Временно нямате достъп до вашата сметка 2

"Мобилтел" отговаря на въпросите на "Капитал" за проблемите с билинг системата на компанията

Преди малко получихме писмени отговори от "Мобилтел" на въпросите ни за проблемите с билинг системата на оператора. Те са съставени на база на читателските коментари под историята на Силвия Радославова и сигнали до редакцията.

В събота очаквайте статия по темата заедно с мнения от адвокати и коментари на Комисията за защита на потребителите и Комисията за регулиране на съобщенията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
42 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    leo_k avatar :-|
    Лео
    • - 6
    • + 49

    "Новата клиентска платформа се различава от старата по това, че ще позволи на М-Тел да се доближи още повече до клиентите си, тъй като ще може да сегментира по-добре клиентите според тяхното потребление и предпочитания."
    Или казано на български - вече никой няма да може да се ориентира в тарифните планове, безплатните минути и начина на таксуване.

    Нередност?
  • 3
    tony avatar :-|
    Darth Plagueis
    • - 18
    • + 10

    До коментар [#1] от "rupe221":

    Да, софтуера им бил разбит, ама телефоните продължават да си говорят... Хайде по-сериозно?

    Нередност?
  • 4
    nogica avatar :-|
    nogica
    • - 5
    • + 30

    КАК ще се плащат задълженията които се бавят и не се знае колко са,плащаш сума съобщена със СМС разпечатка и фактура няма.После знам дежурният отговор вие като говорихте господине защоне си следяхте минутите абе какво да ви пиша повече самото интервю е с въпроси и отговори които нищо не казват,по-близо до клиента от коя страна отпред,отзад ...Могат да ми пращат СМС за всякакви глупости от който да ти се повръща,а за някаква информация мълчат като ......и после клиентите неблагодарни много поздрави на управлението и на техните роднини.

    Нередност?
  • 5
    dessides avatar :-|
    VT
    • - 9
    • + 7

    rupe221 е прав - проблема е поради факта, че от Мтел са отказали да платят на софтеуърни спецове, разкриващи бъговете в дадена система (нещо като добри хакери) и месец-два по-късно тя отказала да работи - затова има закъснели сметки и пр. - просто инфото от главния сървър не е отивало там, където трябва и е станала една доста скъпо-струваща каша. Интересно докъде са стигнали нещата в оправянето, както и дали когато следващия път се получи подобна оферта в офиса на Мтел, тя ще бъде отхвърлена така лекомислено.

    Нередност?
  • ЙЪН РАЙТ
    • - 6
    • + 26

    "По какъв начин се определя таксуването на всеки отделен абонат при новата билинг система - дали ще се осъществява на 15, 30 или 60 секунди? Могат ли тези настройки да се променят ръчно или те се въвеждат автоматично с активиране на даден тарифен план?

    Тарифните планове, които компанията предлага в момента, са с 30 сек. и 60 сек. първоначален интервал на отчитане. Системата автоматично разпознава принципа на тарифиране за съответния тарифен план."

    Тъп въпрос , последван от също такъв отговор...
    Статията е нелепа , целяща да замаже л*****а на Ментел !


    Нередност?
  • 7
    merankol avatar :-|
    Stoyan Tonev Dimitrov
    • - 9
    • + 7

    Тъпо от страна на ментел. Аз пък разбрах че софтвера са им го писали в българия. И добре де, защо не си прехвърляха абонатите един по един.

    Нередност?
  • 8
    multimind avatar :-|
    multimind
    • - 6
    • + 60

    Андреас Мейерхофер спечели наградата за Мениджър на годината 2010 - ХА, ХА, ХА. Ето докъде стига подлизурството на медииите към техните рекламодатели... Темата за билинга на М-Тел е тема за сериозно журналистическо разследване, но дори и многоуважаемия вестник Капитал няма топки за това... Малко информация по въпроса - новият билинг на М-Тел е необходим, защото старият не се поддържа добре от неговия създател - израелската фирма Формула Телеком. Както навярно знаете, билинга е сърцето на един телеком оператор - най-важната система в него. В света има няколко реномирани доставчика на билинг палатформи и Амдокс е една от тях. Не така стояха нещата с Формула Телеком обаче. Билингът на М-тел е първият и единствен билинг, който те са писали. 2002г. се предприе смяна на префектно работещия билинг на М-Тел поддържан от българските момчета, работещи в софтуерния отдел на компанията с билинга на Формула за скромната сума от над 26 000 000 Евро, просто за да могат израелските братовчеди на мениджмънта да вземат някой лев. Българчетата бяха уволнени... И така ето ти каша през 2010г. Нови колосални пари се харчат за нов билинг. Между другото Формула телеком нетърпеливо чака имплементацията на новия билинг, за да може да фалира... Този път обаче, безхаберието на австрийския мениджмънт е потресаващо, защото такъв качамак никой мобилен оператор не е допускал. Самия М-Тел е минавал през три миграциии на билинг и всичко е било изпълнявано професионално - тогава там работеха хора на които им пукаше. Смятам също така, че не би трябвало да си измиват ръцете с Амдокс, защото тази компания е от световна класа и безпроблемно е имплементирала десетки билинг системи по целия свят. За мен целия този случай е поредния тест за овчедушието на българския народ и маргиналността на медиите, които го водят, а далаверите в М-Тел, съпътстващи 15 годишната му история са материал за гарантиран бест-селър...

    Нередност?
  • 9
    localhost avatar :-|
    localhost
    • - 5
    • + 26

    "Изменя ли се по някакъв начин системата за отчитане на разговорите?

    Смяната на клиентската платформа се прави в името на клиентите, за тяхното по-добро обслужване и за тяхно улеснение в бъдеще."

    Отговор ДА/НЕ е по-подходящ за този въпрос. А аз го разбирам като - ще продължим да Ви цакаме както си искаме.

    Нередност?
  • 10
    fredman avatar :-|
    Деян Христакиев
    • - 5
    • + 21

    Общи приказки и нито една конкретна дата, срок, отговорност. Що за нагло словесно жонгльорство?

    Нередност?
Нов коментар