Сайтовете за запознанства не харесват Facebook
Посещенията и печалбата им спадат през миналата година в България
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Изненада – голяма част от населението на развитите държави прекарва много време в социалните мрежи в нета. Това променя много неща. Например начина, по който хората търсят и намират нови приятели и интимни партньори. В САЩ интернет е третият най-популярен начин за свалки след запознанство чрез общи приятели и срещите в барове и ресторанти. Това показват данните на актуално проучване, цитирано от Economist.
Само допреди няколко години намирането на партньори онлайн беше запазена марка за т.нар. сайтове за запознанства. В България те винаги са изглеждали някак хибридно между чат, агенция за срещи и социална мрежа. С навлизането на Facebook обаче това се промени и лидерите sladur.com, elmaz.com, aha.bg, gepime.com започнаха да усещат конкуренцията по намаляващите посещения.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
8 коментара
Едно е да правиш сайт за запознанства, друго е да правиш сайт за връзки с простутитки. Едното иска анонимност, другото - не. Е какво реват, като са нацелили таргет групата си?!
Сладур.ком почнаха да си губят потребителите от момента в който си направиха половината услуги платени. Никой не им е виновен, сами се нахакаха в капана, а Фейсбук направо ги доуби.
Децата, както се казва - "Си начесаха крастата" :)
АТОЛ същата работа. Всичко тръгна нормално - регистрираш се, свързваш се със съучениците си... И в един момент започнаха - прати ми СМС или си купи карта, за ад видиш телефона и мейла на съученика си, прати ми СМС или си купи карта, за да изпратиш съобщение чрез платформата на сайта. Сами се закопаха. А Фейсбук ги доутрепа с лопатата, защото всичко това го предлага абсолютно безплатно.
Нещо не ми е ясно за какво точно реват. Пишат за приходи, но никой не пише за разходи. Сигурен съм, че цената на интернет трафика и поддръжката на сървърите постоянно пада... ако намаля броя на потребителите, значи, че таксите падат още повече... през последните 2 години и цената за труда по сайтовете също е падала... Това са машини за правене на пари. Първоначалната инвестиция отдавна е възстановена в (хиляди) пъти. От тук нататък въвеждането на плащане за неща, които досега са били безплатни или други ги предлагат безплатно няма да доведе до повече приходи...
Регистриран съм в трите най големи сайта за запознанства и да споделя .... поведението им към потребителите през последната 2010 стана отврат всичко платено и вип . Не съм влизал в сайтовете от три месеца и смятам , че заслужават съдбата си .
Е*ал съм ги за вампирите няма място на пазара!!!
е точно фейсбука не е място за запознанства и свалки, там най-малкото няма търсене по възраст, град, пол и т.н. с цел да си таргетираш потенциални обекти. трябва да знаеш името или имейла на човека, или да имате общи приятели.
а и няма никаква дискретност, всеки ти пише на стената и всеки друг ти чете с кого си се свалял и кого си е**л.
така че определено има място на пазара за сайтове за запознанства. и трябва да са платени, най-малкото за да отделят тези, които са там наистина за запознанства, от тези, дето са да си убиват времето, щото нали е безплатно и без това, и могат да пускат по 100 копи-пейст съобщения и да задръстват инбоксовете, щото и това е безплатно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.