Летището ми замириса

Неудачно прекратен договор за почистване извади слабостите в управлението на софийския аеропорт

Държавната компания почиства сама, за момента не много успешно
Държавната компания почиства сама, за момента не много успешно
Държавната компания почиства сама, за момента не много успешно    ©  Цветелина Белутова
Държавната компания почиства сама, за момента не много успешно    ©  Цветелина Белутова

Какво е необходимо за съществуването на едно летище? Писта, терминал, навигационна кула, тоалетна хартия. Да, правилно прочетохте. Дори и последното е от значение. Ако през коледно-новогодишните празници ви се е наложило да летите от или до летище София и с раздразнение сте установили липсата на елементарни консумативи като тоалетна хартия и хартия за ръце, сигурно сте се убедили в това. Ако пък ви е заварила мъглата, дългото чакане едва ли е направила миризмата по-приятна.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
28 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    2dehumanizer avatar :-P
    Dehumanizer
    • - 1
    • + 95

    "От "Джиза БГ" обясняват, че на седмица са обработвали каналите в тоалетните със специален италиански препарат, който струвал 600 лв. на литър."

    Тия хептен се оляха. Да не наливат разтопено злато в канализацията? Препаратите за почистване са или на киселинна база или на основна (повечето с натриева основа) и няма как да струват толкова. Ерго, тия лъжат като цигани.

    Нередност?
  • 2
    stenk avatar :-|
    Stanimir Kosev
    • - 1
    • + 71

    Не знам кой крив кой прав , но на стария терминал е ужасно.
    Счупени врати , изкъртени плочки , замазани огледала, често липса на тоалетна хартия и салфетки...миризливи тоалетни.
    Как нямат срам тия безхаберници , бил съм на поне 25-30 европейски летища и никъде не съм виждал толкова занемарена работа.

    Нередност?
  • 3
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 18
    • + 19

    Българите от алчонст и завист сме способни да осерем и летища като "О Хара", JFK и Hartsfield-Jakcson Atlanta international заедно взети..... камо ли някакво си терминалче № 2...... извинявам се, подцених съгражданите, пропуснах CDG и Хиийтроу към списъка ......
    --------------------------------
    Дойдоха гладниците на барабойко в управата на летището и давай да осираме, в прекия смисъл на думата, без да мислим ....
    --------------------------------
    КВо се чудя "Най мразим да мислим", санким....

    Нередност?
  • 4
    georgi_petrov avatar :-|
    Georgi Petrov
    • + 77

    Начина на управление на Летище София с нищо не се е променил през послените 20 години. Даже 50, за щото хората са същите.

    Давам само още един пример с паркинга пред терминал 1: На връх Бъдни Вечер чакам брат си, който трябва да кацне. В разстояние от 1 час кацат 4 самолета. Бариерата на паркинга не работи, до нея стои пъпчив младеж в мръсно яке, който пише някакви квитанции на ръка (с час на влизане) и вдига бариерата на ръка. Викам си - аварии се случват. Паркирам. Отивайки към сградата на терминала ми прави впечатление, че снега на паркинга изобщо не е почистен. Посрещам брат си, тръгваме. На излизане става опашка от коли (естествено, че всички ще си тръгнат едновременно, това е летище, не търговски център). Чакаме 20 минути. На изхода има 2 кабинки, но работи само едната. Мисля си, кога ако не сега, е пиковият момент на паркинга, в който ще заработят и двете кабинки.

    Въпросът е: Какви ангажименти относно качеството на услугата има концесионерът на паркинга? Защо в пиков момент, електронната система не работи и защо има само 2-ма служители на смяна? Защо работи само едната кабина на изхода? Защо снега не е почистен?

    И понеже знам отговора - защото така се пестят пари, а концесионният договор е "уреден", задавам въпроса: Защо принципала на паркинга - Летище София, не контролира качеството на услугата, защо позволява да се нарушава концесионният договор и ощетява държавата (респективно мен), или ако в договора няма клаузи уреждащи качеството на услугата, защо е подписало такъв договор. Плюс, че бих искал самият договор да се огласи, по закона за обществен достъп до информация и по-специално до концесионни договори.

    Пазя си и касовата бележка за 4 лева, от изхода на паркинга, която според мен е фалшива.

    Ако госпожица Маркова има интерес да работи с мен и по този проблем, нека ми пише.

    Нямам никакво свободно време, но все пак ще отделя няколко часа за да се разжодя до летището няколко пъти, да подам документите и да направя максимално трудно просто така да прибират "едни пари". За мен това значи "Демокрация".

    Нередност?
  • 5
    077888888888 avatar :-P
    077888888888
    • + 30

    Браво, г-н Петров!

    Нередност?
  • 6
    perfanoff avatar :-|
    Perfanov
    • - 6
    • + 4

    Къде е далаверата?

    Нередност?
  • 7
    renegade avatar :-|
    renegat
    • - 1
    • + 28

    ...що ходите в тоалетните , пийте само кафе от новите автомати - и въпросът се решава автоматично...Какво е това ходене по тоалетнитепо малка ,че и по голяма нужда...Има други места за това ...Ей ги, пистите навънка...

    Нередност?
  • 8
    renegade avatar :-|
    renegat
    • + 20

    ...плюс това там е равно място накъде да отиват каналите...Наклон няма...Край пистите ще клчкате...Хем ще махате на самолетите с едната ръка...

    Нередност?
  • 9
    renegade avatar :-|
    renegat
    • + 16

    До коментар [#3] от "boby1945":

    ДОМОДЕДОВО, Домодедово си пропуснал...знамта аз...Домодедовото е важното...

    Нередност?
  • 10
    hrisi avatar :-|
    Хриси
    • - 1
    • + 29

    Вонята в тоалетните на Т2 си е, общо взето, обичайно явление - спокойно се ориентираш по нея, ако не знаеш къде са точно. Но преди поне имаше тоалетна хартия, докато сега и това няма. И сапун няма.

    Изобщо, това летище е доста неприятно - създава усещане за тъга, пустош и обреченост. Да не говорим, че персоналът е склонен към истерични изблици и неистови крясъци. Ако, недай боже, нещо си "съгрешил" или, боже упази, си закъснял с минута-две за гейта - да не си им пред очите на тия лелки.

    Нередност?
Нов коментар