Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 3 дек 2010, 14:23, 14101 прочитания

Сливай и владей

Собственикът на BG-Mamma.com придоби User Media и Кefche.com и стана третата web група в България за октомври

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
НЕГ.БГ е само на две години, но вече има втори повод да влезе в новините. След като през 2008 г. стана известна със закупуването на популярния женски портал BG-Mamma.com, тази седмица тя придоби 80% от рекламната мрежа User Media и тийнейджърския портал за игри и забавление Kefche.com.

Чрез последната си инвестиция компанията, собственикът на форума BG-Mamma.com и спортния сайт Winner.bg, допълва портфолиото си с Kefche.com и получава достъп до аудиторията на десетки тематични форуми, обединени под брандовете АutoForums.BG, SportForums.BG и StudentForums.BG. НЕГ.БГ притежава и сайта за филмови трейлъри Dtrailer.com, който все още не е разработен като рекламна площадка. Освен това имат договори за ексклузивно предоставяне на рекламните права на сайтовете HardwareBG.com и ForteGames.com.


След последните две сделки НЕГ.БГ се превръща в третата по посещаемост интернет компания в България, изоставайки само зад "Нетинфо" и "Инвестор.БГ" (виж таблицата).

"По данни на Gemius за октомври след придобиванията НЕГ.БГ определено е третата по големина на обхвата компания на българския онлайн пазар с близо 50% от цялата интернет аудитория", коментира Николов. По негови данни консолидираните нетни приходи на НЕГ.БГ и User Media за 2010 г. ще достигнат 1.3 млн. лв., като почти всички идват от първото дружество. Приходите на компанията за 2009 г. са 525 хил. лв., показва справка в Търговския регистър. С над двойният си ръст на оборота НЕГ.БГ изпреварва ръста на пазара, който за тази година ще бъде около 8%, прогнозират от е-Academy. Очаква се брутните инвестиции в онлайн реклама в България през 2010 г. да достигнат 40 млн. лв.

Финансовите параметри на сделките не бяха оповестени. При всяко придобиване НЕГ.БГ се придържа към "традиционния подход с EBITDA (печалбата преди лихви, данъци и амортизация - бел. авт.) multiple в зависимост от различни показатели като посещаемост, уникални потребители, импресии и други", обясни Иван Николов, изпълнителен директор на дружеството. Конкретно за Кefchе.com например изчисленията са на базата на историческото представяне на сайта още преди да бъде създадено "Кефче" АД. Поради факта обаче, че е работено предимно със стари данни, изчислената сума е намалена, допълни Николов.

Всички профили




Бизнесът на дружеството е изцяло съсредоточен върху продажба на онлайн рекламни площи. Амбицията на Иван Николов е не просто компанията му да генерира приходи, а и да развива целия интернет сектор в България: "Не приемам големите онлайн медийни групи единствено като конкуренти, а и като партньори, защото всички заедно имаме мисията да обясним на рекламодателите защо е добре да рекламират онлайн и така да разширим общия обем на пазара", казва изпълнителният директор. Цел на НЕГ.БГ е да стане и пълноправен член на браншовата организация "Интерактив асошиейшън България" до края на 2010 г.

Стратегията на компанията е да предоставя на рекламодателите достъп до рекламни площи в сайтове с ясно изразен профил на аудиторията. "Придобиването на Kefche.com и User Media отразява цялостната ни концепция за присъствие в интернет. В портфолиото ни липсваха студенти и деца, а придобитите сайтове имат точно такава аудитория", коментира Николов. "Сега НЕГ.БГ е в състояние да предостави на своите клиенти всички демографски групи. Жени, майки, мъже, студенти и деца", обяснява изпълнителният директор. Сред плановете за развитието на компанията фигурира и внедряване на системата за доставяне и отчитане на интернет рекламни кампании AdOcean. Това ще стане още този месец, твърдят от дружеството.

Какво се променя

НЕГ.БГ няма да работи със сайта за запознанства Gepime.com, досегашен клиент на User Media, тъй като неговият бизнес модел има повече общо с приходите от sms-и, отколкото с реклама. Пренареждането на бизнес модела е свързано и с раздяла с някои сайтове - тази седмица стана ясно, че НЕГ.БГ продава Prоdavalnik.com. Причината за това е желанието на интернет компанията да се съсредоточи върху основния си бизнес, който е свързан с реклама, а не с предоставяне на услуги.

НЕГ.БГ работи с всички рекламни агенции. Плановете на компанията са през 2011 г. да бъде много по-активна в търсенето на рекламодатели и убеждаването им, че инвестирането онлайн си струва. За момента няма конкретни проекти за развитие на онлайн услуги, за които да се заплащат директно от потребителите.

Според Иван Иванов, изпълнителен директор на дигитална агенция Cybermark, ефектът от подобни сделки ще е само положителен, защото дребните играчи не могат да си позволят да предоставят добра услуга. "Друг е въпросът дали тези, които купуват, го правят с цел да подобрят услугата или само за да увеличат инвентара, който могат да продават", пояснява Иванов.

