Да си поръчаш съединител от Полша

Нов голям играч в търговията с авточасти навлиза в България

На българския пазар ще има все по-голям избор
На българския пазар ще има все по-голям избор    ©  Shutterstock
На българския пазар ще има все по-голям избор
На българския пазар ще има все по-голям избор    ©  Shutterstock

Скоро да сте минавали по "Симеон" в търсене на определена авточаст? В продължение на години тази улица беше до болка позната на всеки, който ремонтира колата си. На въпроси от типа "Да имате палец за делко за "Фиеста", 1989 г.?" много често се вадеше огромен каталог и започваше едно прелистване в търсене на съответния "артикул", но с малки изключения стоката почти винаги беше откривана. Днес повечето от тези магазини са обзаведени с компютри, но някои от тях все още прибягват до добрата стара дебела книга.

Но българският пазар на автомобилни части постепенно се променя. Той все още е силно фрагментиран и завладян само от местни играчи. Сега пластовете могат да се разместят с идването на първия голям чуждестранен инвеститор в сектора. Полската Inter Cars SA вече набира персонал и трябва да започне дейност в България по-късно през годината.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


5 коментара
  • 1
    dreamboxer avatar :-|
    hypercube

    Нашите търговци на авточасти отдавна ни цакат с топла бира. Освен че продават с около 100% надценка не се дава гаранция на частта и произхода е съмнителен - има части 1:1 копие на оригинала включително холограмата.
    Скоро ми се наложи да сменям лагер на главина и такъв от не особено известен производител ми беше офериран от сервиз на цена 330лв. Същия немарков от Англия с поръчка и доставка ми излезе около 170лв. Разбирам търговците, че поддържат огромни наличности и имат понякога рядко продаваеми детайли в асортимента си. Съчувствам им и заради намалените продажби и приходи. Но не приемам твърдението че са си свили маржовете - при отстъпка само за автосервиза от 20 до 30% представете си колко нереално завишена цена получаваме за вложените части като краен клиент.

  • 2
    coffee.bean avatar :-|
    coffee.bean

    dreamboxer - защо не потърси лагери SNR от вносителя Триера ООД, гр.Пловдив
    Айде другия път ще знаеш

  • 3
    dreamboxer avatar :-|
    hypercube

    До коментар [#2] от "coffee.bean":

    Виж аз съм обикновен шофьор на обикновена кола - не ми е ясна в детайли цялата структура. Днеска ми е лагер, утре някаква бурмичка или щангичка или ел. част. Няма как да знам всички вносители макар че бих искал. Отвращава ме факта че ни ръбят с огромни надценки по веригата и автосервиза печели повече от части отколкото от труд. В резултат на това не се стимулира мисленето на механика а тъпотията му да смени де що има по колата. Ами не съм съгласен!
    Иначе благодаря за информацията - ако се занимаваш с части вземи постни тука официалните вносители да ги знаем. Съмнявам се обаче дали и те няма да ми продадат проклетото желязо на цена различна от "крайноклиентската" 330лв, за да стимулират кръвопийците по веригата.

  • naskobe

    Ето до това води европейския съюз , неограничени възможности за чуждестранни капитали да навлизат по нашите пазари и да ''ядът от нашата паничка'' . Какво да правят тези хора ,които с волски труд и усилия опитвали години наред да навлязат в тази пазарна ниша и да създадът нещо с ,което да се изхранват покуленията му ? Мнението ми е ,че всичко в днешно време е стратегия с цел МОНОПОЛИЗАЦИЯ в който и да е сектор !!!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход