Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Имало едно време, когато писмата били на хартия, телефоните били в пощенските станции, а "Български пощи" - монополист. Носталгията е излишна. Сега краят на приказката за държавното дружество е близо и ще е с неприятно лош край, ако то не направи нещо бързо и умно.
Ето лошите събития досега. От началото на следващата година дружеството ще се раздели и с последния бастион на монопола си (виж карето), който беше забранен за частните пощи - разнасянето на най-леките писма. И без това бизнесът и рентабилността на държавната компания постоянно падат през годините. В същото време персоналът на "Български пощи" почти не се променя и е вторият по големина корпоративен работодател след другия държавен гигант - железниците.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
24 коментара
Да се приватизира естествено и то докато е време.
Ама нали трябва някой да го вземе това решение в правителството, а затова трябва поне малко тестостерон. На този етап обаче баш мъжът в правителството като типичен мутра-позьор само чупи стойки, показва мускули и едно стратегическо решение не е взел.
Обяснението в любов на Русия не се брои.
Пощите са най-големият спонсор на пенсионерската преса и евтините вестници, които получават от тях най-ниската цена за адресна доставка на абонамент, включително и по селата. Загубите са в милиони. Новият шеф се опита да промени това миналия месец, но бързо-бързо се върна на "спонсорския пакет", с което, както се вижда и от настоящата статия, си е купил медиен комфорт ...с държавни пари. Честито!
Те едни други ахмаци осъдиха пощите за тази галимация преди две години, ама кой го еня за това.
Така че белите якички да се кротнат и да не викат неволята, а да вземат правилните решения.
Искам да попитам Калина Горанова понятието "държавна поръчка" от шефа на БП ли е употребено, или тя сама си го е съчинила. Ако е първото - нищо добро не чака БП.
Приватизацията на БП не е лоша идея, но в тази икономическа обстановка вместо сериозни кандидати, ще се явят лешояди, чиято цел ще бъде да прилапат имотите на БП, както стана с БТК.
Авторката може да обясни какво е общото между намалелите стационарни разговори на БТК и загубите на БП, искам да й обърна внимание, че това са отделни дружества.
Да реформа е необходима но Пощата работи доста добре. Писма пристигат за 2 дни - някой път не си отварям меила 2 дни.
Наскоро пратих колет на село с дрехи и пристигна за 2 дни до къщата на баща ми. (без излишни куриерски разходи)
Абониран съм за 2 чуждестранни издания които пристигат редовно и ВСИЧКИ пратки от Ebay.co.uk i Amazon.co.uk Пристигат за около седмица БЕЗ загуби и проблеми. За това искам да БЛАГОДАРЯ на служителите в ПОЩАТА и по специално в 1463. Благодаря за добрата работа!
До коментар [#4] от "rumenvl":
Румене, приятелю, това, дето си го написал - сънува ли го? Особено с доставките от Ebay и Amazon? Или работиш в БП???
"Докато компанията работи по методи отпреди години, частните конкуренти в сектора стъпват успешно на новите технологии и успяват да завземат все по-големи пазарни позиции в услугите с най-голямо бъдеще."
Това проверена информация ли е, или е просто предположение, основаващо се на прегърнатото от КАПИТАЛ теоретично допускане, че частното е по-ефектовно и по-добре работещо от държавното?
Аз не знам какво се има точно предвид с израза "успешно стъпват на новите технологии". Може и да стъпват успешно, наистина.
Със сигурност обаче знам, в качеството ми на потребител, че пощальоните от "Български пощи" ми пускат кореспонденцията в пощеската кутия - мястото където трябва. В противовес - пощальоните на всякакви измислени частни "оператори" оставят писмата някъде около кутиите, защото ги мързи да потърсят кое писмо в коя кутия трябва да се пъхне. Имало е и случаи писмата да се оставят пред входната врата на кооперацията!!!
Така че, частните оператори да го дух*т!
До коментар [#4] от "rumenvl":
Едва сега прочетох, че споменаваш конкретно 1463 в положетелна светлина. Аз също съм в техния район и предимно от тях са ми изключително добрите впечатления от работата на държавната поща.
Особено има една пощальонка около 60-те, с очила. Изключително любезна жена. За разлика от пощальоните на тъпите частници.
Привет ,
Аз се опитвам се да продавам в eBay, и имам добър досег с "Български Пощи".Положителното е че цените им са съвсем различни от наройлите се частни куриери.Служителите са учтиви и работят професионално отново за разлика от частните такава. НО нагоре системата им доста куца.Това проследяване на пратка или друго което би привлякло нас тези които продават и правят не малък оборот,АБСОЛЮТНО НИЩО.
Не е нужно да откриват топлата вода,просто да изкопират най-доброто от западните си колеги.
Успех им желая.
Пощенските услуги и железопътните превози са непогрешим белег за развитието на една държава. За България картинката е ясна.
Публикувано през m.capital.bg
Явно се обмисля приватизация на пощите, затова сега подготвят хората с подобни статии, целящи да покажат, колко лоши и не ефективни са услугите им и как се налага спешна приватизация. Е да, ама повечето хора са доволни от пощите и хората работещи там. Реформи трябва да има, да, но не и приватизация. Някой по-горе се оплаква, че много скъпо излизало да се разнасят вестниците на пенсионерите по селата. И какво се предлага? Да се спре да им се разнасят вестниците ли? Та нали за огромна част от хората в отдалечените села това е единствената им връзка с външния свят - вестника, който всеки ден получават? Не ги лишавайте и от нея, поради безогледна алчност и мания за печалби. Разберете, че не може да се печели от всичко! Иначе се връщаме във времената на дивия капитализъм!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход