Внимание, вратите се отварят

Подлезите около метро се превръщат в централни търговски зони

... и под НДК. Открийте десетте разлики
... и под НДК. Открийте десетте разлики
... и под НДК. Открийте десетте разлики    ©  Цветелина Белутова
... и под НДК. Открийте десетте разлики    ©  Цветелина Белутова

Помните ли уестърните, които разказват за строежа на трансконтиненталната железница в Америка. По продължение на линията се раждат и развиват градове, имотите поскъпват, търговията процъфтява, старомодният живот е отстъпвал място на нововъведенията.

Малко повече от 150 години по-късно в София релсите на метрото ще променят търговската карта на града, почти както в Дивия Запад. Подземната железница, която пресича столицата по различни тангенти, ще промени транспортните навици на гражданите. И когато неудобствата заради строителството на метрополитена по булевардите изчезнат и животът в града стане по-приятен, централните спирки ще се превърнат в ключови търговски места. Всичко това вече започна.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
23 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gt avatar :-P
    гт
    • - 3
    • + 52

    Най-после подлезът край унито да заприлича на човешко обиталище!

    :-)

    Нередност?
  • 2
    kk avatar :-|
    k
    • - 2
    • + 40

    Поздравления за статията!

    Нередност?
  • 3
    wds23355772 avatar :-|
    wds23355772
    • - 2
    • + 67

    Не се споменава за подлеза на Централна гара. А там също има много голям потенциал. Дано след завършването на втори диаметър на метрото подлезите придобият нормален вид.

    Нередност?
  • 4
    npaine avatar :-|
    NPaine
    • - 2
    • + 78

    Централна гара има огромен потенциал.
    ЖП и автобусния пътникопоток за цялата страна + всичките международни автобуси минават от там.
    А се продават какво? Гащи и чорапи на принципа плащаш три получаваш един безплатно... Разбира се дори не споменавам наркоманите, проститутките, просещите, малцинствата и т.н.

    Потенциала на подобни места отдавна е осъзнат в мислещите общества: примерно Вестбанхоф във Виена в момента се реконструира като ще се превърне дефакто в един огромен мол. Същото е със Сюдбанхоф само че на квадрат.

    Дори не искам да споменавам Щутгарт21 защото там проектът за реконструкция на гарата е за 4млрд евро.

    Нередност?
  • 5
    ivanko1 avatar :-|
    ivanko1
    • - 3
    • + 7

    yaponcite otdavna sa gi napravili tezi raboti i vsichko e super-udobno. radvam se, che i v BG stavat takiva raboti.

    Нередност?
  • 6
    tamolin avatar :-|
    tamolin
    • - 18
    • + 36

    Уважавана медия сте, моля ви, съществува само и единствено бул. "Витоша", а не витошка!

    Нередност?
  • 7
    stanislav_yankov avatar :-|
    Станислав Янков
    • - 14
    • + 21

    Това е нещо като подлеза на централна гара. Изгониха дребните търговци с евтините за наемане сергии, направиха скъпи стъклени помещния с още по-скъпи наеми и ... огромна част тези скъпи помещения днес продължават да пустеят, като около повечето от тях вони на урина и на други екскременти...

    Нередност?
  • 8
    icanko avatar :-|
    -
    • - 3
    • + 27

    На никой ли не му направи впечатление, че тангента е допирателна права и лъчовете на метрото не са по края на града, а през него?

    Нередност?
  • 9
    hrist0 avatar :-|
    Hristo Hristov
    • - 1
    • + 27

    Да, удобно е. Другите магазини на Била изискват да имаш кола, за да стигнеш до тях и да напазаруваш. В подлеза можеш да минеш след работа на път за дома, да напазаруваш за вечерта и след това веднага да се качиш в метрото и не се налага да носиш на ръка дълго време пълните торби.

    Относно новия лъч на метрото, който минава под Витошка, малко не съм съгласен с това, че строителството върви по план. През месец август миналата година маршрутът на трамвай 7, който минаваше по Витошка, бе променен поради строителството на метрото. Промяната трябваше да бъде до 31.12.2010. Това бе обявено по всички спирки на трамвая. Тихомълком в сайта на СКГТ през месец септември се е появила нова заповед според, която маршрутът на въпросната линия е удължен по нова треактория, но не пише до кога. Към днешна дата движението на трамвайна линия номер 7 през Витошка все още не е възстановено, а от СКГТ след два написани мейла все още не ми е отговорено дали ще бъде възстановен или изцяло е измесет по новият маршрут.
    Така или иначе трамваят няма как да мине през Витошка докато копаят Метрото. А защо първоначално обявените планове за края на миналата година не са спазени не е ясно. Все пак когато се обяви, че нещо трябва да се случи до определена дата и то не се случи, значи има нещо, което го възпрепятства.

    Нередност?
  • 10
    mto avatar :-P
    mto
    • - 7
    • + 5

    Винаги ли трябва да преоткриваме топлата вода?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал