Търси се Кръстника

Спонсорът на новата зала в София ще трябва да плаща 1.5 млн. лв. годишно

Новата зала си чака името
Новата зала си чака името
Новата зала си чака името    ©  Красимир Юскеселиев
Новата зала си чака името    ©  Красимир Юскеселиев

Човек за едното име живее, а една зала? Тя може да продаде името си и да донесе печалба на собственика си, както се прави по света. Чували сте за Allianz Arena в Мюнхен, Emirates Stadium в Лондон и Generali Arena в Прага. Идеята на Национална спортна база (НСБ) е да направи същото в София. Става въпрос за сума от минимум 1.5 млн. лв. годишно, които могат да дойдат от продажбата на наименованието на новата многофункционална зала на 4-и километър в София. Очаква се спортното съоръжение с капацитет между 12 000 и 17 000 души в зависимост от мероприятията да бъде открито на 1 август, като дотогава НСБ се надява да сключи сделка за генерално спонсорство с потенциален кръстник.

Така правят в Европа

Практиката в Европа е големите фирми директно да купуват името на стадион, който още не е построен, както стана с Allianz Arena в Мюнхен или стадион Emirates Stadium в Лондон. Така немската застрахователна компания се асоциира с един от най-оригиналните стадиони в света, който бе домакин на официалната церемония по откриването на Световното първенство по футбол през 2006 г. През 2006 г "Арсенал" финансира част от новия си стадион, като продаде името си срещу 100 млн. лири за петнадесет години на самолетната компания от ОАЕ Emirates. "Болтън" също продаде името на стадиона си на Reebok и сега играе на Reebok Stadium. Концернът Philips  даде име и пари на стадиона в Айндховен. Преди пет години "Осасуна" продаде името на стадиона си за 4.5 млн. евро за три години на правителството на Навара, чиято цел бе да рекламира местния туризъм. Интересът не е само към "големите". Една световна фирма - Fuji, плати  за името на един скромен отбор като НАК (Бреда) и стадион със 17 00 места. В Прага стадионът на "Спарта" последователно се казваше Toyota Аrena, АХА Arena и Generali Arena . Подобна тенденция има сериозни традиции и в Азия. В Япония има няколко стадиона с имена на водещи местни компании - Hitachi Stadium  на "Кашива", Yamaha Stadium на "Джубило Ивата", Nissan Stadium на "Йокохама" и Toyota Stadium на "Грампус".

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове