Временно нямате достъп до вашата сметка
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Временно нямате достъп до вашата сметка

Временно нямате достъп до вашата сметка

Проблемите с билинг системата на "М-тел" продължават

Андриан Георгиев
22544 прочитания

© Цветелина Николаева


Това е поредното оплакване до "Капитал" на абонат на "М-тел", който има проблем с обслужването на компанията. Вече няколко месеца телекомът сменя своя софтуер за управление на връзките с клиенти. Въпреки обещанието, че проблемите, които срещат абонатите, ще приключат до октомври, долната история показва, че това не е точно така.

В коментарите под този материал може да разкажете своята история, ако сте клиент на "М-тел":

- Имате ли проблем с отчитането на месечните сметки на "М-тел"?

- Отзивчиви ли са служителите на компанията?

Ние от своя страна ще зададем вашите въпроси на "М-тел", които, ако желаят ще им отговорят.

----

Не само абонатите на "М-тел" знаят за проблемите около подмяната на билинг системата на най-големия български мобилен оператор.  

Търпеливото изчакване проблемът да бъде отстранен достигна своя предел, след като компанията обеща, че до месец октомври всичко ще заработи нормално. Нищо подобно обаче не се е случи - вече е краят на ноември и все още има клиенти на компанията, които не са получавали сметки за няколко месеца назад. Вероятно и те ще бъдат изненадани предколедно, точно както се случи с мен.  

Последната си месечна фактура получих през август. От тогава досега имам само известия чрез sms за дължими суми, но без да е ясно за кои периоди са. В рамките на 10 дни съм платила две сметки, първата за 150 лв. (за август и септември, както ми обясниха по-късно в офиса на "М-тел") и още 92 лв. за октомври. В момента текущата ми сметка за ноември надхвърля 2.5 пъти кредитния ми лимит. Тоест ако съвсем условно той е 50 лв., текущото ми "потребление" в момента е 150 лв., без такси и ДДС.  

Обикновено, когато абонатът доближи сумата на лимита, получава известие да внесе депозит, или да увеличи границата на лимита, защото предстои спиране на входящите и изходящи повиквания. Такова известие получих много след надвишаването на лимита. Освен това телефонът не е спиран.  

От тук започнаха  мъките с обслужването.  

Операторите на *88 не отговарят на повиквания повече от 25 мин. Реших да отида в някой  от офисите на "М-тел". Оттам ми обясниха, че не могат да направят справка  за текущото ми потребление, защото системата  не работи. Не получих и отговор защо сумата е надхвърлила лимита, без телефонът да е спиран или да съм предупредена за това. Догадките на служителите бяха, че всичко това е заради роуминг, който се калкулира със закъснение в текущите сметки. Проблемът е, че не съм напускала страната. А и не съм активирала услугата роуминг изобщо...  

Следващо възможно обяснение беше, че съм ползвала интернет през мобилния си телефон. Апаратът ми обаче дори няма такава функция.  

След половин  час безсилие да получа отговор на въпросите ми, реших да подам жалба до мениджмънта на компанията. Обясниха ми, че в момента доста хора подават жалби и ще отнеме повече от месец, преди тя да бъде разгледана. Все пак служителката на офиса я прие и обеща да се свърже с мен до няколко часа, за да ми каже входящия номер. Два дни по-късно все още нямах обаждане.  

Днес отново проверих на място и установих, че жалбата ми не е била входирана. Загубена е и трябва да напиша нова. За капак  на всичко, на въпрос дали дължа неустойки, ако прекратя договора си предсрочно, отговорът беше положителен... Въпреки че компанията очевидно е нарушила договорните си отношения с мен първа.  

Равносметката:  

Няколко загубени часа в чакане в офисите (в момента  всички плащат и е много натоварено), над 100 лв. надвишен лимит, който трябва да бъде платен, пълно информационно затъмнение за причините за този проблем, лошо обслужване и никаква гаранция, че по случая изобщо се работи.  

----

Силвия Радославова

Обновено на 24.10.2010 г.: 

Е, явно може! Единственото, което се иска, е 100 грама действие и 1 тон търпение. Сол и горчилка се прибавят на вкус.  

Това е поредното оплакване до "Капитал" на абонат на "М-тел", който има проблем с обслужването на компанията. Вече няколко месеца телекомът сменя своя софтуер за управление на връзките с клиенти. Въпреки обещанието, че проблемите, които срещат абонатите, ще приключат до октомври, долната история показва, че това не е точно така.

В коментарите под този материал може да разкажете своята история, ако сте клиент на "М-тел":


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

118 коментара
  • 1
    petal4o avatar :-|
    petal4o

    Едва от няколко дни мога да си проверявам текущата сметка, но не винаги. Не съм получавал фактури за септември, октомври, а така като гледам, няма да получа и за ноември. В страницата на М-тел не мога да си проверявам оставащите отстъпки от абонаментния ми план - нещо, което беше възможно преди. При положение, че не мога да си проверявам текущата сметка редовно, вече почти 3 месеца, не ми е ясно как М-тел ще ми гарантира, че ако в бъдеще получа някакви фактури, те ще отразяват потреблението ми точно.
    На фона на всичко това твърденията на компанията, че новата система е за доброто на клиентите, ми се струват меко казано доста нагли.