Изпълнителният директор на Cybermark коментира също така, че рекламата във форумите (каквато User Media предлага основно) е малко по-неефективна, но пък за сметка на това те генерират огромни количества импресии, които могат да звучат атрактивно за рекламодатели, търсещи подобни неща. "Kefche също не може да се похвали като атрактивно място за реклама в сегашния си вид, но това би могло да бъде променено, ако се подходи стратегически", добавя Иванов.

Иван Иванчев, изпълнителен директор на дигиталната агенция EasyOnline, пък коментира, че според него интересът към аудиторията, съставена от деца и студенти, по-скоро не расте към момента. Според Иван Иванов от Cybermark обаче "и децата, и студентите винаги са били атрактивни за определен тип рекламодатели". Въпреки това той няма наблюдения интересът към тях да нараства или да се създават много нови продукти, предназначени за тези целеви групи.

Добра възможност


За екипа на User Media сделката идва като добра възможност за постигане на дългосрочните цели, които си е поставил, коментира Симион Патеев, управител на закупената компания, а вече и мениджър бизнес развитие в НЕГ.БГ. "Избрахме НЕГ.БГ за инвеститор в нашия проект, защото това е компанията, която доказва, че инвестира в продуктите си и създава добавена стойност за потребителите", добави Патеев, който все пак запазва 20% дял в User Media.

User Media продава реклама в мрежа от нишови сайтове (предимно форуми), профилирани на тема автомобили, спорт и образование. Те са обединени съответно под брандовете АutoForums.BG, SportForums.BG и StudentForums.BG. Компанията няма собственост в тези сайтове. Най-често те са регистрирани от множество хора, обединени в сдружения. User Media договаря със собствениците на форумите условия за екслузивно използване на техните рекламни площи и обединява аудиторията им тематично. Приходите на компанията за 2009 г. са 81 хил. лв. по данни от Търговския регистър. Очакванията на мениджмънта са през 2010 г. те да достигнат 220 хил. лв.

Kefche.com има средно 35 хил. уникални потребители на ден, които генерират около 1 млн. импресии, разказва Иван Николов. Сайтът позволява на потребителите си да споделят игри, музика и видео, като в момента не предоставя рекламни площи. По данни на Gemius 80% от аудиторията на Kefche.com е под 18 години. Една от основните причини за интереса към него от страна на НЕГ.БГ е лоялната аудитория. Според Николов 70% от онлайн трафика е директен, а останалите 30% идват от хора, които са търсили различни варианти на думата кефче в Google. Сайтът има английска и румънска версия, като плановете на НЕГ.БГ са активно да развива проекта зад граница.

В Търговския регистър няма финансов отчет на "Кефче" АД. Също така настоящата сделка все още не е отразена в регистъра. Към ноември 2010 г. 70% от капитала на дружеството се притежават от Богомил Павлов, основател на vbox7.com. Останалите 30% са собственост на Петър Нейчев чрез неговата компания "Иновейтив медиа". Към същата дата членове на съвета на директорите са Богомил Павлов, Петър Нейчев и Любен Белов.

По темата работи и Андриан Георгиев
Продаденият prodavalnik

Prodavalnik.com e сайт, който НЕГ.БГ придобива заедно с BG-Mamma.com. Чрез него потребители на форума търгуват стоки помежду си. Причината да продадем Prodavalnik е, че неговата концепция се различава от основния бизнес на компанията ни, разказва Иван Николов, изпълнителен директор на НЕГ.БГ.
Новите собственици на сайта са Allegro Group. Те притежават и аukro.bg, pazaruvaj.com, HitarPetar.bg и aukro.bg/outlet. "Kупуваме Prodavalnik, за да разширим портфолиото от услуги в страната и целия регион", коментира Спас Сливков, маркетинг мениджър в Aukro Bulgaria. Според него т.нар. социален шопинг е новата насока в онлайн търговията. "Ще запазим основните неща - форума и безплатния достъп до сайта, но ще добавим много нови елементи, както и лесен начин за осъществяване на сделки", разказва Сливков.
Буйна младост

Компанията "Нет ентертеймънт груп" е регистрирана през 2008 г. от Иван Николов и Ивалина Евлогиева. По онова време Николов е на 18 г., но вече има добра бизнес идея, разказва самия той. Първоначалният капитал на дружеството е осигурен от Ивалина Евлогиева. Впоследствие тя излиза от фирмата и в момента едноличен собственик е Иван Николов.
През 2008 компанията придобива най-популярния форум за бременност и майчинство BG-Mamma.com, а година по-късно и футболния сайт Winner.bg. През 2010 г. "Нет ентeртеймънт груп" сменя името си на НЕГ.БГ и купува мажоритарен дял в User Media и Kefche.com. Адресът на НЕГ.БГ съвпада с този на Digital Media group (kaldata.com, uroci.net). 50% от Digital Media Group е на Денка Иванова, която е майка на Иван Николов.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара

Американската компания за коли под наем пострада тежко от кризата заради коронавируса

23 май 2020, 2235 прочитания

Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 1 Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90

Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"

23 май 2020, 2477 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Проба с грешка

Държавата и големите компании пренареждат бизнеса на медицинските лаборатории

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10