Оплаквания от операторите - само в понеделник

Работна група ще уточнява как да бъде премахнато автоматичното подновяване на договорите с телекомите

След протестите на мобилни потребители (основно в интернет) телекомите и КРС се задвижиха в посока премахване автоматичното подновяване на договорите
След протестите на мобилни потребители (основно в интернет) телекомите и КРС се задвижиха в посока премахване автоматичното подновяване на договорите
След протестите на мобилни потребители (основно в интернет) телекомите и КРС се задвижиха в посока премахване автоматичното подновяване на договорите    ©  Цветелина Белутова
След протестите на мобилни потребители (основно в интернет) телекомите и КРС се задвижиха в посока премахване автоматичното подновяване на договорите    ©  Цветелина Белутова

Автоматичното подновяване на договорите с мобилните оператори скоро ще бъде прекратено. Това беше потвърдено на среща на телекомите с Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) днес. Няма информация дали регулаторът ще се активизира и по въпроса с жалбите срещу останалите кабелни и интернет доставчици.

"Виваком" обяви, че ще премахне автоматичното подновяване от 1 март. Това означава, че след изтичането на срочните договори, те се превръщат в безсрочни и могат да бъдат прекратени с едномесечно предизвестие без плащане на неустойка.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chesten5139 avatar :-|
    Навуходоносор
    • - 4
    • + 12

    Ще ги съсипем докато не залегне в закона справедлив размер на неустойките, ограничаване на СМС СПАМ-а и задължителен кредитен лимит!

    Нередност?
  • 2
    dark_dirk avatar :-|
    Симо
    • - 1
    • + 20

    Мобилтел още не могат да изкарат фактурата за ноември 2010 та какво ли остава да променят нещо в тяхната "система".

    По темата: да се приеме закон, че не може едногодишен (или Х годишен) договор да се подновява автоматично. Както пише в статията да се превръща в безсрочен и може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие без плащане на неустойка. Няма да им робуваме на тези телекоми я.

    Нередност?
  • 3
    wds23355772 avatar :-P
    wds23355772
    • - 1
    • + 18

    Хехе! Забелязахте ли тънкия момент: ""Глобул" съобщи, че ще приключи подновяването на договори с нови абонати до два месеца". С една дума 99% от хората абонати на Глобул (а и на Мтел) ще си останат с клаузата за автоматично подновяване. Тя няма да важи само за нови такива. Майката му е да се забрани за всички.

    И какво значи технологично време бе?! Чисто овъртане, за да забавят още малко срока и да набутат още малко хорица.
    Ама то увъртането и шикалкавенето в БГ GSM операторите е доказан морафет, донесъл стотици милиони, най-вече на Мтел.

    Нередност?
  • 4
    nogica avatar :-|
    nogica
    • - 1
    • + 10

    с коментарите си още повече затвърдиха определението -измекярски номера-.

    Нередност?
  • kirka80286
    • - 1
    • + 15

    Аз пък мисля, да вземат да ги натиснат и за това, че договарят и изравняват помежду си, в пълен разрез със закона. То това тяхното на нищо не го прилича, толкова години вече! Едва ли някой ще възрази, че на който и оператор да си, условията са притеснително еднакви: "към нас - почти без пари, към останалите - 40 стотинки".
    Зачитам тук за подобни мерки към крупните търговски вериги и се чудя докога ще са неуязвими господа операторите и ще продължават да държат едни от най-високите цени в Европа. Сигурно защото сме най-богати, или най-будали или и двете. Безобразие!

    Нередност?
  • 6
    panteleev avatar :-|
    Явор Пантелеев
    • + 14

    В статията горе ми направиха впечатление няколко неща:
    1.) ВИВАКОМ ще го въведе от 1 март, но при ВИВАКОМ и в момента автоматичното преподписване не е разпространено кои знае колко, доколкото знам го държат за по неизгодните си услуги, които така или иначе търговците използват като база за надъхване на купувача

    2.) ГЛОБУЛ смятат да го въведат за нови клиенти - но ГЛОБУЛ почти нямат нови клиенти защото са си некадърни, гръцка фирма какво да я правиш

    3.) МТЕЛ няма да го въведат, със сериозните проблеми които тресат МТЕЛ в последната година (хакнаха им базата с данни и трябваше да ги възстановяват от хартиени носители) ако го въведат ще си направят нещо като корпоративно харакири.

    ВЪПРОС: Какво се променя?
    ОТГОВОР: Нищо!

    Нередност?
  • 7
    vvy avatar :-|
    vvy
    • + 6

    До Явор Пантелеев - Да, при Виваком наистина беше така, но за разлика от добрите търговски практики лошите бързо се усвояват и прилагат. Не се преподписват само някои от старите договори.

    Нередност?
  • 8
    bulgarus avatar :-|
    Емил А. Георгиев
    • + 1

    Интересно дали клаузата с подновяването би издържала и в съда? Характерът и на "индивидуално уговорена" ми изглежда добре оспорим.

    Нередност?
  • 9
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2
    • + 3

    До коментар [#2] от "Симо":

    Защо пък да се дава предизвестие?
    Платил си таксата за текущия месец, решаваш че не те кефят, отиваш и си прекратяваш договора. После само минаваш да си платиш последната фактура.

    Нередност?
  • 10
    martinstoimenov avatar :-|
    martinstoimenov
    • - 2

    Виваком много добре знаят, че другите два оператора няма да могат да спазят срока и после ще кажат "ами ние искахме, ама те..."
    @ Кокото2, на запад ако кандидатстваш в частен университет искат да удостовериш с банково извлечение, че можеш да си позволиш обучението, именно защото ако се откажеш посредата на курса губят място от което са можели да изкарат пари - пропуснати ползи. Ето за това се искат неустойки и срок на предизвестие. Още повече ако работиш, трябва да знаеш, че също има срок в който да уведомиш прекратяването на взаимоотношенията и т.н.
    На мен тази услуга кредитен лимит не ми е необходима. Аз ползвам сайта на МТел: моите услуги/текуща сметка. Винаги си проверявам ;)

    Нередност?
Нов коментар