

Aсен Георгиев

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Образно казано, домейните са недвижимите имоти на интернет. Ако си представите глобалната мрежа като голям град, всеки домейн, без значение от неговото разширение (.com, .net, .bg, .eu), обозначава даден адрес, на който може да се помещава вашият онлайн бизнес, личен сайт, блог.
Всички обаче знаем, че с времето свободните терени в големите градове намаляват. Тази закономерност важи и в света на домейните, особено когато става дума за по-популярните от тях. Резултат е, че се заражда вторичен пазар, където се търгуват най-търсените "онлайн парцели". Много предприемачи запазват десетки, дори стотици интернет адреси, които впоследствие се надяват да продадат на в пъти по-висока цена. Някои от тези хора успяват. Други са принудени с години да покриват разходите за поддръжка на притежаваната от тях интернет собственост, чакайки щастливия ден, в който голяма и богата компания ще им предложи приятно висока сума за нея.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
"Ако обаче домейнът, който се опитвате да продадете, е достатъчно разпознаваем от голяма аудитория – какъвто беше случаят на teenproblem.net (закупен от "Инвестор.БГ" за 50 хил. евро през 2008 г.), инвестицията ви може да бъде печеливша."
Хахахаха...тука на края много плоска мисъл и изказване. Инвестор не купува просто домейна teenproblem.net, а самата идея, модел, бизнес, ако щете и потребители на вече разработения сайт. За това плащат 50 хилки, а не просто за името там че било сладко. Моля Ви не пишете така само колкото да се намирате на работа, а обмисляйте идеите на статиите си.
Като собственик на "домейна" ТеенПроблем.нет през първите 7 години от историята му искам да поясня, че той беше последното нещо, което Инвестор.БГ се интересуваше при сделката. Реално Инвестор направи много добра инвестиция, закупувайки целия сайт - софтуер, аудитория, съдържание, know how, включително и мен, като създател на проекта и настоящ негов мениджър.
Относно продаването на домейни - това е една остаряла бизнес нисша. В последните години бързо развиващи се проекти доказаха, че не е важен домейна на даден сайта,а е по - важно как той ще бъде комуникиран пред публиката и колко силна е идеята и екипа, които стоят зад него. Примери за това, че не името прави сайта, а обратно са "красиви имена" като: Туитър, Гугъл, Яндекс, Гювеч и т.н. И само един въпрос - колко често пишете "името_на_домейн.ком" спрямо това да потърсите дадена информация в търсачка? Коефициентът ще даде отговор дали има смисъл от купуване на "секси" домейни или това е лоша практика от 90-те години на миналия век :)
Излагате се, сериозно. Статията е като телевизионен репортаж за "Интернета" - пълно с неща, за които само сте чували от приятели.
По-добре не пишете за неща, от които не разбирате, а само сте чували преразкази на преразкази, че нещо почвате да "жълтеете" :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.