Новите по веригата

Във всички сектори в търговията се очаква раздвижване

Капитал    ©  Надежда Чипева

"Така добре си живеем. Конкурираме се помежду си. Големите чужди още ги няма." Това откровение сподели един български собственик на верига за мебели. Той много скоро ще промени мнението си.

Въпреки че е криза и пазарът би трябвало да е притихнал в очакване на по-добри времена, на всички фронтове на търговията нещо мърда. Още тази година ще се появяват нови играчи, при това от най-големите. Други са вече тук и са на финалната права, преди да придобият местен конкурент. А стане ли това, те ще се борят за лидерска позиция. Пазарът в България привлича интереса на вериги както сред търговците на бързооборотни стоки, така и на специализираните магазини: за техника, за мебели и обзавеждане, за спорт. Една от причините е, че така наречената модерна търговия (всички тези нови вериги, които активно отварят магазини) в България се смята за много малка на фона на останалите страни. При бързооборотните стоки делът й е между 30 и 40%. Но има и други аргументи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове