Няма място за старите куфари

Частната конкуренция на летище София става все по-силна

Конкуренцията в обслужването на авиокомпаниите води до по-добри цени за пътниците
Конкуренцията в обслужването на авиокомпаниите води до по-добри цени за пътниците
Конкуренцията в обслужването на авиокомпаниите води до по-добри цени за пътниците    ©  Асен Тонев
Конкуренцията в обслужването на авиокомпаниите води до по-добри цени за пътниците    ©  Асен Тонев

За това кой да закара куфара ви от чек-ин гишето до самолета на софийското летище се води битка. Наземното обслужване на авиокомпаниите, които кацат в столицата, е пазар от около 30 млн. лв. и конкуренцията на него става все по-силна. Затова и не се изненадахме особено на отговорите, когато преди няколко седмици попитахме летище София дали като един от наземните оператори смята да променя политиката към авиокомпаниите. "По търговските въпроси за наземното обслужване ще говорим в средата на лятото или по-скоро в края. Защото тогава ще има резултати и ще ги видите, преди да сме ги обявили", каза изпълнителният директор на държавната компания Асен Танчев.

Мениджмънтът все още не смее да разговаря спокойно дали има нова стратегия към превозвачите и каква е тя, за да не разберат частните му конкуренти и това да ги направи още по-агресивни. Проблемът е, че те така или иначе навлизат все по-убедително на този специфичен пазар. А въпреки опитите си да се промени, държавното дружество постоянно губи пазарни дялове. Това, разбира се, засяга само и единствено него. За пътниците по-голямата конкуренция на пазара означава по-добри цени и по-добро обслужване.   


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tucker_case avatar :-P
    tucker case
    • + 1

    най-добрият бизнес с византийски наземен оператор е 2 бр. 55 x 35 x 25 и никкъф чекин... :)

    Нередност?
  • 2
    ashkovoto avatar :-P
    Ashkovoto
    • + 5

    quote
    Така например в края на 2010 г. Swissport след три години преговори с летището успява да получи под наем помещение за бизнес салон.
    unquote
    Това твърдение е невярно. Предишното ръководство на лЕтището упорито, но с постоянство държа въпросния салон заключен точно за тези господа. И на всеки 6 месеца си пишеха уж суховати служебни писма, на ваш номер, на наш номер, че по силата на некъв протокол ша го взимате, ша го взимаме, ама не сега, а по-после, и кога ша го вземете...Аз доматите с колци отдавна не ям, затова твърдя категорично: салонът си им беше заплют от другаря Атила/ако го помните,де/,но го вземаха само и тогава, когато им дотрябва истински.

    quote
    През тази година пък единственият по-голям изтичащ договор е този на турските авиолинии, като до момента частните компании не са губили вече привлечен клиент.
    unquote
    И това не е вярно.Czech Airlines постъпиха при конкуренцията, но не им издържаха нервите и пак се върнаха при мама. Не зная защо, но резултатът беше точно този.

    quote
    Преди дни и само няколко месеца след влизането си на пазара от компанията се похвалиха, че вече са привлекли доскорошните клиенти на държавното наземно обслужване - гръцкия превозвач Olympic Air, руския Aэрофлот, чартърната компания Balkan Holidays Airlines и нискотарифната EasyJet.
    unquote
    Значи, "привличането" на Olympic Air се случи само защото нея компания държи акции в наземния оператор, а не заради някакво по-сърдечно привличане. За московския Аерофлот се чуха слухове, че едни пликове са се разхождали от джоб в джоб/това последното не е на руски, да не се объркате!/.

    Tucker case, тази препоръка май е валидна за всички...

    More to follow...сега ще прочета пак, май има още за възразяване.

    Нередност?
  • 3
    lout66 avatar :-?
    lout66
    • + 6

    До авторката на статията : Не е лошо когато се пише по някаква тема човек да направи малко раследвания по темата.А ето и теми за следващите ви материали.
    1Как без конкурс Swissport влезе на летище София?Плаща ли за използваната инфраструктура?Не нарушава ли трудовото законодателство?
    2Колко бивши директори на летище София работят в Голдеър хендлинг ?Не бяха ли назначени тези директори заради заслугите им че са съсипали техниката и персонала в наземното обслужване на летище София.
    3Вярно ли е че и в момента единственият монополист при зареждането с гориво е Лукойл България?
    Ще бъда много благодарен ако ми отговорите поне на един от въпросите.

    Нередност?
Нов коментар