  • 2
    vesko_alex avatar :-|
    vesko_alex

    Това което прочетох за Мтел е абсолютно вярно, аз съм решил след като ми изтече срока да прекратя отношенията си с тях и смятам всички недоволни да го направят. Държавата няма да ни защити.Предлагам на правосъдието ВСЕКИ ДОГОВОР В КОЙТО ИМА СИТЕН ШРИФТ с цел да не бъде забелязан - ДА СЕ СЧИТА ЗА НЕВАЛИДЕН . Фирмата която го е предложила да бъда най- жестоко санкционирана. ТОВА Е ПРАВОВА ДЪРЖАВА. Ако това го няма - вие си направете извода.

  • 3
    fougasse avatar :-|
    fougasse

    Ако си прочетете общите условия ще видите, че едно от малкото задължения на Мтел е да предоставя фактури всеки месец. А при два пъти неизпълнение на този ангажимент, може да прекратите едностранно договора.
    Тази информация трябва да се разпространява - практически всеки може да си развали договора с Мтел в момента.

  • yyordan

    Не съм получавал фактури за септември, октомври и ноември.
    Не съм имал и време да ходя да се занимавам, а и знаейки какво ме очаква в офисите им (да живее плащането по интернет), не виждам и особен смисъл, така че очаквам изненада, вероятно неприятна.
    Преди време имах няколко месечна разправия с крайно некомпетентни служители на Вивател и оттогава съм се отказал да се разправям със случайно попаднали на работното си място, немотивирани, и прости хорица.
    Лошото е, че всичките тези никога не си признават грешките, а ти обясняват как са най-великите и т.н.
    А още по- лошото е, че и 4-ти, и 5-ти оператор да се появи, нищо няма да се промени, защото там ще работят същите служители, от най- високопоставения мениджър до охраната.

  • 5
    nigmand avatar :-(
    Елена Ангелова

    Абе, да беше само с Мтел така. Аз имам Уникредит Булбанк сага. Всичко, което прочетох се отнася за всички видове услуги в НРБ. На моменти искам да скоча отвисочко. Честно. Уморих се. Браво на дамата: много е бойна.

  • tri

    Радвам се, че при всеобщото мълчание все пак се намери медия достатъчно смела и "безотговорна" за даде гласност на проблем засягаш десетки или дори стотици хиляди потребители. Този проблем бих го определил като издънката на годината а Мтел влагат повече усилия да се пази мълчание, отколкото да се търси решение.
    Аз съм от тези получили последната си сметка през август. До този момент нямам информация за размера на нито една от предходните ми сметки. Серизно се интересувам какво може да се предприеме.
    Трудно е да повярвам, че единственото, което можем да направим е да се оплакваме по форумите. Не може да няма регулатор, който да принуди компанията да се размърда или да компенсира абонатите си.
    Банално звучи вече но няма как да има нормална европейска държава, в която това ще се търпи без последствия дори месец, какво да говорим за 3. Просто там ще разкажат играта на операторите.
    Мтел са толкова нагли, че не позволяват и на най-ощетените си абонати да прекратят договорите си предсрочно. Това не могат да направят даже и тези, на които договорите изтичат в момента и са си подали предизвестията в срок. Как да си прекратят договора и/или сменят оператора след като не са платили 3 месечни фактури?
    А ако някой си мисли, че ще го компенсират просто да забрави! Бюджета за компенсации е прехвърлен към бюджета за реклама.

  • stann_zl

    Здравейте всички "приятели по съдба",
    Искам да се присъединя към темата поради обективки анти-Мтел причини. Моят случай, е че ме таксуваха 2 пъти за абонамент за Мтел сърф (което е еквивалентно на 2 месеца безплатен и неограничен трафик). След това аз се обаждах на "безплатния" им номер 0035988137 за обаждания от чужбина (след като те ми го препоръчаха) за да се оплача от ситуацията. Естествено операторите не можеха да разрешат оплакването ми и затова ме пренасочваха, от което следват дълги паузи на изчакване, и така 5-6 пъти по 20 мин. Успоедно с това съм им писала 5 пъти оплаквания от Моите Въпроси в сайта. И после изненадващо: новата ми фактура е на стойност 178 лв., в която е включен роуминг за 100 лв от "безплатния телефон" по-горе, както и трафик за Мтел сърф (т.е. услугата, която предплатих и уж всичко беше включено). Така, че пишете жалби до Мобилтел ЕАД. Изискайте си входяш номер и до 1 месец трябва да ви отговорят. Естествено копирайте и КЗП. Вижте блога на един съвестен гражданин, (има образец за жалба): http://zahov.blogspot.com/2010/02/blog-post.html. Към момента и аз съм подала жалба. Междувременно не си плащам сметките, и най-вероятно ще ми спрат телефона, въпреки, че многократно им писах и ги предупредих за това. Абсурдът е пълен.

  • 8
    antisocial avatar :-|
    antisocial

    покрай билинга на ментел май се оказва че те лъжат в сметките повече от вече набедени или доказани монополисти



    Публикувано през m.capital.bg

  • Radon

    Троянски кон им е влезнал в системата ... и оттам проблемите ...

  • 10
    jenshen avatar :-|
    jenshen

    Аз също не съм получавала фактури за септември, октомври и ноември, нямам електронни фактури и не получавам смс-и с дължими суми т.е. от три месеца НИЩО.
    Няколко пъти ходих да питам какво се случва в офиси на Мтел и служителите най-любезно обясняват, че до няколко дни всички абонати ще си получат фактурите. Това го слушам от един месец..... Като не могат да направят нищо, поне да дават адекватно обяснение, а не да лъжат.
    На ръба съм да си прекратя договора с тях. Пълно безобразие!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK