенденции: първата е, че търговците натискат цените, този натиск преминава надолу през веригата през дистрибуторите до производителите. Целта е крайният клиент да получи по-ниска цена на рафта, коментират консултантите на Deloitte.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.